RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Studies of Media Audience: An Ethnographic Approach

Creator:

Malewska-Szałygin, Anna

Date issued/created:

2018

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Ethnologia Polona 38 2017 (2018)

Publisher:

Institute of Archaeology and Ethnology Polish Academy of Sciences

Place of publishing:

Warsaw

Description:

24 cm

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

Abstract:

Artykuł podsumowuje projekt "Etnografia odbioru przekazu medialnego a wiedza potoczna", realizowany w latach 2012–2014. W części wprowadzającej krótko zaprezentowano dotychczasowe badania etnograficzne dotyczące odbioru mediów, przeprowadzone w Polsce i na świecie, oraz nakreślono podstawowe założenia teoretyczne, sformułowane w odniesieniu do literatury przedmiotu. Część główna referuje wyniki badań terenowych przeprowadzonych w ramach projektu w wioskach podhalańskich, zogniskowanych na odbiorze przekazu telewizyjnego, radiowego i na lokalnych sposobach korzystania z Internetu. Prezentowane są lokalnie stosowane sposoby sprawdzania prawdziwości przekazu medialnego, procesy włączania treści z przekazu medialnego w korpus zastanej wiedzy potocznej, procesy konstruowania tożsamości regionalnych, a także nowe sposoby zarobkowania oraz realizowania relacji społecznych umożliwione dzięki upowszechnieniu się na wsi Internetu

References:

Abu-Lughod L. 2005. Dramas of Nationhood. The Politics of Television in Egypt, Chicago
Ang I. 1985. Watching Dallas: Soap Opera and the Melodramatic Imagination. Transl. by D. Couling, London
Appadurai A. 1996. Modernity at Large. Cultural Dimensions of Globalisation, Minneapolis, London
Baudrillard J. 1994. Simulacra and Simulation. Translated by S.F. Glaser, Ann Arbor
Certeaude M. 1988. The Practice of Everyday Life, Berkeley, Los Angeles
Cichocki P. 2012. Sieć przyjaciół: serwis społecznościowy oczami etnografa, Warszawa
Detienne M. and Vernan t J.-P. 1978. Cunning Intelligence in Greek Culture and Society, Chicago
Filiciak M. 2013. Media. Wersja beta, Gdańsk
Filiciak M., Danielewicz M., Halawa M., Mazurek P., Nowotny A. 2010. Młodzi i media. Etnografia cyfrowego świata, Kultura Popularna 1 (27), 4–64
Geertz C. 1983. Common Sense as a Cultural System. In Local Knowledge. Further Essays in Interpretative Anthropology, US: Basic Books, 73–93
Giddens A. 1991. Modernity and Self-identity. Self and Society in the Late Modern Age, Cambridge: Polity Press
Ginsburg F. 2002. Screen Memories: Resignifying the Traditional. In F.D. Ginsburg, L. Abu-Lughod, B. Larkin (eds.), Media Worlds. Anthropology of New Terrain. Section: Indigenous Media, Berkeley–Los Angeles–London, 39–57
Ginsburg F., Abu-Lughod L., Larkin B. (eds.) 2002. Media Worlds. Anthropology of New Terrain, Berkeley–Los Angeles–London
Hall S. 1980. Encoding/Decoding. In S. Hall, D. Hobson, A. Lowe, P. Willis (eds.), Culture, Media, Language, London, 128–138
Halawa M. 2006. Życie codzienne z telewizorem, Warszawa
Herzfeld M. 2001. Anthropology. Theoretical Practice in Culture and Society, Malden, Oxford, Victoria
Herzfeld M. 2005. Cultural Intimacy: Social Poetics in the Nation-State, New York, London
Hobsbawm E. 1983. Introduction: Inventing Traditions. In E. Hobsbawm and T. Ranger (eds.), The Invention of Tradition, Cambridge University Press, 1–14
Jenkins H. 2006. Convergence Culture. Where New and Old Media Collide, New York, London
Kołakowski L. 2005. Obecność mitu, Warszawa
Kroh A. 1999. Sklep potrzeb kulturalnych, Warszawa
Larkin B. 1997. Indian Films and Nigerian Lovers: Media and Creation of Parallel Modernities, Africa 67 (3)
Lash S. and Lurry C. 2007. Global Culture Industry. The Mediation of Things, Cambridge
Latour B. 2012. We have never been modern. Translated by C. Porter, Cambridge Massachusetts
Lull J. 1990. Inside Family Viewing: Ethnographic Research on Television Audiences, London, New York
Malewska-Szałygin A. 2014. Media na wsi podhalańskiej. Wyniki badań etnograficznych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego MCCCXXXVI, Prace Etnograficzne 42 (4), 319–333, doi: 10.4467/22999558.PE.14.021.3550, www.ejournals.eu/Prace-Etnograficzne/, access 20.12.2017
Malewska-Szałygin A. 2017. Social Imaginaries of the State and Central Authority in Polish Highland Villages, 1999–2005, Newcastle upon Tyne
Małanicz-Przybylska M. 2013. Góralszczyzna istnieje...?, Polska Sztuka Ludowa. Konteksty LXVII (1/300), 172–177
Mankekar P. 1999. Screening Culture, Viewing Politics: An Ethnography of Television, Womanhood, and Nation Postcolonial India, Durham, London
Mateja B. 2010. Dyskretna uwodzicielska moc seriali, Kultura i Społeczeństwo 2, 57–72
Mathews G. 2000. Global Culture/Individual Identity. Searching for Home in the Cultural Supermarket, New York
Miller D. and Slater D. 2000. The Internet. An Ethnographic Approach, Oxford, New York
Morley D. 2000. Home territories: media, mobility and identity, London, New York
Scott J. 1988. Seeing like the State. How Certain Schemes to Improve the Human Condition Have Failed, Yale–New Haven–London
Sennett R. 2006. The Culture of the New Capitalism, New Haven, London
Sokołowski Ł. 2011. Serial jako element praktyk społecznych, Kultura i Społeczeństwo 2–3, 187–206
Spivak C. G. 1990. Postcolonial Critique. Interviews, Strategies, Dialogues, New York, London
Taylor Ch. 2004. Modern Social Imaginaries, Durham, London
Wilk R. 2002.Television, Time, and the National Imaginary in Belize. In F.D. Ginsburg, L. Abu-Lughod, B. Larkin (eds.), Media Worlds. Anthropology of New Terrain, Berkeley–Los Angeles–London, 171–188
Woźniak A. 2006. Narracja telewizyjna w badaniach antropologicznych, Etnografia Polska 1–2, 117–130

Relation:

Ethnologia Polona

Volume:

38

Start page:

137

End page:

151

Detailed Resource Type:

Artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:66478 ; 0137-4079

Source:

IAiE PAN, sygn. P 366 ; IAiE PAN, sygn. P 367 ; IAiE PAN, sygn. P 368 ; click here to follow the link

Language:

eng

Rights:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY-SA 3.0 PL] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitizing institution:

Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Archeologii i Etnologii PAN

Access:

Otwarty

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information