@misc{Garbacz_Ewa._Autor_Dostępność_2020, author={Garbacz, Ewa. Autor and Komornicki, Tomasz. Autor and Kowalczyk, Karol. Autor}, volume={92}, number={2}, copyright={Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0}, journal={Przegląd Geograficzny}, address={Warszawa}, howpublished={online}, year={2020}, publisher={IGiPZ PAN}, language={pol}, abstract={Przedmiotem artykułu jest analiza poziomu dostępności dziennej w układzie miast wojewódzkich w Polsce, w kontekście ich potencjału do kształtowania wzajemnych powiązań funkcjonalno-przestrzennych. Pomiar dostępności dziennej wykonano na podstawie czasów przejazdu transportem indywidualnym (samochodowym) i kolejowym. Ponadto w analizie uwzględniono trzy warianty czasowe podróży jednodniowej (4, 6 i 8 godzin dostępnych w miejscu docelowym podróży). Pozwoliło to na utworzenie syntetycznego wskaźnika dostępności dziennej dla poszczególnych miast wojewódzkich, a następnie na sklasyfikowanie ich pod kątem możliwości kształtowania wzajemnych powiązań funkcjonalno-przestrzennych.}, title={Dostępność dzienna w układzie miast wojewódzkich w Polsce = Daily accessibility among Poland’s voivodeship cities}, type={Tekst}, URL={http://rcin.org.pl/igipz/Content/132016/PDF/WA51_162493_r2020-t92-z2_Przeg-Geogr-Garbacz.pdf}, keywords={dostępność transportowa, dostępność dzienna, miasta wojewódzkie, powiązania funkcjonalne, metropolia sieciowa}, }