Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Metafora transsemiotyczna

Twórca:

Szczęsna, Ewa ORCID

Data wydania/powstania:

2004

Typ zasobu:

Text

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki, Z. 2 (2004)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Abstract eng.

Typ obiektu:

Journal/Article

Bibliografia:

1. M. Black, Models and Metaphors. Ithaca 1962.
2. G. Bonsiepe, Retoryka wizualno-werbalna. Przeł. M. B. Fedewicz. „Pamiętnik Literacki” 1985, z. 3, s. 3030-309.
3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Przeł. B. Wojciszke. Gdańsk 1996.
4. J. Cohen, Structure du langage poétique. Paris 1966.
5. J. Derrida, Marginesy filozofii. Przeł. A. Dziadek, J. Margański, P. Pieniążek. Warszawa 2002.
6. M. Dingena, The Creation of Meaning in Advertising. Interaction of Figurative Advertising and Individual Differences in Processing Styles. Amsterdam 1994.
7. T. Dobrzyńska, Mówiąc przenośnie... Studia o metaforze. Warszawa 1994.
8. T. Dobrzyńska, Translating Metaphor: Problems of Meaning. „Journal of Pragmatics” 24 (1995), s. 595-604.
9. Ch. Forceville, Compasses, Beauty Queens and Other PCs: Pictorial Metaphor in Computer Advertisements. „Hermes: Journal of Linguistics” 24 (2000).
10. Ch. Forceville, Pictorial Metaphor in Advertising. London - New York 1996.
11. J. Habermas, Filozoficzny dyskurs nowoczesności. Przeł. M. Łukasiewicz. Kraków 2000.
12. A. Katz, Menory-based and On-line Processing of Metaphoric Sarcasm. W zb.: Metaphor. A Multidisciplinary Approach. Ed. T. Komendziński. Toruń 2002.
13. G. Lacoff, M. Turner, More than Cool Reason: A Field Guide to Poetic Metaphor. Chicago 1989.
14. P. de Man, Semiologia i retoryka. W zb.: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia. Oprac. H. Markiewicz. T. 4, cz. 2. Kraków 1996, s. 209-231.
15. G. McCracken, Culture and Consumption: A Theoretical Account of the Structure and Movement of the Cultural Meaning of Consumer Goods. London and New York 1986.
16. M. Merleau-Ponty, Le Visible et l’invisible. Paris 1979.
17. A. Papafragou, Figurative Language and the Semantics-pragmatics Distinction. „Language and Literature” 1995, nr z 5 III, s. 181.
18. Ch. Perelman, Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja. Przeł. M. Chômiez. Warszawa 2002.
19. A. Pilkington, Poetic Effects. A Relevance Theory Perspective. Amsterdam - Philadelphia 2000.
20. P. Ricoeur, Metafora i symbol. W: Język, tekst, interpretacja. Wybór pism. Przeł. P. Graff, K. Rosner. Warszawa 1989.
21. R. Rorty, Obiektywność, relatywizm i prawda. Przeł. J. Margański. Warszawa 1999.
22. J. R. Searle, Metaphor. W zb.: Metaphor and Thought. Ed. A. Ortony. Cambridge 1979.
23. E. Szczęsna, Poetyka reklamy. Warszawa 2001.

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

167

Strona końc.:

177

Szczegółowy typ zasobu:

Article : original article

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:120299 ; 0031-0514

Źródło:

IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Rights Reserved - Free Access

Zasady wykorzystania:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitalizacja:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Lokalizacja oryginału:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Dofinansowane ze środków:

Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)

Dostęp:

Open

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

17 mar 2022

Data dodania obiektu:

8 kwi 2020

Liczba pobrań / odtworzeń:

704

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/ibl/publication/112791

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Szczęsna E. - Metafora transsemiotyczna 17 mar 2022
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji