Geographia Polonica Vol. 89 No. 4 (2016)
1. Geurs K.T., Ritsema Van Eck J.R., 2001. Accessibility measures: Review and applications. Evaluation of accessibility impacts of land use transport scenarios, and related social and economic impacts. RIVM Report 408505 006, Bilthoven: National Institute of Public Health and the Environment, http://rivm.openrepository.com/rivm/bitstream/10029/9487/1/408505006.pdf [09.08.2016].
2. Geurs K.T., Van Wee B., 2013. Accessibility: perspectives, measures and applications [in:] B. van Wee, J.A. Annema, D. Banister (eds.), The Transport System and Transport Policy: An Introduction, Cheltenham-Northampton: Edward Elgar, pp. 207-226.
3. Karlqvist A., 1975. Some theoretical aspects of accessibility-based location models [in:] A. Karlqvist, L. Lundqvist, F. Snickars (eds.), Dynamic allocation of urban space, Lexington: DC Health.
4. KOMORNICKI T., ŚLESZYŃSKI P., ROSIK P., POMIANOWSKI W., STĘPNIAK M., SIŁKA P., 2010. Dostępność przestrzenna jako przesłanka kształtowania polskiej polityki transportowej. Biuletyn KPZK PAN, 241.
5. Litman T., 2014. Evaluating accessibility for transportation planning: Measuring People's Ability To Reach Desired Goods and Activities. Victoria (CA): Victoria Transport Policy Institute, http://www.vtpi.org/access.pdf [09.08.2016].
6. Mazur M., Bański J., Czapiewski K., Śleszyński P., 2015. Wiejskie obszary funkcjonalne – próba metodyczna wyznaczenia ich obszarów i granic. Studia Obszarów Wiejskich, 37, pp. 7-36.
https://doi.org/10.7163/SOW.37.1 -
7. Śleszyński P., 2012. A geomorphometric analysis of Poland on the basis of SRTM-3 data. Geographia Polonica, vol. 85, no. 4, pp. 47-61.
https://doi.org/10.7163/GPol.2012.4.24 -
8. Śleszyński P., 2014. Dostępność czasowa i jej zastosowania. Przegląd Geograficzny, vol. 86, no. 2, pp. 171-215.
https://doi.org/10.7163/PrzG.2014.2.2 -
9. Śleszyński P., 2014. Transport- and settlement-related time temporary efficiency of road journeys taken in Poland. Geographia Polonica, vol. 87, no. 1, pp. 157-160.
https://doi.org/10.7163/GPol.2014.10 -
10 Śleszyński P., 2014. Distribution of population density in Polish towns and cities. Geographia Polonica, vol. 87, no. 1, pp. 61-75.
https://doi.org/10.7163/GPol.2014.4 -
11. Śleszyński P., 2014. Zmiany dostępności czasowo--przestrzennej w wyniku inwestycji drogowych finansowanych ze środków Unii Europejskiej (2004-2012). Czasopismo Geograficzne, vol. 85, nos. 1-2, p. 7-27.
12. Śleszyński P., 2015. Expected traffic speed in Poland using Corine land cover, SRTM-3 and detailed population places data. Journal of Maps, vol. 11, no. 2, pp. 245-254.
https://doi.org/10.1080/17445647.2014.954645 -
File size 4,6 MB ; application/pdf
oai:rcin.org.pl:61201 ; 0016-7282 ; 10.7163/GPol.0074
CBGiOS. IGiPZ PAN, call nos.: Cz.2085, Cz.2173, Cz.2406 ; click here to follow the link
Creative Commons Attribution BY-SA 3.0 PL license
Copyright-protected material. [CC BY-SA 3.0 PL] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY-SA 3.0 PL license, full text available at: ; -
Institute of Geography and Spatial Organization of the Polish Academy of Sciences
European Union. European Regional Development Fund ; Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure
Mar 25, 2021
Dec 16, 2016
6660
https://rcin.org.pl/igipz/publication/80339
Edition name | Date |
---|---|
Śleszyński P. - A synthetic index of the spatio-temporal accessibility of communes in Poland | Mar 25, 2021 |
Székely, Vladimír Novotný, Ján Michniak, Daniel
Śleszyński, Przemysław
Śleszyński, Przemysław
Śleszyński, Przemysław
Śleszyński, Przemysław