@misc{Pałka-Łebek_Ewa_Wykorzystanie_2017, author={Pałka-Łebek, Ewa and Kudla, Nazar}, volume={47}, copyright={Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska}, journal={Studia Obszarów Wiejskich}, address={Warszawa}, howpublished={online}, year={2017}, publisher={PAN IGiPZ}, publisher={PTG}, language={pol}, abstract={Turystyka wiejska w Polsce osiągnęła w latach 1991–2011 pozycję, która jest znacząca na rynku turystycznym. Dotychczas silnie rozproszony sektor usługodawców zmienił się w grupę podmiotów najczęściej zrzeszonych i współpracujących ze sobą. Opracowanie stanowi próbę oceny wykorzystania zasobów lokalnych wsi w kształtowaniu markowych produktów turystycznych na przykładzie gminy Bałtów w województwie świętokrzyskim. Zwrócono także uwagę na promocję tych produktów, która jest jednym z warunków powodzenia działalności turystycznej, osiągnięcia przewagi konkurencyjnej oraz sukcesu dla przedsiębiorstw turystycznych. Ukształtowane w Bałtowie lokalne produkty turystyczne stworzyły szanse na aktywizację miejscowej społeczności i poprawę trudnej sytuacji społeczno-ekonomicznej regionu. Bałtowski produkt turystyczny jest autentyczny, w sposób naturalny powiązany z regionem. Jest unikatowy, rozpoznawalny na rynku i kompleksowy, gdyż stanowi szeroką ofertę, a wszystkie jego elementy są przemyślane i powiązane. Odróżnia się on również od ofert konkurencyjnych. Bałtowski produkt turystyczny jest widoczny w źródłach informacji, promuje region i sprzyja wzmacnianiu pozycji rynkowej.}, title={Wykorzystanie lokalnych zasobów wsi w kształtowaniu markowych produktów turystycznych. Studium przypadku bałtowskiego kompleksu turystycznego = The use of local resources of the village in the development of branded tourist products. Case study of the Bałtów tourist complex}, type={Tekst}, URL={http://rcin.org.pl/igipz/Content/64591/PDF/WA51_83999_r2017-t47_SOW-Palka-Lebek.pdf}, keywords={Wsie -- Polska -- 1990- -- czasopisma [KABA], Wsie -- czasopisma [KABA], Polityka rolna -- Polska -- 1990- -- czasopisma [KABA], turystyka wiejska, lokalne zasoby, produkt turystyczny, bałtowski kompleks turystyczny}, }