Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Cyfrowa transtekstualność. Użycia cytatu, reprezentacje figur, makroteksty

Twórca:

Szczęsna, Ewa ORCID

Data wydania/powstania:

2016

Typ zasobu:

Tekst

Wydawca:

Instytut Badań Literackich ; Fundacja Akademia Humanistyczna

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

453 s.

Typ obiektu:

Książka/Rozdział

Bibliografia:

1. Allen Graham (2000) Intertextuality, London–New York: Routledge.
2. Danek Danuta (1972) O polemice literackiej w powieści, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
3. Domańska Ewa (2007) „Zwrot performatywny” we współczesnej humanistyce, „Teksty Drugie”, nr 5.
4. Fisher-Lichte Erika (2008) Estetyka performatywności, Kraków: Księgarnia Akademicka.
5. Funkhouser Christopher T. (2012) New Directions in Digital Poetry, New York–London: Continuum.
6. Genette Gérard (2014) Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, przeł. T. Stróżyński, A. Milecki, Gdańsk: słowo/obraz terytoria.
7. Heidegger Martin (2002) Technika i zwrot, przeł. J. Mizera, Kraków: Wydawnictwo Barab i Suszczyński.
8. Landow George P. (1997) Hypertext 2.0: The convergence of contemporary critical theory and technology, Baltimore: Johns Hopkins University Press.
9. Łotman Jurij (2008) Retoryka – mechanizm generowania sensu, w tegoż, Uniwersum umysłu. Semiotyczna teoria kultury, przeł. B. Żyłko, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
10. Pawlicka Urszula (2015) Relacyjność strukturalno-semantyczna w hiperfikcji (na podstawie Matrioszki Marty Dzido, w: Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, red. E. Szczęsna, Kraków: Universitas.
11. Pisarski Mariusz (2011) Hipertekst a intertekstualność: powinowactwa i rozbieżności, „Porównania”, nr 8.
12. Riffaterre Michael (1994) Intertextuality vs. Hypertextuality, „New Literary History” no. 4.
13. Saussure Ferdinand de (2002) Kurs językoznawstwa ogólnego, przeł. K. Kasprzyk, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
14. Simanowski Roberto (2007) Digital Art and Meaning. Reading Kinetic Poetry, Text Machines, Mapping Art, and Interactive Installations, Minneapolis–London: University of Minnesota Press.
15. Szwechłowicz Joanna (2015) Czytelnik/użytkownik jako internetowy recenzent tekstu literackiego, w: Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, red. E. Szczęsna, Kraków: Universitas.
16. Vesna Victoria (2007) Database Aesthetics. Art in the Age of Information Overflow, Minneapolis–London: University of Minnesota Press.

Czasopismo/Seria/cykl:

Prace Centrum Humanistyki Cyfrowej

Strona pocz.:

23

Strona końc.:

41

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:62973 ; 10.18318/978-83-65573-14-8.2

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

17 mar 2022

Data dodania obiektu:

13 wrz 2017

Liczba pobrań / odtworzeń:

671

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/82886

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji