RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Cyfrowa transtekstualność. Użycia cytatu, reprezentacje figur, makroteksty

Creator:

Szczęsna, Ewa ORCID

Date issued/created:

2016

Resource type:

Text

Publisher:

Instytut Badań Literackich ; Fundacja Akademia Humanistyczna

Place of publishing:

Warszawa

Description:

453 pp.

Type of object:

Book/Chapter

References:

1. Allen Graham (2000) Intertextuality, London–New York: Routledge.
2. Danek Danuta (1972) O polemice literackiej w powieści, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
3. Domańska Ewa (2007) „Zwrot performatywny” we współczesnej humanistyce, „Teksty Drugie”, nr 5.
4. Fisher-Lichte Erika (2008) Estetyka performatywności, Kraków: Księgarnia Akademicka.
5. Funkhouser Christopher T. (2012) New Directions in Digital Poetry, New York–London: Continuum.
6. Genette Gérard (2014) Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, przeł. T. Stróżyński, A. Milecki, Gdańsk: słowo/obraz terytoria.
7. Heidegger Martin (2002) Technika i zwrot, przeł. J. Mizera, Kraków: Wydawnictwo Barab i Suszczyński.
8. Landow George P. (1997) Hypertext 2.0: The convergence of contemporary critical theory and technology, Baltimore: Johns Hopkins University Press.
9. Łotman Jurij (2008) Retoryka – mechanizm generowania sensu, w tegoż, Uniwersum umysłu. Semiotyczna teoria kultury, przeł. B. Żyłko, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
10. Pawlicka Urszula (2015) Relacyjność strukturalno-semantyczna w hiperfikcji (na podstawie Matrioszki Marty Dzido, w: Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, red. E. Szczęsna, Kraków: Universitas.
11. Pisarski Mariusz (2011) Hipertekst a intertekstualność: powinowactwa i rozbieżności, „Porównania”, nr 8.
12. Riffaterre Michael (1994) Intertextuality vs. Hypertextuality, „New Literary History” no. 4.
13. Saussure Ferdinand de (2002) Kurs językoznawstwa ogólnego, przeł. K. Kasprzyk, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
14. Simanowski Roberto (2007) Digital Art and Meaning. Reading Kinetic Poetry, Text Machines, Mapping Art, and Interactive Installations, Minneapolis–London: University of Minnesota Press.
15. Szwechłowicz Joanna (2015) Czytelnik/użytkownik jako internetowy recenzent tekstu literackiego, w: Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, red. E. Szczęsna, Kraków: Universitas.
16. Vesna Victoria (2007) Database Aesthetics. Art in the Age of Information Overflow, Minneapolis–London: University of Minnesota Press.

Relation:

Prace Centrum Humanistyki Cyfrowej

Start page:

23

End page:

41

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:62973 ; 10.18318/978-83-65573-14-8.2

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Mar 17, 2022

In our library since:

Sep 13, 2017

Number of object content downloads / hits:

700

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/ibl/publication/82886

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information