RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Polonistyka chaotyczna? Rec.: Marek Pieniążek, Polonistyka performatywna. O humanistycznych technologiach wytwarzania światów. Kraków(2018)

Creator:

Kuczkowski, Andrzej ORCID

Date issued/created:

2022

Resource type:

Text

Subtitle:

Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2022)

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Description:

Abstract eng.

References:

1. N. Baillargeon, Krótki kurs samoobrony intelektualnej. Przeł. B. Baran. Pruszków 2011.
2. M. Borowski, M. Sugiera, Sztuczne natury. Performanse technonauki i sztuki. Kraków 2016.
3. A. Burzyńska, Dekonstrukcja, polityka i performatyka. Kraków 2013.
4. M. Carlson, Performans. Przeł. E. Kubikowska. Red. nauk. wyd. pol. T. Kubikowski. Warszawa 2007.
5. I. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej – uwarunkowania nieobecności. Kraków 2013.
6. E. Fischer-Lichte, Estetyka performatywności. Przeł. M. Borowski, M. Sugiera. Kraków 2008.
7. A. Gall, Humanizm performatywny. Polemika z filozofią w praktyce literackiej Witolda Gombrowicza. Przeł. G. Sowinski. Kraków 2011.
8. T. Garstka, Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu. Warszawa 2016.
9. A. Giddens, Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Przeł. A. Szulżycka. Warszawa 2001.
10. J. Jarzębski, Interpretacja w edukacji polonistycznej. W zb.: Przyszłość polonistyki. Koncepcje – rewizje – przemiany. Red. A. Dziadek, K. Kłosiński, F. Mazurkiewicz. Katowice 2013, s. 77-81.
11. K. Kasperek, Self-publishing – zarys najważniejszych problemów. „Sztuka Edycji” 2016, nr 2, s. 91–101. DOI
12. A. Kisielewicz, Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia. Warszawa 2017. DOI
13. A. Krajewska, Dramatyczna teoria literatury. Zarys problematyki. Poznań 2009.
14. J. McKenzie, Performuj albo... Od dyscypliny do performansu. Przeł. T. Kubikowski. Kraków 2011.
15. Performans, performatywność, performer. Próby definicji i analizy krytyczne. Red. E. Bal, W. Świątkowska. Kraków 2013.
16. Performatyka. Terytoria. Red. E. Bal, D. Kosiński. Kraków 2017.
17. M. Pieniążek, Uczeń jako aktor kulturowy. Polonistyka szkolna w warunkach płynnej nowoczesności. Kraków 2013.
18. R. Schechner, Performatyka. Wstęp. Przeł. T. Kubikowski. Red. przekł. M. Rochowski. Wrocław 2006.
19. M. Świetlicki, Autobiografia. Nieprzysiadalność. Rozmawia R. Księżyk. Kraków 2017.
20. J. Wachowski, Performans. Gdańsk 2011.
21. E. Wasilewska-Kamińska, Myślenie krytyczne jako cel kształcenia na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady. Warszawa 2016. DOI
22. E. Woźniak-Czech, Portret performatywny. Ślad, wymazywanie, nieobecność. Poznań 2018.
23. Zwrot performatywny w estetyce. Red. L. Bieszczad. Kraków 2013.

Issue:

1

Start page:

258

End page:

266

Detailed Resource Type:

Review

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:234313 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2022.1.21

Source:

IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Apr 24, 2023

In our library since:

Mar 30, 2022

Number of object content downloads / hits:

112

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/ibl/publication/271421

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information