Object

Title: O hiphopowej intertekstualności jako rozmowie. Rap i popkultura: follow-upy i hashtagi

Creator:

Chorąży, Adrianna

Date issued/created:

2017

Resource Type:

Article : original article

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 5 (2017)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Pol. text, eng. summary

References:

1. Adams K., The musical analysis of hip-hop, w: The Cambridge Companion to Hip-Hop, red. J. A. Williams, Cambridge University Press, Cambridge 2015. ; 2. Antologia polskiego rapu, red. Cała A., Węcławek D. i in., NCK, Warszawa 2015. ; 3. Bradley A., Book of Rhymes. The Poetics of Hip Hop, Basic Civitas Books, New York 2009. ; 4. Blokersi [film], reż. S. Latkowski, Polska 2001. ; 5. Caplan D., Rhyme's Challenge. Hip hop, poetry, and contemporary rhyming culture, Oxford University Press, New York 2014. ; 6. Dwa Sławy, Człowiek sztos; Niska szkodliwość społecznego czynu, w: tegoż, Ludzie sztosy, Embryo Nagrania 2015. ; 7. Dwa Sławy, Estrogen; Goździkowa; Oho, w: tegoż, Dandys flow, Embryo Nagrania 2017. ; 8. Dwa Sławy, List motywacyjny, w: tegoż, Nie wiem, nie orientuję się, Embryo Nagrania 2012. ; 9. Edwards P., How to rap. The Art and Science of the Hip-hop MC, Chicago Review Press, Chicago 2009. ; 10. Fiołek-Lubczyńska B., Intertekstualnośc i gatunkowość jako klucz interpretacyjny filmu Trzy Kolory. Biały Krzysztofa Kieślowskiego, „Folia Litteraria Polonica” 2012 nr 3. ; 11. Genette G., Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, tłum. A. Milecki, w: Współczesna teoria badań za granicą, oprac. H. Markiewicz, t. IV, cz. 2, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1992. ; 12. Goździkowa, w: Nonsensopedia na: http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Go%C5%BAdzikowa (dostęp: 20.02.2017). ; 13. Głowiński M., O intertekstualności, „Pamiętnik literacki” 1986 nr 77/4. ; 14. Giovannetti P., Dalla poesia in prosa al rap. Tradizioni e canoni metrici nella poesia italiana contemporanea, Interlinea, Novara 2008. ; 15. Hejmej A., Muzyka w literaturze. Perspektywy komparatystyki interdyscyplinarnej, Universitas, Kraków 2012. ; 16. Hip-hop w Polsce. Od blokowisk do kultury popularnej, red. M. Miszczyński, WUW, Warszawa 2014. ; 17. Kayah, Testosteron, w: tejże, Stereotyp, BMG Poland 2003. ; 18. Kelly L. L., Hip-hop literature: The politics, poetics, and power of hip-hop in the english classroom, „English Journal” 2013. ; 19. Kolarič J., Intertextuality and Allusion in Rap Lyrics, „Inquis” 2016 nr 1 na: https://inquisjournal.files.wordpress.com/2015/12/inquis_issue1_may_2016.pdf (dostęp: 20.02.2017). ; 20. Krajewski M., Kultury kultury popularnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2005. ; 21. Kukołowicz T., Transkrypcja tekstów hip-hopowych (rapu) w świetle teorii wiersza, „Teksty Drugie” 2012 nr 6. ; 22. Leys R., Wstyd współcześnie, tłum. T. Bilczewski, A. Kowalcze-Pawlik w: Afektywne historie i polityki pamięci, red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz, PAN, Warszawa 2015. ; 23. Maciejczyk B., Związki literatury sowizdrzalskiej z subkulturą hip-hopu. Intertekstualny dialog, „Tematy i konteksty” 2016 nr 6/11. ; 24. Notorious B. I. G., Sky's the limit, w: tegoż, Life after death, Big Beat Records 1997. ; 25. Nycz R., Intertekstualność i jej zakresy: teksty, gatunki, światy, „Pamiętnik literacki” 1990 nr 81/2. ; 26. Nycz R., Poetyka intertekstualna: tradycje i perspektywy w: Kulturowa teoria literatury, red. M. P. Markowski, R. Nycz, Universitas, Kraków 2006. ; 27. Ogłoza A., Jak zbudowany jest utwór hip-hopowy? (16.04.2015) na: http://piwnyrap.pl/jak-zbudowany-jest-utwor-hiphopowy/ (dostęp: 20.02.2017). ; 28. Ott B., Walter C., Intertextuality: Interpretive Practice and Textual Strategy, „Cultural studies in Media Communication” 2000 nr 17/4. ; 29. Pasek-Gawlikowska A., Kultura masowa i co dalej?, „Rozprawy społeczne” 2013 nr 2. ; 30. Picz R., Hip-hop – muzyka amatorów, czy wysoce profesjonalna forma komunikacji?, w: Amatorzy kontra profesjonaliści, red. A. Maj, „Zeszyty Komunikacji Kulturowej”, Katowice 2009. ; 31. Pisarski M., Hipertekst a intertekstualność: powinowactwa i rozbieżności, „Porównania” 2011 nr 8. ; 32. Płomień 81, Projekt jest w drodze, w: DJ 600V, Wkurwione bity, R. R. X. 2001. ; 33. Roth-Gordon J., Linguistic techniques of the self: The intertextual language of racial empowerment in politically conscious Brazilian hip hop, „Language & Communication” 2012 nr 32. ; 34. Shusterman R., Piękna sztuka rapowania, tłum. Adam Chmielewski, „Odra” 1995 nr 3. ; 35. Sobczyński J., To są wszystkie rapowe albumy, które trafiły na 1. miejsce OliS (23.05.2017) na: http://newonce.net/2017/05/to-sa-wszystkie-rapowe-albumy-ktore-trafily-na-1-miejsce-olis/ (dostęp: 29.05.2017). ; 36. Somers-Willett S. B. A. , “Commercial Niggas Like Me”: Spoken Word Poetry, Hip-Hop, and the Racial Politics of Going Mainstream, w: tejże, The Cultural Politics Of Slam Poetry, University of Michigan Press, Michigan 2009. ; 37. Strzelecka A., Follow-up (05.2013) na: http://swiadomysluchacz.blogspot.com/2013/05/follow-up-kicz.html (dostęp: 20.02.2017). ; 38. Te-Tris, Skóra, w: tegoż, LOT 2011, Aptaun Records 2011. ; 39. Toop D., Rap Attack 3: African Rap to Global Hip Hop, Serpent's Tail, London 2000. ; 40. Vecchi M., La cultura hip-hop e la musica rap in Italia, Milano 2012, ebook na: http://www.donermusic.it/La%20cultura%20hip%20hop%20e%20la%20musica%20rap%20in%20Italia%20-%20Massimiliano%20Vecchi.pdf (dostęp: 20.03.2017). ; 41. Westinen E., The Discursive Construction of Authenticity. Resources, Scales and Polycentricity in Finnish Hip Hop Culture, Yliopisto Jyväskylä, Jyväskylä 2014. ; 42. Williams J. A., Theoretical Approaches to Quotation in Hip-Hop Recordings, „Contemporary Music Review” 2014 nr 2/33.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

5

Start page:

129

End page:

146

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:66354 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.5.8

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Original in:

Projects co-financed by:

Object collections:

Last modified:

Dec 20, 2018

In our library since:

Sep 28, 2018

Number of object content hits:

204

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/publication/86032

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information