Filters
RCIN and OZwRCIN projects

Search for: [Abstract = "Umiędzynarodowienie edukacji szkolnej wydaje się być złożonym procesem, który można realizować na wiele sposobów, zarówno poprzez działania odgórne, jak i oddolne. Chociaż ten proces przyczynia się głównie do pozytywnych zmian, zwiększając umiejętności nauczycieli i uczniów oraz wzbogacając codzienne funkcjonowanie szkoły, kulturę i wartości zakorzenione w społeczności szkolnej, należy również pamiętać o ryzyku związanym z nadmiernym obciążeniem pracy placówek edukacyjnych wynikającym z internacjonalizacji. Niniejsza rozprawa doktorska ma na celu zbadanie cech umiędzynarodowienia oraz opisanie, w jaki sposób indywidualne doświadczenia szkoleń zagranicznych nauczycieli wpływają na ogólne umiędzynarodowienie placówek edukacyjnych. Przedmiotem badań są szkoły podstawowe oraz średnie korzystające z oferty programu Erasmus\+ w latach 2014\-2020. Pierwsza część pracy odnosi się do różnych wzorców internacjonalizacji mających zastosowanie w edukacji, koncentrując się przede wszystkim na członkach społeczności szkolnej \(głównie nauczycielach\) i czerpiąc z teorii analizujących instytucje z perspektywy ich relacji wewnętrznych, wzajemnych kontaktów i wymiany wiedzy. W kolejnej części omówiono ogólne podejście Unii Europejskiej do poprawy jakości edukacji w państwach członkowskich, opisując, w jaki sposób ramy prawne i strategie rozwoju zostały powiązane z celami i założeniami programów grantowych. Następnie wyjaśnione zostały założenia związane z wykorzystaniem metod mieszanych oraz reinterpretacji danych pozyskanych w latach 2016–2020, w ramach projektów badawczych prowadzonych przez autora podczas jego pracy w Narodowej Agencji programu Erasmus\+ w Polsce. W kolejnych rozdziałach opisano wyniki badania, koncentrując się na mobilności nauczycieli, jej wpływie indywidualnym i instytucjonalnym, czynnikach jakości internacjonalizacji oraz przeszkodach, które mogą utrudniać wykorzystywanie jej efektów. Każdy aspekt został opisany w osobnym rozdziale, któremu towarzyszą dane pozyskane od różnych grup uczestników. Zebrane wyniki pokazują, że doskonalenie zawodowe nauczycieli za granicą może skutkować wymianą międzynarodową uczniów, kolejnymi projektami z zagranicznymi szkołami partnerskimi i innymi organizacjami, a także zachęcać do udziału w międzynarodowych programach edukacyjnych. Internacjonalizacja ma na celu zwiększenie wiedzy członków społeczności szkolnej na temat różnych kultur, języków i sposobów myślenia, zachęcając ich do zdobywania doświadczenia w środowisku międzynarodowym. <br>"]

Number of results: 0

No results. Change search criteria.

This page uses 'cookies'. More information