Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Powieść aplikacja – między wolnym czytaniem a szybkim Internetem

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 5 (2020)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. Aarseth Espen, Cybertekst. Spojrzenia na literaturę ergodyczną, tłum. D. Sikora i in., Korporacja ha!art, Kraków 2014.
2. Andersen Tore Rye, Staggered transmissions: Twitter and the return of serialized literature, “Convergence. The International Journal of Research into New Media Technologies”, 2017, vol. 23, is.1, s. 34–48.
https://doi.org/10.1177/1354856516675256
3. Bateman John, Text and image: a critical introduction to the visual/verbal divide, Routledge, London 2014.
https://doi.org/10.4324/9781315773971
4. Bazarnik Katarzyna, Liberature: a book-bound genre, WUJ, Kraków 2016.
5. Beyond the screen transformations of literary structures, interfaces and genres, ed. by Schäfer Jörgen, Peter Gendolla, Transcript-Verlag, Bielefeld 2010.
6. Bouchardon Serge, Figues of gestural manipulation, w: Analyzing Digital Fiction, red. A. Bell, A. Ensslin, H. K. Rustad, Routledge, New York and London 2013, s. 159-175.
7. Calleja Gordon, In-game. From immersion to incorporation. MIT, Cambridge Mass 2011.
https://doi.org/10.7551/mitpress/8429.001.0001
8. Ciccoricco David, Reading network fiction, University of Alabama Press, Tuscaloosa 2007.
9. Ensslin Astrid, From (w)reader to breather. Cybertextual de-intentionalization and Kate Pullinger's Breathing Wall, w: New Narratives. Stories and storytelling in the digital age, red. R. Page i B. Thomas, University of Nebraska Press, Lincoln and London 2011, s. 138-152.
10. Ensslin Astrid, Literary gaming. The MIT Press, Cambridge, Mas. 2014.
https://doi.org/10.7551/mitpress/9450.001.0001
11. Ensslin Astrid, Bell Alice, et al., Immersion, digital fiction, and switchboard metaphor. „Participations. Journal of Audience and Reception Studies” 2019, vol. 16, iss. 1, s. 320–342.
12. Furedi Frank, The Power of reading, (Kindle version) 2015.
13. Gajewski Krzysztof, Tryumf amatora. Tekstualne praktyki uczestnictwa w świecie elektronicznych mediów cyfrowych. Warszawa 2020.
14. Georgakopoulou Alexandra, Small stories, interaction and identities, John Benjamins, Baltimore 2007.
https://doi.org/10.1075/sin.8
15. Haimson Oliver, Tang John, What Makes Live Events Engaging on Facebook Live, Periscope, and Snapchat https://www.microsoft.com/en-us/research/wp-content/uploads/2017/05/CHILiveEvents.pdf [15.08. 2020].
https://doi.org/10.1145/3025453.3025642
16. Hayles Katherine N., How we think. Digital media and contemporary technogenesis, The University of Chicago Press, Chicago 2012.
https://doi.org/10.7208/chicago/9780226321370.001.0001
17. Hejmej Andrzej, Intermedialność i komparatystyka intermedialna, „Przegląd Humanistyczny" 2013, nr 4, s. 13–18.
18. Iversen Stefan, Narratives and online decorum: the rhetoric of Mark Zuckerherg's personal storytelling on Facebook, “Style” 2017, vol. 3, is. 52, s. 374-391.
https://doi.org/10.5325/style.51.3.0374
19. Jenkins Henry, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, AiP, Warszawa 2007.
20. Jenkins Henry, Fans, bloggers, gamers: exploring participatory culture, New York University Press, New York 2006.
21. Kłosiński Michał, Hermeneutyka gier video. Interpretacja, immersja, utopia, IBL PAN, Warsaw 2018.
22. Kress Gunther, Literacy in the new media age, Routledge, London – New York 2003.
https://doi.org/10.4324/9780203299234
23. Locke Charley, https://www.wired.com/2015/11/the-pickle-index/ [15. 08. 2020].
24. Mangen Anne, Hypertext fiction reading: haptics and immersion, „Journal of Research in Reading” 2008, nr 31, is. 4, s. 404–419.
https://doi.org/10.1111/j.1467-9817.2008.00380.x
25. Mangen Anne, New narrative pleasures? A cognitive-phenomenological study of the experience of reading digital narrative fictions, Norwegian University of Science, Trondheim 2006.
26. Mangen Anne, Weel van der Adriaan, The evolution of reading in the age of digitization: An integrative framework for reading research, “Literacy” 2016, vol. 50, is. 3, s. 1-8.
27. Marques Diogo, Through the touching glass. Literature for haptic inter[(surf)aces], “Poétiques et esthétiques numériques tactiles: Littérature et arts”, Laboratoire NT2, nr 8.
http://nt2.uqam.ca/en/cahiers-virtuals/article/through-touching-glass-literature-haptic-intersurfaces [8.08.2020].
28. Maryl Maciej, Życie literackie w sieci, IBL PAN, Warszawa 2015.
29. McMahan Alison, Immersion, engagement, and presence. A method for analyzing 3-D.
30. Media of serial narrative, red. F. Kelleter, Ohio State UP, Columbus 2017.
31. Meurer David M., Conditions of presence: topological complementarities in The Silent History, “Small Screen Fictions” special issue of “Paradoxa” 2017, vol. 29, s. 227-250.
32. Mittell Jason, Complex TV: the poetics of contemporary television storytelling, New York, New York University Press 2015.
33. Mittell Jason, Operational seriality and the operation of seriality, w: The Edinburgh Companion to Contemporary Narrative Theories, red. Zara Dinnen, Robyn Warchol, Edinburgh UP, Edinburgh 2018, s. 227-238.
34. Montfort Nick, Curvship. An interactive fiction system for narrative variation, w: New narratives. Stories and storytelling in the digital age, red. R. Page i B. Thomas, University of Nebraska Press, Lincoln – London 2011, s. 103-119.
https://doi.org/10.2307/j.ctt1df4h49.10
35. Murray Janet H., Hamlet on the holodeck. The future of narrative in cyberspace, Free Press, New York 1997.
36. Page Ruth, Narratives Online. Shared stories in social media, Cambridge University Press, Cambridge 2018.
https://doi.org/10.1017/9781316492390
37. Page Ruth, Stories and social media: identities and interaction, Routledge, London 2012.
38. Pearce Celia, The interactive book: a guide to the interactive revolution, Macmillan Technical Publishing, Indianapolis 1997.
39. Przybyszewska Agnieszka, Liberackość dzieła literackiego, WUŁ, Łódź 2015.
https://doi.org/10.18778/7969-617-4
40. Przybyszewska Agnieszka, O retoryce rozgrywania i dotyku oraz niektórych strategiach otwarcia na czytelnika w wybranych przykładach literatury nowomedialnej, „Teksty Drugie” 2016, nr 1, s. 169-188.
https://doi.org/10.18318/td.2016.1.11
41. Punday David, Writing at the limit: the novel in the new media ecology, University of Nebraska Press, Lincoln – London 2012.
https://doi.org/10.2307/j.ctt1d9nr4r
42. Ryan Mary-Laure, Avatars of story, University of Minnesota Press, Minneapolis – London 2006.
43. Ryan Mary-Laure, The interactive onion. Layers of User Participation in Digital Narrative Text, w: New narratives: stories and storytelling in digital age, ed. by R. Page i B. Thomas University of Nebraska Press, Lincoln – London 2011, s. 35-62.
https://doi.org/10.2307/j.ctt1df4h49.7
44. Ryan Mary-Laure, Narrative as virtual reality, The Johns Hopkins University, Baltimore 2003.
45. “Small Screen Fiction”, ed. by A. Ensslin, L. Swanstrom, P. Frelik, numer specjalny czasopisma Paradoxa, nr 29, 2017.
46. Storytelling in the digital world, red. A. De Fina, A. S. Perrino, John Benjamins Publishing, Amsterdam 2019.
47. Storyworlds across Media: Toward a Media-Conscious Narratology, red. M.-L. Ryan, J.-N. Thon, University of Nebraska Press, Lincoln 2014.
48. The Routledge Companion to Experimental Literature, red. J. Bray, A. Gibbons, B. McHale, Routledge, London – New York 2012.
49. Thon Jan-Noël, Immersion revisited: on the value of a contested concept, in: Extending experiences: structure, analysis and design of computer game player experience, ed. by, O. Leino et. al, Lapland UP, Rovaniemi 2008, s. 29-42.
50. Thon Jan-Noël, Immersion, w: The Johns Hopkins guide to digital media, ed. by M.-L. Ryan, L. Emerson i B. J. Robinson, The Johns Hopkins UP, Baltimore 2014, s. 269-272.
51. Thon Jan-Noël, Transmedial narratology and contemporary media culture, University of Nebraska Press, Lincoln 2016.
https://doi.org/10.2307/j.ctt1d8h8vn
52. van Dijk José, The culture of connectivity: a critical history of social media, Oxford University Press, Oxford 2013.
https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199970773.001.0001
53. video games, w: The video game theory reader, ed. by M. J. P. Wolf i B. Perron, Routledge, New York 2003, s. 67–86.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

5

Strona pocz.:

53

Strona końc.:

72

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:209711 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2020.5.5

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

18 sty 2023

Data dodania obiektu:

13 wrz 2021

Liczba pobrań / odtworzeń:

138

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/245033

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji