Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2022)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. N. Baillargeon, Krótki kurs samoobrony intelektualnej. Przeł. B. Baran. Pruszków 2011.
2. M. Borowski, M. Sugiera, Sztuczne natury. Performanse technonauki i sztuki. Kraków 2016.
3. A. Burzyńska, Dekonstrukcja, polityka i performatyka. Kraków 2013.
4. M. Carlson, Performans. Przeł. E. Kubikowska. Red. nauk. wyd. pol. T. Kubikowski. Warszawa 2007.
5. I. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej – uwarunkowania nieobecności. Kraków 2013.
6. E. Fischer-Lichte, Estetyka performatywności. Przeł. M. Borowski, M. Sugiera. Kraków 2008.
7. A. Gall, Humanizm performatywny. Polemika z filozofią w praktyce literackiej Witolda Gombrowicza. Przeł. G. Sowinski. Kraków 2011.
8. T. Garstka, Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu. Warszawa 2016.
9. A. Giddens, Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Przeł. A. Szulżycka. Warszawa 2001.
10. J. Jarzębski, Interpretacja w edukacji polonistycznej. W zb.: Przyszłość polonistyki. Koncepcje – rewizje – przemiany. Red. A. Dziadek, K. Kłosiński, F. Mazurkiewicz. Katowice 2013, s. 77-81.
11. K. Kasperek, Self-publishing – zarys najważniejszych problemów. „Sztuka Edycji” 2016, nr 2, s. 91–101.
12. A. Kisielewicz, Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia. Warszawa 2017.
13. A. Krajewska, Dramatyczna teoria literatury. Zarys problematyki. Poznań 2009.
14. J. McKenzie, Performuj albo... Od dyscypliny do performansu. Przeł. T. Kubikowski. Kraków 2011.
15. Performans, performatywność, performer. Próby definicji i analizy krytyczne. Red. E. Bal, W. Świątkowska. Kraków 2013.
16. Performatyka. Terytoria. Red. E. Bal, D. Kosiński. Kraków 2017.
17. M. Pieniążek, Uczeń jako aktor kulturowy. Polonistyka szkolna w warunkach płynnej nowoczesności. Kraków 2013.
18. R. Schechner, Performatyka. Wstęp. Przeł. T. Kubikowski. Red. przekł. M. Rochowski. Wrocław 2006.
19. M. Świetlicki, Autobiografia. Nieprzysiadalność. Rozmawia R. Księżyk. Kraków 2017.
20. J. Wachowski, Performans. Gdańsk 2011.
21. E. Wasilewska-Kamińska, Myślenie krytyczne jako cel kształcenia na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady. Warszawa 2016.
22. E. Woźniak-Czech, Portret performatywny. Ślad, wymazywanie, nieobecność. Poznań 2018.
23. Zwrot performatywny w estetyce. Red. L. Bieszczad. Kraków 2013.
oai:rcin.org.pl:234313 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2022.1.21
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Apr 24, 2023
Mar 30, 2022
112
https://rcin.org.pl/ibl/publication/271421
Kosofsky Sedgwick, Eve
Sendyka, Roma
Jurkowska, Hanna
Litwinowicz-Droździel, Małgorzata