Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: "Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej : (tematy - gatunki - konteksty)", Ryszard Waksmund, Wrocław 2000

Twórca:

Michułka, Dorota

Data wydania/powstania:

2003

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki, Z. 1 (2003)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2018-2019: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. A. Baluch, Archetypy literatury dziecięcej. Wrocław 1993.
2. A. Baluch, Dziecko i świat przedstawiony, czyli Tajemnice dziecięcej lektury. Wrocław 1992.
3. R. Beach, Critical Discourse Theory and Reader Response: How Discourses Constitute Reader Stances and Social Context. „Reader” 37.
4. R. Beach, Reading and Responding at the Level of Activity. „Journal of Literacy Research” 2000.
5. J. Białek, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1918-1939. Warszawa 1987.
6. Bibliografia literatury dla dzieci. (1945-1960). Cz. 1: Literatura polska. Oprac. A. Łasiewicka. Warszawa 1963.
7. Bibliografia literatury dla dzieci (1945-1960). Cz. 2: Przekłady. Adaptacje. Oprac. A. Łasiewicka, F. Neubert. Warszawa 1971.
8. J. S. Bystroń, Dzieje obyczajów w dawnej Polsce. T. 1. Warszawa 1976.
9. J. Cieślikowski, Bajka „O Janku, co psom szył buty” w kontekście i poza kontekstem „Kordiana". W zb.: Literatura i podkultura dzieci i młodzieży. Red. J. Cieślikowski, R. Waksmund. Wrocław 1983.
10. J. Cieślikowski, Literatura i podkultura dziecięca. Wrocław 1975.
11. J. Cieślikowski, Wielka zabawa. (Folklor dziecięcy. Wyobraźnia dziecka. Wiersze dla dzieci). Wyd. 2. Wrocław 1985.
12. S. Frycie, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1970. Warszawa 1982.
13. V. Harris, Multiculturalism, and Children s Literature: An Evaluation of Ideology, Publishing, Curricula and Research. W zb.: Multidimensional Aspects of Literacy Research, Theory, and Practice. Chicago: National Reading Conference. Ed. C. Kinzer, D. Leu. Chicago 1994.
14. M. Inglot, W. Bełzy wierszyk o małym Polaku. W: Między romantyzmem a współczesnością. Kielce 1996.
15. M. Inglot, Władza i moralitet. W: Wieszcz i pomniki. W kręgu XIX- i XX-wiecznej recepcji dzieł Adama Mickiewicza. Wrocław 1999.
16. M. Jonca, Bajki Adama Mickiewicza - dla dzieci? „Prace Literackie” t. 38 (2000), s. 91-102.
17. Kalendarz „Szkoły", tygodnika pedagogicznego wychodzącego we Lwowie na rok 1890. Lwów 1890.
18. H. Kohl, Should We Burn Babar. Essays on Children's Literature and Power of Stories. New York 1995.
19. Z. Kuliczkowska, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1864-1918. Zarys rozwoju. Warszawa 1983.
20. Literatura i wychowanie. Z dziejów edukacji literackiej w Galicji. Red M. Inglot. Wrocław 1983.
21. Longman Dictionary of English Language and Culture. Harlow 1992.
22. J. Ługowska, W świecie ludowych opowiadań. Teksty, gatunki, intencje narracyjne. Wrocław 1993.
23. Mały słownik literatury dla dzieci i młodzieży. Red. K. Kuliczkowska, I. Słońska. Warszawa 1964.
24. A. Martuszewska, „Ta trzecia". Problemy literatury popularnej. Gdańsk 1997.
25. R. McGillis, Literary Theory and Children's Literature. New York 1996.
https://doi.org/10.1353/chq.0.1172
26. J. May, Children's Literature and Critical Theory. New York 1995.
27. Nowy słownik literatury dla dzieci i młodzieży. Pisarze. Książki. Serie. Ilustratorzy. Przegląd bibliograficzny. Red. K. Kuliczkowska, B. Tylicka. Warszawa 1984.
28. Reflections of Change. (Childrens Literature Since 1945). Ed. S. Beckett. Wesport, Connecticut, 1997.
29. Z. Shavit, The Historical Model of the Development od Children s Literature. W zb.: Aspect and Issues in the History of Children s Literature. Ed. M. Nikołajewa. London 1995.
30. J. Stephens, Language and Ideology in Children s Literature Fiction. Longman 1992.
31. R. Waksmund, Powiastka w literaturze patriotycznej dla dzieci i młodzieży. W zb.: Tradycje narodowo-kulturowe w literaturze dla dzieci i młodzieży. Materiały z sesji, Jachranka, 30 XI - 2 XII 1994. Warszawa 1996, s. 70-82.
32. Wartości literatury dla dzieci i młodzieży. Red. B. Żurakowski, J. Papuzińska. Warszawa 1985.
33. Wielki ilustrowany kalendarz powszechny na rok 1926. Kraków 1931.

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

217

Strona końc.:

225

Szczegółowy typ zasobu:

Recenzje

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:120715 ; 0031-0514

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

15 kwi 2020

Liczba pobrań / odtworzeń:

1483

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/113144

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji