Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Potencjalne queerstorie. Na przykładzie praktyk kuratorsko-wystawienniczych Karola Radziszewskiego

Twórca:

Szymański, Wojciech ORCID

Data wydania/powstania:

2021

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 5 (2021)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. G. J. Ashworth, B. Graham, J. E. Tunbridge Pluralising pasts. Heritage, identity and place in multicultural societies, Pluto Press, London-Ann Arbor 2007.
2. W. Benjamin, O pojęciu historii, w: tegoż Twórca jako wytwórca. Eseje i rozprawy, przeł. R. Reszke, Wydawnictwo KR, Warszawa 2011.
3. D. Chakrabarty, Historie mniejszości, przeszłości podrzędne, przeł. E. Domańska, w: Teoria wiedzy o przeszłości na tle współczesnej humanistyki. Antologia, red. E. Domańska, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2010, s. 391-414.
4. M. Cook, A. Oram Prejudice & pride. Celebrating LGBTQ heritage, National Trust, Swindon 2017.
5. C. Elias, The libidinal archive. A conversation with Akram Zaatari, „Tate Papers” 2013, nr 19, https://www.tate.org.uk/research/publications/tate-papers/19/the-libidinal-archive-a-conversation-with-akram-zaatari (dostęp: 28.04.2021).
6. M. Foucault, Archeologia wiedzy, przeł. A. Siemek, DeAgostini, Warszawa 2002.
7. G. Gopinath, Queer visual excavations. Akram Zaatari, Hashem El Madani, and the reframing of history in Lebanon, „Journal of Middle East Women’s Studies” 2017, nr 2 t. 13, s. 326-336. DOI
8. J. Halberstam, In queer time and place. Transgender bodies, subcultural lives, New York University Press, New York–London 2005.
9. A. Kmak, Zuchwałe „Dziedzictwo”, „Szum”, https://magazynszum.pl/zuchwale-dziedzictwo/ (dostęp: 28.04.2021).
10. R. Kusek, Biographical fantasia on screen. Derek Jarman’s Wittgenstein, Karol Radziszewski’s MS 101, and the strategy of détournement, w: A companion to the biopic, red. D. Cartmell, A. D. Polasek, Wiley Blackwell, Chichester 2020, s. 283-296. DOI
11. H. Love, Feeling backward. Loss and the politics of queer history, Harvard University Press, Cambridge-London 2009. DOI
12. D. Lowenthal, The past is a foreign country – revisited, Cambridge University Press, Cambridge 2016. DOI
13. S. Macdonald, Memorylands. Heritage and identity in Europe today, Routledge, London-New York 2013. DOI
14. E. Majewska, Public against our will? The caring gaze of Leviathan, „pink files” from the 1980s Poland and the issue of privacy, „Interalia” 2018, nr 13, s. 54-77. DOI
15. A. Oram, Pride of place. Valuing, mapping and curating queer heritage, w: Prejudice and pride. LGBTQ heritage and its contemporary implications, red. R. Sandell, R. Lennon, M. Smith, University of Leicester, Leicester 2018, s. 58-63.
16. P. Piotrowski, Od globalnej do alterglobalistycznej historii sztuki, „Teksty Drugie” 2013, nr 1-2, s. 269-291.
17. P. Piotrowski, 1989: zwrot przestrzenny, w: tegoż, Agorafilia. Sztuka i demokracja w postkomunistycznej Europie, Poznań 2010, s. 15-55.
18. Queer British art, red. C. Barlow, Tate Publishing, London 2017.
19. D. Sajewska, Nekroperformans. Kulturowa rekonstrukcja teatru Wielkiej Wojny, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa 2016.
20. D. Sajewska, Performans żołnierza Wielkiej Wojny, „Didaskalia” 2013, nr 117, s. 91-99.
21. E. Solska, Dyskurs rozszerzony w trybie kontrfaktycznym. Inne wizje historii, alternatywne warianty historiografii, w: Historie alternatywne i kontrfaktyczne. Wizje, narracje, metodologia, red. E. Solska, P. Witek, M. Woźniak, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2017, s. 11-33.
22. L. Smith, The uses of heritage, Routledge, Oxon-New York 2006. DOI
23. M. Sugiera, Altered pasts. Mimesis/diegesis in counterfactual stage worlds, „Skenè. Journal of Theatre and Drama Studies” 2016, nr 2 t. 2, s. 203-222.
24. M. Szcześniak, Dziwaczne archiwa, queerowe historie. O najnowszych pracach Karola Radziszewskiego, „Szum” 2015, nr 8, s. 90-101.
25. M. Szcześniak, Queerowanie historii, czyli dlaczego współcześni geje nie są niczyimi dziećmi, „Teksty Drugie” 2012, nr 5 (137), s. 205-223.
26. W. Szymański, Anioł historii. Queer Archives Institute, pedalskie przeszłości i queerowa przyszłość, „Szum” 2018, nr 20, s. 70-84.
27. E. van Alphen, Archiwa wizualne jako historia preposteryjna, przeł. Ł. Zaremba, w: tegoż, Krytyka jako interwencja. Sztuka, pamięć, afekt, red. K. Bojarska, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019, s. 127-148.
28. E. van Alphen, Ożywianie, przeł. K. Bojarska, w: tegoż, Krytyka jako interwencja. Sztuka, pamięć, afekt, red. K. Bojarksa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019, s. 149-173.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

5

Strona pocz.:

96

Strona końc.:

112

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:237217 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2021.5.6

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

- ; Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem:

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

3 sty 2023

Data dodania obiektu:

29 gru 2022

Liczba pobrań / odtworzeń:

193

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/273423

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji