1. S. Awierincew, Bachtin, śmiech i kultura chrześcijańska, tł. R. Mazurkiewicz, "Znak" 1994, nr 9.
2. M. Bachtin, Problemy poetyki Dostojewskiego, tł. N. Modzelewska, Warszawa 1970, s. 195.
3. M. Bachtin, Twórczość Franciszka Rabelais’ego a kultura ludowa średniowiecza i renesansu, tł. A. i A. Goreniowie, opr. S. Balbus, Kraków 1975, s. 79.
4. J. Białostocki, Symbole i obrazy w świecie sztuki, Warszawa 1982, s. 360.
5. W. Bolecki, Od potworów do znaków pustych. Z dziejów groteski: Młoda Polska i Dwudziestolecie Międzywojenne, "Pamiętnik Literacki" 1989, z. 1, s. 91-92.
6. T. Cegielski, Sekrety masonów. Pierwszy stopień wtajemniczenia, Warszawa 1992, s. 80-81.
7. A. Dudek, Wizja kultury w twórczości Wiaczesława Iwanowa, Kraków 2000, s. 141-142.
8. M. Dybizbański, W. Szturc, Mitoznawstwo porównawcze, Kraków 2006, s. 19.
9. M. Eliade, Sacrum—mit—historia. Wybór esejów, wyb. i wst. M. Czerwiński, tł. A. Tatarkiewicz, Warszawa 1993, s. 74.
10. M. Głowiński, Witkacy jako pantagruelista, w: Studia o Stanisławie Ignacym Witkiewiczu, red. M. Głowiński, J. Sławiński, Wrocław 1972, s. 64.
11. W. Gutowski, Kosmos udręczeń, droga przekroczenia, łaska wypowiedzi. Uwagi wstępne do interpretacji cyklu poetyckiego "In loco tormentorum", w: Poezja Tadeusza Micińskiego. Interpretacje, red. A. Czabanowska-Wróbel, E. Próchniak, M. Stała, Kraków 2004, s. 58.
12. W. Gutowski, Wprowadzenie do Xięgi Tajemnej. Studia o twórczości Tadeusza Micińskiego, Bydgoszcz 2002, s. 102-103.
13. M. Janion, Czas formy otwartej. Tematy i media romantyczne, Warszawa 1984, s. 12 i nast.
14. M. Jankowiak, Misterium Dionizosa. Ironiczny dialog Wyspiańskiego z romantyzmem, Bydgoszcz 1998, s. 83.
15. B. Leśmian, Szkice literackie, opr. i wst. J. Trznadel, Warszawa 1959.
16. M. P. Markowski, Polska literatura nowoczesna. Leśmian, Schulz, Witkacy, Kraków 2007, s. 311.
17. T. Miciński, Mściciel Wenety, Królewna Orlica, Scena z "Hamleta", w: T. Miciński, Utwory dramatyczne, wyb. i opr. T. Wróblewska, t. 4, Kraków-Wrocław 1984.
18. T. Miciński, Noc rabinowa, w: T. Miciński, Utwory dramatyczne, wyb. i opr. T. Wróblewska, t. 1, Kraków 1996, s. 22.
19. T. Miciński, Termopile polskie. Misterium na tle życia i śmierci ks. Józefa Poniatowskiego, w: T. Miciński, Utwory dramatyczne, wyb. i opr. T. Wróblewska, t. 3, Kraków 1980.
20. T. Nasierowski, Wolnomularstwo bez tajemnic, Warszawa 1996, s. 15-33.
21. D. Ratajczak, W krysztale i w płomieniu. Studia i szkice o dramacie i teatrze, Wrocław 2006, s. 36.
22. S. I. Witkiewicz, Formalne wartości dzieł Micińskiego, w: S. I. Witkiewicz, Nowe formy w malarstwie i inne pisma estetyczne, opr. J. Leszczyński, Warszawa 1959, s. 320.
23. T. Wróblewska, Nota wydawcy: "Romans Siedmiu Braci Śpiących w Chinach", w: T. Miciński, Utwory dramatyczne, t. 1, Kraków 1996, s. 565-566.
24. A. Ziołowicz, "Misteria polskie". Z problemów misteryjności w dramacie romantycznym i młodopolskim, Kraków 1996, s. 129.
oai:rcin.org.pl:55457 ; 1507-4153
IBL PAN, call no. P.I.2795 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 10, 2023
Jul 27, 2015
958
https://rcin.org.pl/publication/65948
Edition name | Date |
---|---|
Brzozowska S. - Micińskiego teatr dziwów. Groteska w "Nocy rabinowej", "Termopilach polskich" i "Królewnie Orlicy" | Oct 10, 2023 |
Pąkciński, Marek
Małecka, Mariola
Legeżyńska, Anna
Wołk, Marcin
Jaworski, Tadeusz Wacław (1874–1956) Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha
Mojsak, Kajetan