21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. Abel M., 2007, Violent affect. Literature, cinema, and critique after representation, Lincoln-London: University of Nebrasca Press.
2. Adorno T.W., 1974, Filozofia nowej muzyki, przeł. Wayda F., Warszawa: PIW.
3. Adorno T.W., 1986, Dialektyka negatywna, przekł. i wstęp Krzemieniowa K., Warszawa: PWN.
4. Adorno T.W., 1994, Teoria estetyczna, przeł. Krzemieniowa K., Warszawa: PWN.
5.Adorno T.W., 1999, Minima moralia. Refleksje z poharatanego życia, przekł. i przyp. Łukasiewicz M., posł. Siemek M.J., Kraków: Wydawnictwo Literackie.
6. Altieri Ch., 2003, The Particulars of Rupture. An Aesthetic of the Affects, Ithaca-London: Cornell University Press.
7. Auge M., 2009, Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernonowoczesności, przeł. Chymkowski R., przedm. Burszta W.J., Warszawa: PWN.
8. Bal M., 2007, A gdyby tak? Język afektu, przeł. Maryl M., "Teksty Drugie" nr 1-2.
9. Bennett J., 2005, Empatic Vision. Affect, Trauma, and Contemporary Art, Stanford: Stanford University Press.
10. Bloom H., 2002, Lęk przed wpływem, przeł. Bielik-Robson A., Szuster M., Kraków: Universitas.
11. Deleuze G., 2005, Frances Bacon: The Logic of Sensation, transl. and introd. Smith D.W., Minneapolis: University of Minnesota Press.
12. Dillon S., 2007, The Palimpsest. Literature, Criticism, Theory, London-New York: Continuum.
13. Foster H., 2010, Powrót realnego. Awangarda u schyłku XX wieku, przeł. Borowski M., Sugiera M., Kraków: Universitas.
14. Gebauer G., Wulf Ch., 1995, Mimesis. Culture, Art, Society, transl. Reneau D., Berkeley: University of California Press.
15. Genette G., 1997, Palimpsests: Literature in the Second Degree, LincolnLondon: University of Nebrasca Press.
16. Horkheimer M., Adorno T.W., 1994, Dialektyka oświecenia, Fragmenty filozoficzne, przeł. Łukasiewicz M., przekład przejrzał i posłowiem opatrzył Siemek M.J., Warszawa: Wyd. IFiS PAN.
17. Huyssen A., 2003, Present Past. Urban Palimpsest and the Politics of Memory, Stanford: Stanford University Press.
18. Jay M., 1984, Adorno, Cambridge: Harvard University Press.
19. Jay M., 2008, Pieśni doświadczenia. Nowoczesne amerykańskie i europejskie wariacje na uniwersalny temat, przeł. Rejniak-Majewska A., Kraków: Universitas.
20. Krauss R., 1986, The Originality of the Avant-Garde ant Other Modernist Myths, Cambridge: The MIT Press.
21. Latour B., 2012, Splatając na nowo to, co społeczne. Wprowadzenie do teorii aktora-sieci, wstęp Abriszewski K., przeł. Derra A., Abriszewski K., Kraków: Universitas.
22. Lewes D. (ed.), 2008, Double Vision. Literary Palimpsests of the Eighteenth and Nineteenth Centuries, Lanham: Lexington Books.
23. Michalski R., 2008, Antropologia mimesis. Studium myśli Waltera Benjamina i Theodora W. Adorna, Nowa Wieś: Wydawnictwo Rolewski.
24. Terada R., 2001, Feeling in Theory. Emotion after the "Death of the Subject", Cambridge: Harvard University Press.
25. Tsagalis Ch., 2008, The Oral Palimpsest: Exploring Intertextuality in the Homeric Epics, Washington: Center for Hellenic Studies.
26. Załuski T., 2008, Modernizm artystyczny i powtórzenie. Próba reinterpretacji, Kraków: Universitas.
application/pdf ; application/pdf
oai:rcin.org.pl:47521 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Jul 2, 2024
Sep 5, 2014
2887
https://rcin.org.pl/ibl/publication/64729
Edition name | Date |
---|---|
Nycz R. - Lekcja Adorna: tekst jako sposób poznania, albo o kulturze jako palimpseście | Jul 2, 2024 |
Majewski, Tomasz
Sobieska, Anna
Nycz, Ryszard