Object structure
Title:

O hiphopowej intertekstualności jako rozmowie. Rap i popkultura: follow-upy i hashtagi

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 5 (2017)

Creator:

Chorąży, Adrianna

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2017

Description:

21 cm ; Pol. text, eng. summary

Type of object:

Journal/Article

Subject and Keywords:

hip hop ; intertextuality ; hashtag ; dialogue

References:

1. Adams K., The musical analysis of hip-hop, w: The Cambridge Companion to Hip-Hop, red. J. A. Williams, Cambridge University Press, Cambridge 2015.
2. Antologia polskiego rapu, red. Cała A., Węcławek D. i in., NCK, Warszawa 2015.
3. Bradley A., Book of Rhymes. The Poetics of Hip Hop, Basic Civitas Books, New York 2009.
4. Blokersi [film], reż. S. Latkowski, Polska 2001.
5. Caplan D., Rhyme's Challenge. Hip hop, poetry, and contemporary rhyming culture, Oxford University Press, New York 2014.
6. Dwa Sławy, Człowiek sztos; Niska szkodliwość społecznego czynu, w: tegoż, Ludzie sztosy, Embryo Nagrania 2015.
7. Dwa Sławy, Estrogen; Goździkowa; Oho, w: tegoż, Dandys flow, Embryo Nagrania 2017.
8. Dwa Sławy, List motywacyjny, w: tegoż, Nie wiem, nie orientuję się, Embryo Nagrania 2012.
9. Edwards P., How to rap. The Art and Science of the Hip-hop MC, Chicago Review Press, Chicago 2009.
10. Fiołek-Lubczyńska B., Intertekstualnośc i gatunkowość jako klucz interpretacyjny filmu Trzy Kolory. Biały Krzysztofa Kieślowskiego, „Folia Litteraria Polonica” 2012 nr 3.
11. Genette G., Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, tłum. A. Milecki, w: Współczesna teoria badań za granicą, oprac. H. Markiewicz, t. IV, cz. 2, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1992.
12. Goździkowa, w: Nonsensopedia na: http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Go%C5%BAdzikowa (dostęp: 20.02.2017).
13. Głowiński M., O intertekstualności, „Pamiętnik literacki” 1986 nr 77/4.
14. Giovannetti P., Dalla poesia in prosa al rap. Tradizioni e canoni metrici nella poesia italiana contemporanea, Interlinea, Novara 2008.
15. Hejmej A., Muzyka w literaturze. Perspektywy komparatystyki interdyscyplinarnej, Universitas, Kraków 2012.
16. Hip-hop w Polsce. Od blokowisk do kultury popularnej, red. M. Miszczyński, WUW, Warszawa 2014.
17. Kayah, Testosteron, w: tejże, Stereotyp, BMG Poland 2003.
18. Kelly L. L., Hip-hop literature: The politics, poetics, and power of hip-hop in the english classroom, „English Journal” 2013.
19. Kolarič J., Intertextuality and Allusion in Rap Lyrics, „Inquis” 2016 nr 1 na: https://inquisjournal.files.wordpress.com/2015/12/inquis_issue1_may_2016.pdf (dostęp: 20.02.2017).
20. Krajewski M., Kultury kultury popularnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2005.
21. Kukołowicz T., Transkrypcja tekstów hip-hopowych (rapu) w świetle teorii wiersza, „Teksty Drugie” 2012 nr 6.
22. Leys R., Wstyd współcześnie, tłum. T. Bilczewski, A. Kowalcze-Pawlik w: Afektywne historie i polityki pamięci, red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz, PAN, Warszawa 2015.
23. Maciejczyk B., Związki literatury sowizdrzalskiej z subkulturą hip-hopu. Intertekstualny dialog, „Tematy i konteksty” 2016 nr 6/11.
24. Notorious B. I. G., Sky's the limit, w: tegoż, Life after death, Big Beat Records 1997.
25. Nycz R., Intertekstualność i jej zakresy: teksty, gatunki, światy, „Pamiętnik literacki” 1990 nr 81/2.
26. Nycz R., Poetyka intertekstualna: tradycje i perspektywy w: Kulturowa teoria literatury, red. M. P. Markowski, R. Nycz, Universitas, Kraków 2006.
27. Ogłoza A., Jak zbudowany jest utwór hip-hopowy? (16.04.2015) na: http://piwnyrap.pl/jak-zbudowany-jest-utwor-hiphopowy/ (dostęp: 20.02.2017).
28. Ott B., Walter C., Intertextuality: Interpretive Practice and Textual Strategy, „Cultural studies in Media Communication” 2000 nr 17/4.
29. Pasek-Gawlikowska A., Kultura masowa i co dalej?, „Rozprawy społeczne” 2013 nr 2.
30. Picz R., Hip-hop – muzyka amatorów, czy wysoce profesjonalna forma komunikacji?, w: Amatorzy kontra profesjonaliści, red. A. Maj, „Zeszyty Komunikacji Kulturowej”, Katowice 2009.
31. Pisarski M., Hipertekst a intertekstualność: powinowactwa i rozbieżności, „Porównania” 2011 nr 8.
32. Płomień 81, Projekt jest w drodze, w: DJ 600V, Wkurwione bity, R. R. X. 2001.
33. Roth-Gordon J., Linguistic techniques of the self: The intertextual language of racial empowerment in politically conscious Brazilian hip hop, „Language & Communication” 2012 nr 32.
34. Shusterman R., Piękna sztuka rapowania, tłum. Adam Chmielewski, „Odra” 1995 nr 3.
35. Sobczyński J., To są wszystkie rapowe albumy, które trafiły na 1. miejsce OliS (23.05.2017) na: http://newonce.net/2017/05/to-sa-wszystkie-rapowe-albumy-ktore-trafily-na-1-miejsce-olis/ (dostęp: 29.05.2017).
36. Somers-Willett S. B. A. , “Commercial Niggas Like Me”: Spoken Word Poetry, Hip-Hop, and the Racial Politics of Going Mainstream, w: tejże, The Cultural Politics Of Slam Poetry, University of Michigan Press, Michigan 2009.
37. Strzelecka A., Follow-up (05.2013) na: http://swiadomysluchacz.blogspot.com/2013/05/follow-up-kicz.html (dostęp: 20.02.2017).
38. Te-Tris, Skóra, w: tegoż, LOT 2011, Aptaun Records 2011.
39. Toop D., Rap Attack 3: African Rap to Global Hip Hop, Serpent's Tail, London 2000.
40. Vecchi M., La cultura hip-hop e la musica rap in Italia, Milano 2012, ebook na: http://www.donermusic.it/La%20cultura%20hip%20hop%20e%20la%20musica%20rap%20in%20Italia%20-%20Massimiliano%20Vecchi.pdf (dostęp: 20.03.2017).
41. Westinen E., The Discursive Construction of Authenticity. Resources, Scales and Polycentricity in Finnish Hip Hop Culture, Yliopisto Jyväskylä, Jyväskylä 2014.
42. Williams J. A., Theoretical Approaches to Quotation in Hip-Hop Recordings, „Contemporary Music Review” 2014 nr 2/33.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

5

Start page:

129

End page:

146

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

0867-0633 ; 10.18318/td.2017.5.8

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Access:

Open

×

Citation

Citation style: