Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Obiekt planowany

Tytuł: Enhancing, Enriching, or Encumbering? Lessons of Schools’ Internationalization in Polande Image of Jews in Polish Memes and Twitter Posts

Twórca:

Pachocki, Michał

Data wydania/powstania:

2023

Typ zasobu:

Tekst

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Promotor: prof. Michał Federowicz ; Obrona pracy .2024 r ; Bibliografia na stronach 252-263 ; Plik tekstowy w formacie PDF, praca ma 264 strony

Uzyskany tytuł:

doktor nauk społecznych

Stopień studiów:

2

Dyscyplina :

nauki socjologiczne

Instytucja nadająca tytuł:

Instytut Filozofii i Socjologii PAN

Typ obiektu:

Praca dyplomowa

Abstrakt:

Umiędzynarodowienie edukacji szkolnej wydaje się być złożonym procesem, który można realizować na wiele sposobów, zarówno poprzez działania odgórne, jak i oddolne. Chociaż ten proces przyczynia się głównie do pozytywnych zmian, zwiększając umiejętności nauczycieli i uczniów oraz wzbogacając codzienne funkcjonowanie szkoły, kulturę i wartości zakorzenione w społeczności szkolnej, należy również pamiętać o ryzyku związanym z nadmiernym obciążeniem pracy placówek edukacyjnych wynikającym z internacjonalizacji. Niniejsza rozprawa doktorska ma na celu zbadanie cech umiędzynarodowienia oraz opisanie, w jaki sposób indywidualne doświadczenia szkoleń zagranicznych nauczycieli wpływają na ogólne umiędzynarodowienie placówek edukacyjnych. Przedmiotem badań są szkoły podstawowe oraz średnie korzystające z oferty programu Erasmus+ w latach 2014-2020. Pierwsza część pracy odnosi się do różnych wzorców internacjonalizacji mających zastosowanie w edukacji, koncentrując się przede wszystkim na członkach społeczności szkolnej (głównie nauczycielach) i czerpiąc z teorii analizujących instytucje z perspektywy ich relacji wewnętrznych, wzajemnych kontaktów i wymiany wiedzy. W kolejnej części omówiono ogólne podejście Unii Europejskiej do poprawy jakości edukacji w państwach członkowskich, opisując, w jaki sposób ramy prawne i strategie rozwoju zostały powiązane z celami i założeniami programów grantowych. Następnie wyjaśnione zostały założenia związane z wykorzystaniem metod mieszanych oraz reinterpretacji danych pozyskanych w latach 2016–2020, w ramach projektów badawczych prowadzonych przez autora podczas jego pracy w Narodowej Agencji programu Erasmus+ w Polsce. W kolejnych rozdziałach opisano wyniki badania, koncentrując się na mobilności nauczycieli, jej wpływie indywidualnym i instytucjonalnym, czynnikach jakości internacjonalizacji oraz przeszkodach, które mogą utrudniać wykorzystywanie jej efektów. Każdy aspekt został opisany w osobnym rozdziale, któremu towarzyszą dane pozyskane od różnych grup uczestników. Zebrane wyniki pokazują, że doskonalenie zawodowe nauczycieli za granicą może skutkować wymianą międzynarodową uczniów, kolejnymi projektami z zagranicznymi szkołami partnerskimi i innymi organizacjami, a także zachęcać do udziału w międzynarodowych programach edukacyjnych. Internacjonalizacja ma na celu zwiększenie wiedzy członków społeczności szkolnej na temat różnych kultur, języków i sposobów myślenia, zachęcając ich do zdobywania doświadczenia w środowisku międzynarodowym.

Czasopismo/Seria/cykl:

Prace Doktorskie. Socjologia - Polska Akademia Nauk. Instytut Filozofii i Socjologii. Szkoła Nauk Społecznych

Szczegółowy typ zasobu:

Praca doktorska

Źródło:

IFiS PAN, sygn. P'ED.207 ; W systemie POL-on: ; -

Język:

eng

Język streszczenia:

pol

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Filozofii i Socjologii PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Połączone biblioteki WFiS UW, IFiS PAN i PTF

Dostęp:

Zamknięty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

23 maj 2024

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/ifis/publication/277662

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Nazwa wydania Data
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji