21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. Abel M., 2007, Violent affect. Literature, cinema, and critique after representation, Lincoln-London: University of Nebrasca Press.
2. Adorno T.W., 1974, Filozofia nowej muzyki, przeł. Wayda F., Warszawa: PIW.
3. Adorno T.W., 1986, Dialektyka negatywna, przekł. i wstęp Krzemieniowa K., Warszawa: PWN.
4. Adorno T.W., 1994, Teoria estetyczna, przeł. Krzemieniowa K., Warszawa: PWN.
5.Adorno T.W., 1999, Minima moralia. Refleksje z poharatanego życia, przekł. i przyp. Łukasiewicz M., posł. Siemek M.J., Kraków: Wydawnictwo Literackie.
6. Altieri Ch., 2003, The Particulars of Rupture. An Aesthetic of the Affects, Ithaca-London: Cornell University Press.
7. Auge M., 2009, Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernonowoczesności, przeł. Chymkowski R., przedm. Burszta W.J., Warszawa: PWN.
8. Bal M., 2007, A gdyby tak? Język afektu, przeł. Maryl M., "Teksty Drugie" nr 1-2.
9. Bennett J., 2005, Empatic Vision. Affect, Trauma, and Contemporary Art, Stanford: Stanford University Press.
10. Bloom H., 2002, Lęk przed wpływem, przeł. Bielik-Robson A., Szuster M., Kraków: Universitas.
11. Deleuze G., 2005, Frances Bacon: The Logic of Sensation, transl. and introd. Smith D.W., Minneapolis: University of Minnesota Press.
12. Dillon S., 2007, The Palimpsest. Literature, Criticism, Theory, London-New York: Continuum.
13. Foster H., 2010, Powrót realnego. Awangarda u schyłku XX wieku, przeł. Borowski M., Sugiera M., Kraków: Universitas.
14. Gebauer G., Wulf Ch., 1995, Mimesis. Culture, Art, Society, transl. Reneau D., Berkeley: University of California Press.
15. Genette G., 1997, Palimpsests: Literature in the Second Degree, LincolnLondon: University of Nebrasca Press.
16. Horkheimer M., Adorno T.W., 1994, Dialektyka oświecenia, Fragmenty filozoficzne, przeł. Łukasiewicz M., przekład przejrzał i posłowiem opatrzył Siemek M.J., Warszawa: Wyd. IFiS PAN.
17. Huyssen A., 2003, Present Past. Urban Palimpsest and the Politics of Memory, Stanford: Stanford University Press.
18. Jay M., 1984, Adorno, Cambridge: Harvard University Press.
19. Jay M., 2008, Pieśni doświadczenia. Nowoczesne amerykańskie i europejskie wariacje na uniwersalny temat, przeł. Rejniak-Majewska A., Kraków: Universitas.
20. Krauss R., 1986, The Originality of the Avant-Garde ant Other Modernist Myths, Cambridge: The MIT Press.
21. Latour B., 2012, Splatając na nowo to, co społeczne. Wprowadzenie do teorii aktora-sieci, wstęp Abriszewski K., przeł. Derra A., Abriszewski K., Kraków: Universitas.
22. Lewes D. (ed.), 2008, Double Vision. Literary Palimpsests of the Eighteenth and Nineteenth Centuries, Lanham: Lexington Books.
23. Michalski R., 2008, Antropologia mimesis. Studium myśli Waltera Benjamina i Theodora W. Adorna, Nowa Wieś: Wydawnictwo Rolewski.
24. Terada R., 2001, Feeling in Theory. Emotion after the "Death of the Subject", Cambridge: Harvard University Press.
25. Tsagalis Ch., 2008, The Oral Palimpsest: Exploring Intertextuality in the Homeric Epics, Washington: Center for Hellenic Studies.
26. Załuski T., 2008, Modernizm artystyczny i powtórzenie. Próba reinterpretacji, Kraków: Universitas.
application/pdf ; application/pdf
oai:rcin.org.pl:47521 ; 0867-0633
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Jul 2, 2024
Sep 5, 2014
2887
https://rcin.org.pl/ibl/publication/64729
Edition name | Date |
---|---|
Nycz R. - Lekcja Adorna: tekst jako sposób poznania, albo o kulturze jako palimpseście | Jul 2, 2024 |
Majewski, Tomasz
Nycz, Ryszard
Sobieska, Anna
Nycz, Ryszard