Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Tragizm komiczny. O niektórych aspektach techniki dramatycznej w utworach Piotra Krasuskiego "Daniel" i "Alzyra"

Twórca:

Pirecki, Piotr

Data wydania/powstania:

2008

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Napis, Seria XIV (2008)

Wydawca:

Wydawnictwo DiG

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

24 cm ; Tekst pol.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. J. Buba, Polskie misterium pasyjne na Spiszu w połowie XVII wieku, "Pamiętnik Teatralny", R. 25: 1976, z. 1-2, s. 67-68.
2. F. S. Dmochowski, Sztuka rymotwórcza, oprac. S. Pietraszko, Wrocław 1956 (BN I 158) — Pieśń III, w. 256-257.
3. Erasmus Roterodamus, Opera omnia, V-4: Ecclesiasstes Libri I-II; V-5: Libri III-IV, ed. J. Chomarat, Amsterdam 1991, s. 349.
4. J. K. Goliński, Franciszka Wężyka dwugłos o tragedii. "Gliński" w kręgu neoklasycystycznej poezji dramatycznej, w: Problemy tragedii i tragizmu. Studia i szkice, red. H. Krukowska, J. Ławski, Białystok 2005, s. 283-284.
5. M. Gostkiewicz, Trzy wieki kolegium podolinieckiego (1642-1942), "Nasza Przeszłość" 1962, t. 15,s. 90 i nast.
6. M. Klimowicz, Oświecenie, Warszawa 1980, s. 23.
7. T. Kostkiewiczowa, Klasycyzm, sentymentalizm, rokoko. Szkice o prądach literackich polskiego Oświecenia, Warszawa 1978, s. 37.
8. M. Mieszek, Intermedium polskie XVI-XV1II w. Sceny szkolne, Kraków 2007, s. 82-90.
9. J. Okoń, Barokowy dramat i teatr szkolny. Wśród zadań publicznych i religijnych, w: J. Okoń, Na scenach jezuickich w dawnej Polsce (rodzimość i europejskość), Warszawa 2006, s. 95.
10. A. Okopień-Sławińska, Semantyka wypowiedzi poetyckiej. (Preliminaria), Kraków 2001, s. 117—118.
11. P. Pirecki, Antynomia młodość — starość na podstawie dramatów Piotra Krasuskiego "Daniel" i "Alzyra", "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica 9", Łódź 2007, s. 77-89.
12. P. Pirecki, Kształt teatralny "Tragedii Epaminondy" Stanisława Konarskiego. W: Problemy tragedii i tragizmu. Studia i szkice, red. H. Krukowska, J. Ławski, Białystok 2005, s. 67-71.
13. M. K. Sarbiewski, O poezji doskonałej czyli Wergiliusz i Homer, tł. M. Plezia, opr. S. Skimina, Wrocław 1954 (BPP B5), s. 93.
14. S. Windakiewicz, Teatr polski przed powstaniem sceny narodowej, Kraków 1925, s. 47.

Czasopismo/Seria/cykl:

Napis

Tom:

14

Strona pocz.:

165

Strona końc.:

175

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:55487 ; 1507-4153

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2795 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 wrz 2022

Data dodania obiektu:

27 lip 2015

Liczba pobrań / odtworzeń:

1776

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/65935

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji