RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Nieczytelność i ultraczytelność – sposoby angażowania odbiorcy w przestrzeni publicznej

Creator:

Kazimierska-Jerzyk, Wioletta ORCID

Date issued/created:

2022

Resource type:

Text

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 1 (2022)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Pol. text, eng. summary

References:

1. R. Barthes, Znak w wyobraźni, w: tegoż, Mit i znak. Eseje, wyb. J. Błoński, PIW, Warszawa 1970, s. 266-324.
2. I. Beazley, Street Art, Fine Art, Heni Publishing, London 2015.
3. bez tytułu [z grupą Twożywo rozmawia Leszek Jażdżewski], „Art &Bussiness” 2011, nr 1, strony nienumerowane.
4. Sz. Bojko, Dosłowność i umowność, Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 29-32.
5. B. Brecht Alienation Effect in Chinese Acting, w: Willet J. Brecht on Theatre. The Development of an Aesthetic, ed. and trans. by J. Willett, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main 1964, s. 91-99.
6. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, Kinestezja artykulacyjna, 28.07.2011, https://sensualnosc.bn.org.pl/pl/articles/kinestezja- artykulacyjna-66/ (dostęp 17.07.2021).
7. B. Chaciński, Ostatnie słowo, w: red. K. Tórz, Plądrujemy ruiny rzeczywistości, Osman Djajadisastra/Galeria Monopol, Warszawa 2020, s. 254-256.
8. Dawać malutkie narzędzia percepcyjne [z Mariuszem Liblem rozmawia Piotr Kosiewski], „Art &Bussiness” 2011, nr 1, strony nienumerowane.
9. P. C. Dodwell, Podstawowe mechanizmy widzenia, w: red. R. L. Gregory, A. M. Colman, Czucie i percepcja, tłum. M. Siemiński; Zysk i S-ka, Warszawa 2002, s. 13-40.
10. Enenek [D. Zacharski], Pokój 12a, w: red. K. Tórz, Plądrujemy ruiny rzeczywistości, Osman Djajadisastra/Galeria Monopol, Warszawa 2020, s. 294-298.
11. D. Folga-Januszewska, Oto sztuka polskiego plakatu, Wydawnictwo Bosz, Olszanica 2018.
12. C. Hundhausen, Słowo jako element komunikatywny w plakacie, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 44-47.
13. M. Jamal, Ephemeral Content — The Future of Social Media Marketing, 2.02.2021, https://bettermarketing.pub/ephemeral-content-the-future-of-social-media-marketing-996d265916c2 (dostęp 17.07.2021).
14. Z. Kałużyński, Jan Lenica, Wydawnictwo Artystyczno-Graficzne, Warszawa 1963.
15. W. Kazimierska-Jerzyk, Jerzy Treutler, „Tropiciel śladów”, 8.11.2020, http://if-kolekcja.uni.lodz.pl/index.php/tag/jerzy-treutler-pl/ (dostęp 17.07.2021).
16. W. Kazimierska-Jerzyk, Polska Szkoła Plakatu – słynna definicja Jana Lenicy opublikowana w 1960 roku w „Graphis”, 27.07.2020, http://if-kolekcja.uni.lodz.pl/index.php/refleksje-recenzje/polska-szkola-plakatu-slynna-definicja-jana-lenicy-opublikowana-w-1960-roku-w-graphis/ (dostęp 17.07.2021).
17. P. Knapp, bez tytułu, tłum. H. Kęszycka, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 39-40.
18. M. Krajewski, Galeria Twożywo, w: red. M. Krajewski, Sztuka w mieście. Zewnętrzna Galeria AMS 1998-2002, AMS SA, Warszawa 2003, s. 96.
19. J. Lenica, bez tytułu, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 19-24.
20. J. Lenica, Moje plakaty filmowe, w: red. E. Czerwiakowska, Jan Lenica, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2000, s. 44.
21. J. Lenica, Na drogach emancypacji plakatu, „Projekt” 1966, nr 55, s. 8-12.
22. J. Lenica, Polski plakat filmowy, w: Polski plakat filmowy, oprac. T. Kowalski, Filmowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1957, strony nienumerowane.
23. J. Lenica, Tadeusz Trepkowski, Wydawnictwo Artystyczno-Graficzne, Warszawa 1958.
24. J. Lenica, Wypowiedź artysty, w: red. M. Knorowski, Muzeum ulicy. Polski plakat w kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie, Krupski i S-ka, Warszawa 1996, s. 64-70.
25. Z. Łapiński, Nowa krytyka po latach, w: Nowa Krytyka. Antologia, wyb. H. Krzeczkowski, opr. Z. Łapiński, PIW, Warszawa 1983, s. 5-16.
26. K. Matul, Jak to było możliwe? O powstawaniu Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków 2015.
27. K. Matul, Polska szkoła plakatu – od sztuki masowej do dzieła sztuki, https://teologiapolityczna.pl/katarzyna-matul-polska-szkola-plakatu-od-sztuki-masowej-do-dziela-sztuki, (dostęp 17.07.2021).
28. A. Moles, Symbol i obraz w cywilizacji współczesnej, tłum. H. Kęszycka, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 33-38.
29. Nie chciałem zostać artystą [z Hubertem Hilscherem rozmawia W. Wierzchowska], w: W. Wierzchowska Autoportrety, Insterstar, Warszawa 1991, s. 56-69.
30. Plądrujemy ruiny rzeczywistości, red. K. Tórz, Osman Djajadisastra/Galeria Monopol, Warszawa 2020.
31. „Plądrujemy ruiny rzeczywistości”. Spotkanie ONLINE z Twożywem [video], 27.10.2020, Muzeum Sztuki w Łodzi, 1:20:27, https://msl.org.pl/pladrujemy-ruiny-rzeczywistosci-spotkanie-z-twozywem/ (dostęp 17.07.2021).
32. E. Reeves, Rozmawiając z Jerzym Treutlerem…, w: red. E. Reeves, Jerzy Treutler. Grafik Projektant. Retrospektywa, Muzeum Plakatu w Wilanowie, Warszawa 2020, s. 128-147.
33. I. A. Richards, Poezja i wiara, tłum. M. Szpakowska, w: Nowa Krytyka. Antologia, wyb. H. Krzeczkowski, opr. Z. Łapiński, PIW, Warszawa 1983, s. 106-113.
34. Z. Schubert, Mistrzowie plakatu i ich uczniowie, Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita, Warszawa 2008.
35. F. Seitz, Funkcje grafiki użytkowej, tłum. E. Werfel, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 59-62.
36. H. A. Simon, A Behavioral Model of Rational Choice, “Quarterly Journal of Economics” 1955, nr 69, s. 99-118. DOI
37. A. Tversky, D. Kahneman Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases: Biases in judgments reveal some heuristics of thinking under uncertainty, “Science” 1974 nr 185 (4157), s. 1124-1131. DOI
38. Twożywo [witryna grupy], http://www.twozywo.art.pl (dostęp 17.07.2021).
39. S. M. Weinschenk, 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach, tłum. P. Pilch, D. Kaczmarek, Helion, Gliwice 2021.
40. W. Włodarczyk, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1944-2004, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna / Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 2005.
41. A. J. Wróblewski, Komunikatywność kształtu, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 50-56.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

1

Start page:

190

End page:

208

Detailed Resource Type:

Article : original article

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:237084 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2022.1.12

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

European Union. European Regional Development Fund ; Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget.

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Sep 14, 2023

In our library since:

Dec 15, 2022

Number of object content downloads / hits:

157

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/ibl/publication/273359

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information