21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. R. Barthes, Znak w wyobraźni, w: tegoż, Mit i znak. Eseje, wyb. J. Błoński, PIW, Warszawa 1970, s. 266-324.
2. I. Beazley, Street Art, Fine Art, Heni Publishing, London 2015.
3. bez tytułu [z grupą Twożywo rozmawia Leszek Jażdżewski], „Art &Bussiness” 2011, nr 1, strony nienumerowane.
4. Sz. Bojko, Dosłowność i umowność, Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 29-32.
5. B. Brecht Alienation Effect in Chinese Acting, w: Willet J. Brecht on Theatre. The Development of an Aesthetic, ed. and trans. by J. Willett, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main 1964, s. 91-99.
6. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, Kinestezja artykulacyjna, 28.07.2011, https://sensualnosc.bn.org.pl/pl/articles/kinestezja- artykulacyjna-66/ (dostęp 17.07.2021).
7. B. Chaciński, Ostatnie słowo, w: red. K. Tórz, Plądrujemy ruiny rzeczywistości, Osman Djajadisastra/Galeria Monopol, Warszawa 2020, s. 254-256.
8. Dawać malutkie narzędzia percepcyjne [z Mariuszem Liblem rozmawia Piotr Kosiewski], „Art &Bussiness” 2011, nr 1, strony nienumerowane.
9. P. C. Dodwell, Podstawowe mechanizmy widzenia, w: red. R. L. Gregory, A. M. Colman, Czucie i percepcja, tłum. M. Siemiński; Zysk i S-ka, Warszawa 2002, s. 13-40.
10. Enenek [D. Zacharski], Pokój 12a, w: red. K. Tórz, Plądrujemy ruiny rzeczywistości, Osman Djajadisastra/Galeria Monopol, Warszawa 2020, s. 294-298.
11. D. Folga-Januszewska, Oto sztuka polskiego plakatu, Wydawnictwo Bosz, Olszanica 2018.
12. C. Hundhausen, Słowo jako element komunikatywny w plakacie, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 44-47.
13. M. Jamal, Ephemeral Content — The Future of Social Media Marketing, 2.02.2021, https://bettermarketing.pub/ephemeral-content-the-future-of-social-media-marketing-996d265916c2 (dostęp 17.07.2021).
14. Z. Kałużyński, Jan Lenica, Wydawnictwo Artystyczno-Graficzne, Warszawa 1963.
15. W. Kazimierska-Jerzyk, Jerzy Treutler, „Tropiciel śladów”, 8.11.2020, http://if-kolekcja.uni.lodz.pl/index.php/tag/jerzy-treutler-pl/ (dostęp 17.07.2021).
16. W. Kazimierska-Jerzyk, Polska Szkoła Plakatu – słynna definicja Jana Lenicy opublikowana w 1960 roku w „Graphis”, 27.07.2020, http://if-kolekcja.uni.lodz.pl/index.php/refleksje-recenzje/polska-szkola-plakatu-slynna-definicja-jana-lenicy-opublikowana-w-1960-roku-w-graphis/ (dostęp 17.07.2021).
17. P. Knapp, bez tytułu, tłum. H. Kęszycka, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 39-40.
18. M. Krajewski, Galeria Twożywo, w: red. M. Krajewski, Sztuka w mieście. Zewnętrzna Galeria AMS 1998-2002, AMS SA, Warszawa 2003, s. 96.
19. J. Lenica, bez tytułu, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 19-24.
20. J. Lenica, Moje plakaty filmowe, w: red. E. Czerwiakowska, Jan Lenica, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2000, s. 44.
21. J. Lenica, Na drogach emancypacji plakatu, „Projekt” 1966, nr 55, s. 8-12.
22. J. Lenica, Polski plakat filmowy, w: Polski plakat filmowy, oprac. T. Kowalski, Filmowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1957, strony nienumerowane.
23. J. Lenica, Tadeusz Trepkowski, Wydawnictwo Artystyczno-Graficzne, Warszawa 1958.
24. J. Lenica, Wypowiedź artysty, w: red. M. Knorowski, Muzeum ulicy. Polski plakat w kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie, Krupski i S-ka, Warszawa 1996, s. 64-70.
25. Z. Łapiński, Nowa krytyka po latach, w: Nowa Krytyka. Antologia, wyb. H. Krzeczkowski, opr. Z. Łapiński, PIW, Warszawa 1983, s. 5-16.
26. K. Matul, Jak to było możliwe? O powstawaniu Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków 2015.
27. K. Matul, Polska szkoła plakatu – od sztuki masowej do dzieła sztuki, https://teologiapolityczna.pl/katarzyna-matul-polska-szkola-plakatu-od-sztuki-masowej-do-dziela-sztuki, (dostęp 17.07.2021).
28. A. Moles, Symbol i obraz w cywilizacji współczesnej, tłum. H. Kęszycka, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 33-38.
29. Nie chciałem zostać artystą [z Hubertem Hilscherem rozmawia W. Wierzchowska], w: W. Wierzchowska Autoportrety, Insterstar, Warszawa 1991, s. 56-69.
30. Plądrujemy ruiny rzeczywistości, red. K. Tórz, Osman Djajadisastra/Galeria Monopol, Warszawa 2020.
31. „Plądrujemy ruiny rzeczywistości”. Spotkanie ONLINE z Twożywem [video], 27.10.2020, Muzeum Sztuki w Łodzi, 1:20:27, https://msl.org.pl/pladrujemy-ruiny-rzeczywistosci-spotkanie-z-twozywem/ (dostęp 17.07.2021).
32. E. Reeves, Rozmawiając z Jerzym Treutlerem…, w: red. E. Reeves, Jerzy Treutler. Grafik Projektant. Retrospektywa, Muzeum Plakatu w Wilanowie, Warszawa 2020, s. 128-147.
33. I. A. Richards, Poezja i wiara, tłum. M. Szpakowska, w: Nowa Krytyka. Antologia, wyb. H. Krzeczkowski, opr. Z. Łapiński, PIW, Warszawa 1983, s. 106-113.
34. Z. Schubert, Mistrzowie plakatu i ich uczniowie, Przedsiębiorstwo Wydawnicze Rzeczpospolita, Warszawa 2008.
35. F. Seitz, Funkcje grafiki użytkowej, tłum. E. Werfel, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 59-62.
36. H. A. Simon, A Behavioral Model of Rational Choice, “Quarterly Journal of Economics” 1955, nr 69, s. 99-118.
37. A. Tversky, D. Kahneman Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases: Biases in judgments reveal some heuristics of thinking under uncertainty, “Science” 1974 nr 185 (4157), s. 1124-1131.
38. Twożywo [witryna grupy], http://www.twozywo.art.pl (dostęp 17.07.2021).
39. S. M. Weinschenk, 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach, tłum. P. Pilch, D. Kaczmarek, Helion, Gliwice 2021.
40. W. Włodarczyk, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1944-2004, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna / Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 2005.
41. A. J. Wróblewski, Komunikatywność kształtu, w: Dokumentacja obrad Sympozjum zorganizowanego z okazji I Międzynarodowego Biennale Plakatu, Zachęta, Warszawa 1966, s. 50-56.
oai:rcin.org.pl:237084 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2022.1.12
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
European Union. European Regional Development Fund ; Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget.
Sep 14, 2023
Dec 15, 2022
157
https://rcin.org.pl/ibl/publication/273359
Edition name | Date |
---|---|
Kazimierska-Jerzyk W. - Nieczytelność i ultraczytelność – sposoby angażowania odbiorcy w przestrzeni publicznej | Sep 14, 2023 |