Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk
Aurea Porta. 1997. Aurea Porta Rzeczypospolitej. Sztuka Gdańska od połowy XV do końca XVIII wieku, [1], Eseje; [2], Katalog, red. T. Grzybkowska, Gdańsk.
Chodyński Antoni Romuald. 2002. Kolekcjonerzy i kolekcje w Gdańsku XVI–XIX wieku (do 1872 roku). Inventarium et taxam dzieł sztuki, „Rocznik Historii Sztuki”, 27, s. 171–212.
Chodyński Antoni Romuald. 2006. Kultura kolekcjonerska w XVIII wieku. Gdańscy uczeni, amatorzy — znawcy i dyletanci, także z innych miast europejskich, i ich stosunek do dzieł sztuki, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego”, 1286, Opuscula Musealia, 15, s. 139–177.
Cieślak Katarzyna. 2000. Między Rzymem, Wittenbergą a Genewą. Sztuka Gdańska jako miasta podzielonego wyznaniowo, Wrocław.
Grzybkowska Teresa. 1979. Andrzej Stech. Malarz gdański, Warszawa.
Grzybkowska Teresa. 1990. Złoty wiek malarstwa gdańskiego na tle kultury artystycznej miasta 1520–1620, Warszawa.
Grzybkowska Teresa. 1996. Artyści i patrycjusze Gdańska, Warszawa.
Jaśniewicz Aleksandra. 2018. Portret w Gdańsku. Od schyłku średniowiecza do późnego baroku (1420–1700), Gdańsk.
Kizik Edmund. 1998. Śmierć w mieście hanzeatyckim w XVI–XVIII wieku. Studium z nowożytnej kultury funeralnej, Gdańsk.
Kizik Edmund. 2001. Wesele, kilka chrztów i pogrzebów. Uroczystości rodzinne w mieście hanzeatyckim od XVI do XVIII wieku, Gdańsk.
Kołtan Jacek, Sobecka Anna. 2020. Martwa natura Philippa Sauerlanda i narodziny nowoczesnej podmiotowości, „Porta Aurea”, 19, s. 96–113, https://doi.org/10.26881/porta.2020.19.04
Kowalska Helena. 2002. Martwe natury w XIX-wiecznych zbiorach gdańskich kolekcjonerów, [w:] Spór o genezę martwej natury. Materiały sesji naukowej 25–26 X 2001, red. S. Dudzik, T.J. Żuchowski, Toruń, s. 193–202.
Mielnik Magdalena. 2019. Tematyka moralistyczna w gdańskiej sztuce świeckiej XVI i XVII wieku, Gdańsk.
Natura. 2019. Natura i duchowość. Carl Borromäus Ruthart (1630–1703), red. L. Arbace, M. Mielnik, Gdańsk.
Neickel Caspar Friedrich [i Kanold Johann]. 1727. Museographia oder Anleitung zum rechten Begriff und nützlicher Anlegung der Museorum, oder Raritäten=Kammern, Leipzig–Breslau.
Oszczanowski Piotr. 1999. Philipp Sauerland — zapomniany malarz gdańskiego i wrocławskiego baroku, „Porta Aurea”, 6, s. 127–145.
Pałubicki Janusz. 2009. Malarze gdańscy. Malarze, szklarze, rysownicy i rytownicy w okresie nowożytnym w gdańskich materiałach archiwalnych, 1–2, Gdańsk.
Sobecka Anna. 2008. Nieznane obrazy Philippa Sauerlanda, „Quart. Kwartalnik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego”, 1 (7), s. 45–57.
Sobecka Anna. 2015. Ryciny kwiatowe wiązane z Jeremiasem Falckiem. Studium z zakresu siedemnastowiecznych florilegiów, „Porta Aurea”, 14, s. 58–92.
Sobecka Anna. 2018. Świat zwierząt Daniela Schultza, „Porta Aurea”, 17, s. 33–61, https://doi.org/10.26881/porta.2018.17.02
Steinborn Bożena. 2004. Malarz Daniel Schultz. Gdańszczanin w służbie królów polskich, Warszawa.
Tylicki Jacek. 2005. Rysunek gdański ostatniej ćwierci XVI i pierwszej połowy XVII wieku, Toruń.
Zasławska Danuta Natalia. 2004. Martwa natura z wiewiórką Andreasa Stecha ze zbiorów Muzeum Narodowego w Gdańsku, „Ikonotheka”, 17, s. 67–89.
Zasławska Danuta Natalia. 2009. Martwe natury kwiatowe Andreasa Stecha, „Porta Aurea”, 7/8, s. 163–211.
Kwartalnik Historii Kultury Materialnej
oai:rcin.org.pl:239406 ; 0023-5881 ; e-ISSN 2719-6496 ; doi:10.23858/KHKM71.2023.2
IAiE PAN, sygn. P 329 ; IAiE PAN, sygn. P 330 ; IAiE PAN, sygn. P 331 ; click here to follow the link
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Archeologii i Etnologii PAN
Sep 26, 2023
Sep 26, 2023
64
https://rcin.org.pl/iae/publication/275807
Jusupović, Monika
Molenda, Danuta
Kowecka, Elżbieta
Molenda, Danuta
Gajerski, S. F.
Molenda, Danuta
Kowalczyk, Elżbieta