RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Umiejętność uczenia się jako jedna z kompetencji kluczowych – perspektywa nauczycieli języków obcych

Creator:

Jaworska, Mariola ORCID

Date issued/created:

2020

Resource type:

Tekst

Publisher:

Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Kraków

Abstract:

Tematem artykułu jest umiejętność uczenia się ujęta jako kompetencja kluczowa, analizowana w kontekście realizacji przez nauczycieli języków obcych założeń polityki europejskiej i uregulowań polskich w tym zakresie. Opracowanie zawiera wyniki badania sondażowego, którego celem było poznanie opinii i postaw respondentów w zakresie kształtowania kompetencji uczenia się języków ich uczniów. Wyniki pokazują, że choć zdecydowana większość nauczycieli uznaje ten aspekt za ważny i deklaruje jego uwzględnianie w planowaniu i organizowaniu zajęć, ich wiedza na ten temat jest bardzo nieuporządkowana i fragmentaryczna. Niewiele wypowiedzi ankietowanych wskazuje na całościowe postrzeganie problemu i świadomą organizację procesu uczenia się i nauczania w tym obszarze.

Relation:

Socjolingwistyka

Volume:

34

Start page:

197

End page:

213

Detailed Resource Type:

Artykuł

Format:

PDF

Resource Identifier:

10.17651/SOCJOLING.34.12 ; oai:rcin.org.pl:164419

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Mar 3, 2021

In our library since:

Mar 2, 2021

Number of object content downloads / hits:

224

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/ijp/publication/198693

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information