Kwartalnik Historii Kultury Materialnej R. 61 Nr 2 (2013)
Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk
Bystroń J. S. 1980. Charakternicy. In Tematy, które mi odradzano. Pisma etnograficzne rozproszone, oprac. L. Stomma. Warszawa, 43-51
Bystroń J. S. 1980. Łańcuch szczęścia. In Tematy, które mi odradzano. Pisma etnograficzne rozproszone, oprac. L. Stomma. Warszawa, 52-87
Fischer A. 1921. Zwyczaje pogrzebowe ludu polskiego. Lwów, 174
Iwanow P. 1890. Iz oblasti malorusskich narodnych legend (Materialy dlja charakteristiki mirosozrecanija krest’janskogo naselenija kupjanskogo uezda Char’kowskoj gubernii), „Etnografičeskoe Obozrenie”, t. 5
Klonowic S. F. 1996. Roxolania. Roksolania, czyli ziemie Czerwonej Rusi, wyd. i przeł. M. Mejor, Biblioteka Pisarzy Staropolskich, t. 6, Warszawa, 125-127, wiersze 1755-1798. M. Mejor, Wprowadzenie do lektury. In S.F. Klonowic, op. cit., 7
Starowieyski k M. 2010. Apokryfy o odejściu Maryi. In k M. Starowieyski (ed.), Apokryfy Nowego Testamentu, cz. 2 : Ewangelie apokryficzne. Kraków, 778
Korzystam z fragmentów serwisu www.Cerkiew.pl; autorem tekstu jest o. P. Stefanowski. http://www.old. cerkiew.pl/faq/faq.php?id=855
Krzyżanowski J. 1975. List do św. Piotra. In Mądrej głowie dość dwie słowie. Pięć centuryj przysłów polskich i diabelski tuzin, t. 2. Warszawa, 299-300
Lewicki R. 2002. Chrześcijaństwo. Słownik rosyjsko-polski. Warszawa, 173, 268
Meller K. 2008. „Jako powiadają ci, co wiedzą…”. Plotka i mistyfikacja jako narzędzie polemik wyznaniowych w Polsce XVI wieku. In K. Stępnik and M. Rajewski (eds.), Komunikacja i komunikowanie w dawnej Polsce. Lublin, 152-156
Nartowski W. 1913. Stan włościański w utworach poetyckich pisarzy doby renesansowej (XVI wieku), „Lud”, R. XIX, 70
Prawosławie. Zarys nauki Kościoła prawosławnego, przeł. k H. Paprocki, Białystok 1992
Szuchiewicz W., Huculszczyzna, t. 2, 269, 271
Termin W. J. Onga, za: Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, przeł. J. Japola, Lublin 1992, 47
Uspieński B. 1985. Kult św. Mikołaja na Rusi. Lublin, 183-190
Wasilewski J. 2002. Śmieszny, diabelski, święty. O tricksterskim splocie wątków w postaci św. Piotra. In M. Kapełuś and A. Engelking (eds.), Fascynacje folklorystyczne. Księga poświęcona pamięci Heleny Kapełuś. Warszawa, 159-164
Wieczorek A. 1992. Komizm św. Piotra, „Polska Sztuka Ludowa-Konteksty”, 45-47
Zowczak M. 2000. Biblia ludowa. Interpretacje wątków biblijnych w kulturze ludowej. Wrocław, 110-111, 326-333, 338-339, 344-350, 443-444
Еролова Й., Добруджа. Граници и идентичности, Парадигма, София 2010, 236-239
Kwartalnik Historii Kultury Materialnej
oai:rcin.org.pl:54863 ; 0023-5881
IAiE PAN, call no. P 329 ; IAiE PAN, call no. P 331 ; IAiE PAN, call no. P 330 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Archaeology and Ethnology of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Archaeology and Ethnology of the Polish Academy of Sciences
Sep 24, 2023
Jul 14, 2015
820
https://rcin.org.pl/iae/publication/75024
Ładykowska, Agata
Olechowska, Ida
Główka, Dariusz
Karpacz, Emilia
Janowski, Andrzej Kurasiński, Tomasz
Wiślicz, Tomasz
Kicińska, Urszula (1983– )