Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Internacjonalizmy są jednym ze środków wspierających ucznia podczas nauki języka obcego. Szczególnie ważną rolę odgrywają wówczas, gdy język docelowy w dużym stopniu różni się od języka wyjściowego, jak to jest np. w relacji polski – węgierski. Niniejszy artykuł prezentuje badanie, którego celem jest sprawdzenie, czy autorzy podręczników do nauki języków polskiego i węgierskiego jako obcych wykorzystują słownictwo internacjonalne po to, by ułatwić przyswajanie tychże języków. Kontrastywna analiza liczbowa inwentarzy podręczników pozwala nie tylko na przedstawienie i porównanie stopnia ich internacjonalizacji, ale także na refleksję na temat przyczyn zaobserwowanych różnic.
click here to follow the link ; oai:rcin.org.pl:232923
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Jan 12, 2022
Jan 12, 2022
92
https://rcin.org.pl/ijp/publication/269822
Król, Iwona
Jaworska, Mariola
Morawski, Wiesław.
Sagan-Bielawa, Mirosława