Vol. 2 (2017) - Special Issue - English Edition
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. K. Bojarska, “Miłość do emancypacji. O warsztacie i zaangażowaniu badacza-humanisty z Piotrem Piotrowskim rozmawiają Luiza Nader, Katarzyna Bojarska i Adam Mazur”, http://widok.ibl.waw.pl/index.php/one/article/view/87/115, accessed February 28, 2015.
2. K. Bojarska, “Poczuć myślenie: afektywne procedury historii i krytyki (dziś)”, Teksty Drugie 6 (2013): 8-16.
3. G. Deleuze, Francis Bacon: The Logic of Sensation (London: Continuum, 2003).
4. A. Dauksza, “Afektywny awangardyzm”, Teksty Drugie 1 (2014): 41-66.
5. Gilles Deleuze, Francis Bacon: The Logic of Sensation (London: Continuum, 2003),
6. D. Jarecka, “Musiałam mieć ciało”, http://www.kulikzofia.pl/polski/ok3/ok3_jarecka.html, accessed February 28, 2015.
7. A. Kępińska, Nowa sztuka polska w latach 1945-1978 (Warszawa: Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1981).
8. I. Kowalczyk, “Kobieta, która patrzy”, Kresy. Kwartalnik Literacki 1 (1999).
9. Z. Kulik, Forma jest faktem społecznym. KwieKulik, dir. A. Mazanek and K. Landsberg, (2009; Warszawa: Pop TV, TVP S.A., NInA),ca. 12 min. 25 sec. – 12 min. 40 sec., http://ninateka.pl/flm/kwiekulik-forma-jest-faktemspolecznym, accessed February 28, 2015.
10. Z. Kulik, KwieKulik, dir. J. Turowicz and A. Zakrzewska (2011; Warszawa: Centrala), 10 min. 50 sec. – 11 min. 25 sec.
11. KwieKulik. Zofia Kulik & Przemysław Kwiek, ed. Ł. Ronduda and G. Schöllhammer (Warszawa, Wrocław, Wiedeń: Museum of Modern Art, BWA Wrocław – Galleries of Contemporary Art, Awangarda Kontakt Gallery, The Art Collection of Erste Group and ERSTE Foundation, 2012).
12. B. Latour, “Give Me a Laboratory and I Will Raise the World,” in Science Observed: Perspectives on the Social Study of Science, ed. K. Knorr-Cetina and M. Mulkay (London and Beverly Hills: Sage, 1983).
13. M. Michałowska, “KwieKulik i Rzeczywistość”, http://www.kulikzofia.pl/polski/ok2/ok2_michalowska.html, accessed February 28, 2015.
14. R. Nycz, “W stronę humanistyki innowacyjnej. Tekst jako laboratorium”, Teksty Drugie 1/2 (2013): 239-255.
15. A. Prodeus, “KwieKulik: Duet-legenda”, Newsweek, February 28, 2015, http://kultura.newsweek.pl/kwiekulik--duet-legenda,104269,1,1.html, accessed March 1, 2015.
16. E. Rewers, “Praktyka jako badanie: nowe metodologie w humanistyce” in Teoria – literatura – życie. Praktykowanie teorii w humanistyce współczesnej, ed. A. Legeżyńska and R. Nycz (Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, 2012).
17. K. Sienkiewicz, Zatańczą ci co drżeli, (Kraków-Warszawa: Karakter, MSN w Warszawie, 2014).
18. K. Sienkiewicz, “Zofia Kulik,” http://culture.pl/pl/tworca/zofia-kulik, accessed February28, 2015.
19. M. Sitkowska, “Wywiad z Zofią Kulik i Przemysławem Kwiekiem. Warszawa 1986-1995, http://www.kulikzofia.pl/polski/ok2/ok2_wywiad1.html, accessed February 28, 2015.
20. E. Toniak, Olbrzymki: Kobiety i socrealizm (Kraków: Ha!art, 2008).
21. J. Turowicz, “Bunt neoawangardowej artystki. Z Zofią Kulik rozmawia Joanna Turowicz”, Opcje. Kwartalnik Kulturalny 3 (2004): 54-61.
22. M. Ujma, “Tkanie jako bunt. O twórczości Zofii Kulik”, Dekada Literacka 2 (2004).
23. T. Załuski, “Zofia Kulik prezentuje KwieKulik. Dobromierz X. Katalog”, accessed February 28, 2015, http://www.kulikzofia.pl/polski/ok2/ok2_zaluski.html
24. R. Ziarkiewicz, “Bądź tylko posłusznym instrumentem. Z Zofią Kulik rozmawiał Ryszard Ziarkiewicz”, Magazyn Sztuki 1 (1993): 12-21.
25. A. Żychliński, Laboratorium antropofikcji. Dociekania filologiczne (Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, 2014).
oai:rcin.org.pl:67708 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.en.2.5
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
6 lis 2024
7 sty 2019
834
https://rcin.org.pl/ibl/publication/87925
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Dauksza A. - KwieKulik as an Unknown: A Neo-Avant-gardist Laboratory of Experience | 6 lis 2024 |
Dauksza, Agnieszka
Rakowski, Tomasz
Rewers, Ewa