21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. F. Allison, Whose Mind is the Signal? Focalization in Video Game Narratives, “Proceedings of DiGRA 2015: Diversity of play: Games – Cultures – Identities”, http://www.digra.org/wp-content/uploads/digital-library/136_Allison_Whose-mind-is-the-signal_.pdf (20.07.2016).
2. L. Althusser,W imię Marksa, tłum. M. Herer, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
3. J. Arjoranta, Narrative Tools for Games: Focalization, Granularity, and the Mode of Narration in Games, „Games and Culture” 2015, s. 1–22.
https://doi.org/10.1177/1555412015596271
4. M. Bal, Narratologia. Wprowadzenie do teorii narracji, Wydawnictwo UJ, Kraków 2012.
5. R. Barthes, Światło obrazu. Uwagi o fotografii, przeł. J. Trznadel, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2008.
6. M. Consalvo, Cheating. Gaining Advantage in Videogames, The MIT Press, Cambridge 2007.
7. M. Fuller, Software Studies. A Lexicon, The MIT Press, Cambridge-Massachusetts 2008.
8. Galloway, The Interface Effect, Polity Press, Cambridge 2012.
9. M. Hitchens, A Survey of First-person Shooters and their Avatars, “Game Studies” vol 11 issue 3 December 2011.
10. D. Howarth, Dyskurs, przeł. A. Gąsior-Niemiec, Oficyna Naukowa, Warszawa 2008.
11. J. Huizinga, Homo Ludens. Zabawa jako źródło kultury, przeł. M. Kurecka, W. Wirpsza, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2007.
12. R. Klevjer, La via della pistola. L’estetica dei first person shooter in single player, w: Doom. Giocare in prima persona, red. M. Bittanti, S. Morris, Costa & Nolan, Milano 2006.
13. J. Kücklich, Precarious Playbour: Modders and the Digital Games Industry, “The Fiberculture Journal” issue 5.
14. Lund, Playing, Gaming, Working and Labouring: Framing the Concepts and Relations, “tripleC” 12(2) 2014.
15. J. Momro ,Widmontologie nowoczesności. Genezy, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa 2014.
16. M. Nitsche, Focalization in 3D Video Games, http://dm.lcc.gatech.edu/~nitsche/download/Nitsche_Focalization_05.pdf (20.07.2016)
17. S. de Paoli, Automatic-Play and Player Deskilling in MMORPGs, “Game Studies” vol 13 issue 1 September 2013.
18. N. Wardrip-Fruin, Expressive Processing: Digital Fictions, Computer Games, and Software Studies, The MIT Press, Cambridge 2012.
oai:rcin.org.pl:66256 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.3.12
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Dec 22, 2022
Sep 26, 2018
1170
https://rcin.org.pl/ibl/publication/85810
Edition name | Date |
---|---|
Felczak M. - Dyskursy pracy i zabawy w wysokobudżetowym segmencie gier wideo: fokalizacja i logika operacyjna | Dec 22, 2022 |
Fizek, Sonia
Szleszyński, Bartłomiej