Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Can marketing discourses ‘lie’? A review of Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn’s paper Polish marketingdiscourses. A linguistic perspective

Twórca:

Skowronek, Katarzyna ORCID

Data wydania/powstania:

2019

Typ zasobu:

Text

Wydawca:

Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Kraków

Abstrakt:

The author presents the main assumptions and the content of Smoleń-Wawrzusiszyn’s monograph paperPolish marketing discourses. A linguistic perspective. This book is placed in the context of critical discourseanalysis and the study of the professiolect of the so-called „new professions”. Changes taking place withinthe style(s) are an indicator of changes in the social and cultural reality of the post-1989 Poland, for exampleconsumerist attitudes and practices becoming more common.

Czasopismo/Seria/cykl:

Socjolingwistyka

Tom:

33

Strona pocz.:

289

Strona końc.:

295

Szczegółowy typ zasobu:

Article

Format:

PDF

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:164651

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Rights Reserved - Free Access

Zasady wykorzystania:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Dostęp:

Open

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji