21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. Abradabing, Abradab, prod. O.S.T.R., My Music 2010.
2. A. Bradley, A. DuBois, The Anthology of Rap, s. xlvii, przeł. TK. Por. A. Bradley Book of Rhymes. The Poetics of Hip Hop, Basic Civitas, New York 2009.
3. A. Brożek, A. Ciesielska, M. Pułka, D. Zych, Swoimi słowami. Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego wraz ze szkołą pisania. Język polski dla gimnazjum. Klasa 2, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2010, s. 267-268.
4. Czerwona Sukienka, album Polepione Dźwięki, Fisz/Tworzywo Sztuczne, Asfalt Records 2000.
5. M. Dłuska, Próba teorii wiersza polskiego. Prace wybrane, t. 2, Universitas, Kraków 2001, s. 298.
6. T. Dobrzyńska, Tempo jako wykładnik spójności w tekście mówionym, w: Semantyka tekstu i języka, red. M.R. Mayenowa, Ossolineum i Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa 1976, s. 142-143.
7. A. DuBois, The Anthology of Rap, Yale University Press, New Haven–London 2010, s. XXIX.
8. Dziedzina, album W 63 minuty dookoła świata, Kaliber 44, SP Records 1998.
9. P. Edwards, How to Rap. The Art and Science of the Hip-hop MC, Chicago Review Press, Chicago 2009, s. 67, 143-144.
10. P. Edwards, How to rap, s. 66, przeł. T.K. Diagram zawiera zapis fragmentu utworu Drop zespołu Pharcyde (s. 68).
11. Friko, album Światła miasta, Grammatik, Blend Records 2000.
12. M. Katz, Groove Music: The Art and Culture of the Hip-Hop DJ, Oxford University Press 2012, s. 4.
13. J. Klejnocki, B. Łazińska, D. Zdunkiewicz-Jedynak, Literatura i nauka o języku. Do pracy w szkole. Klasa 1. Szkoły ponadgimnazjalne, PWN, Warszawa 2002, s. 49-51.
14. Z. Kopczyńska, Przerzutnia, w: Wiersz. Podstawowe kategorie opisu. Część I, Rytmika, red. J. Woronczak, Ossolineum i Wydawnictwo PAN, Wrocław–Warszawa–Kraków 1963, s. 162.
15. A. Krims, Rap Music and the Poetics of Identity, Cambridge University Press, Cambridge.
16. M.R. Mayenowa, w książce O sztuce czytania wierszy, Wiedza Powszechna, Warszawa 1967.
17. Mochnacki, album Poeci, WhiteHouse, gościnnie: DonGuralEsko, Warner Music Poland 2009.
18. A. Organek, Hip-hop: wybór bibliografii z lat 2000-2009, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” R. 49, nr 10 (2009).
19. Parias, Parias, Respect Records 2011.
20. R. Pawlak, Polska kultura hip-hopowa, Kagra, Poznań 2004, s. 11-20.
21. A.S. Porco, Sound Off: Rhythm, Rhyme, And Voice In Rap And Hip-Hop, University at Buffalo, State University of New York, praca doktorska dostępna w: ProQuest Dissertations and Theses, 2011, s. 1.
22. L. Pszczołowska, Dlaczego wierszem, Państwowe Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa 2003, s. 86.
23. L. Pszczołowska, Wiersz polski. Zarys historyczny, Fundacja na rzecz Nauki Polskiej i Wydawnictwo Leopoldinum, Wrocław 1997, s. 372.
24. Reduta Ordona, album Poeci, WhiteHouse, gościnnie: Trzeci Wymiar, Warner Music Poland 2009.
25. T. Rose, Black noise. Rap Music and Black Culture in Contemporary America, Wesleyan University Press, Middletown, Connecticut 1994, s. 73-74.
26. W. Sadowski, Wiersz wolny jako tekst graficzny, Universitas, Kraków 2004, s. 161-162.
27. M. ya Salaam, The Aesthetics of Rap, „African American Review” 1995 Vol. 29 No. 2 , s. 306.
28. R. Shusterman, Piękna sztuka rapowania, przeł. A. Chmielewski, w: tegoż Estetyka pragmatyczna. Żywe piękno i refleksja nad sztuką, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 1998.
29. A. Sitomer, M. Cirelli, Hip-Hop Poetry and The Classics, Milk Mug Publishing, Beverly Hills 2004.
30. G. Smitherman, The Power of the Rap: The Black Idiom and the New Black Poetry, „Twentieth Century Literature” 1973 Vol. 19 No. 4, s. 259-274.
31. G. Smitherman, The Chain Remain the Same: Communicative Practices in the Hip Hop Nation, „Journal of Black Studies” 1997 Vol. 28 No. 1, s. 3-25.
32. M. Steffen-Batogowa, Struktura akcentowa języka polskiego, PWN, Warszawa 2000, s. 201.
33. TNS OBOP 2008, za: Instytut Muzyki i Tańca, Raport o stanie muzyki polskiej, Warszawa 2011.
34. D. Toop, The Rap Attack 3: African Rap to Global Hip Hop, London, 2000, s. 14.
35. D. Urbańska, Wiersz wolny: próba charakterystyki systematycznej, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 1995, s. 33-34.
36. E.A. Wheeler, „Most of My Heroes Don’t Appear on No Stamps”: The Dialogics of Rap Music, „Black Music Research Journal” 1991 Vol. 11 No. 2, s. 193-216.
37. J. Woronczak, Elementy średniowieczne w wersyfikacji polskiej XVI wieku i ich przemiany, w: Z polskich studiów slawistycznych, t. 2, Warszawa 1958, s. 245; L. Pszczołowska Wiersz polski, s. 26-27, 32-33.
oai:rcin.org.pl:48354 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 2, 2020
Oct 3, 2014
18396
https://rcin.org.pl/ibl/publication/65797
Edition name | Date |
---|---|
Kukołowicz T. - Transkrypcja tekstów hip-hopowych (rapu) w świetle teorii wiersza | Oct 2, 2020 |
Chorąży, Adrianna
Caruth, Cathy Bojarska, Katarzyna
Gazda, Grzegorz
Dzienisiewicz, Daniel Wierzchoń, Piotr