Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk
Chmiel Adam. 1906. Kafle średniowieczne znalezione w Oświęcimiu, „Teka Grona Konserwatorów Galicji Zachodniej”, 2, s. 345–353.
Chorąży Bożena, Chorąży Bogusław. 2016. Z badań nad średniowiecznymi i renesansowymi kaflami odkrytymi na zamku w Bielsku, [w:] Czytanie miasta. Bielsko-Biała jako kulturowy palimpsest, red. M. Bernacki, R. Pysz, Bielsko-Biała, s. 24–35.
Dąbrowska Maria. 1987. Kafle i piece kaflowe w Polsce do końca XVIII wieku, „Studia i Materiały z Historii Kultury Materialnej”, 58, red. Z. Kamieńska, Wrocław.
Gruia Ana Maria. 2005. Saint Ladislas on Stove Tiles, „Annual of Medieval Studies at Central European University”, 11, 97–120.
Gruia Ana Maria. 2006. Royal Sainthood revisited. New dimensions of cult of St. Ladislas 14th–15th centuries, „Studia Patzinaka”, 2, s. 7–25.
Hoffeld Jeffrey. 1968. Adam’s two wives, „The Metropolitan Museum of Art Bulletin”, June, s. 430–440.
Kirchbaum Engelbert. 1968. Lexikon der christlichen Ikonographie, 1, Allgemeine Ikonographie. A bis Ezechiel, red. E. von Kirchbaum, Freiburg in Breisgau.
Krajíc Rudolf. 2005. Středověké kamnářství. Výzdobné motivy na gotických kachlích z Táborska, Ústi nad Labem.
Loskotová Irena. 2012. Brnĕnské kachle ze starozkonními hrdiny, „Archaeologia historica”, 37, 2, s. 663–678.
Majewski Marcin. 2015. Renesansowe kafle zachodniopomorskie. Studium z historii ogrzewania wnętrz mieszkalnych, Stargard–Szczecin.
Menaušková Dana. 2008. Portrétní kachle, „Krása, která hřeje”, Uherské Hradišté, s. 73–88.
Moskal Katarzyna. 2010. Calor Amicus, czyli o kaflu i o piecu, Kraków.
Moskal Katarzyna. 2012. Kafle w zbiorach Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, Kraków.
Piątkiewicz-Dereniowa Maria. 1961. Kafle wawelskie okresu wczesnego renesansu, „Studia do Dziejów Wawelu”, 2, s. 330–375.
Piątkiewicz-Łęska Maria. 1999. Portrety Sułtana Sulejmana II Wspaniałego i jego małżonki Roksolany na kaflach polskich, „Roczniki Sztuki Śląskiej”, 17, s. 45–51.
Radwan Aleksandra. 2012. Kafel płytowy wypełniający środkowy z przedstawieniem postaci św. Olafa (?), [w:] K. Moskal, Kafle w zbiorach Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, Kraków, s. 76–77.
Schmidt Peter. 2002. Beschriebene Bilder. Benutzernotizen als Zeugnisse frommer Bildpraxis im späten Mittelalter, [w:] Frömmigkeit im Mittelater. Politisch-soziale Kontekste, visuelle Praxis, Körperliche Ausdrucksformen, red. K. Schreiner, München, s. 347–386.
Zisopulu-Bleja Kateriny. 2017. „Bądź pozdrowion Krzyżu Pana Wszechmocnego”. Kafel z badań archeologicznych przy ul. Za Bramką w Poznaniu, „Ecclesia. Studia z Dziejów Wielkopolski”, 12, s. 7–26.
Kwartalnik Historii Kultury Materialnej
oai:rcin.org.pl:246613 ; 0023-5881 ; e-ISSN 2719-6496 ; doi:10.23858/KHKM73.2025.2.007
IAiE PAN, call no. P 329 ; IAiE PAN, call no. P 331 ; IAiE PAN, call no. P 330 ; click here to follow the link
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Institute of Archaeology and Ethnology of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Archaeology and Ethnology of the Polish Academy of Sciences
Oct 25, 2025
Oct 25, 2025
5
https://rcin.org.pl/iae/publication/283358
Jusupović, Monika
Molenda, Danuta
Kowecka, Elżbieta
Molenda, Danuta
Gajerski, S. F.
Molenda, Danuta