Obiekt

Tytuł: Od perfumowanych wąsów do ornamentów języka. Fizjonomia pisania w Procesie Franza Kafki

Twórca:

Jirsa,  Tomáš

Data wydania/powstania:

2012

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2012)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. M.M. Anderson, Kafka’s clothes. Ornament and Aestheticism in the Habsburg Fin de Siècle, Oxford University Press, Oxford 1992, s. 181.
2. F.R. Ankersmit, Rococo as the Dissipation of Boredom, w: Compelling Visuality, ed. C. Farrago, R. Zwijneberg, University of Minnesota Press, Minneapolis–London 2003, s. 136.
3. M. Bal, Louise Bourgeois’ Spider, The University of Chicago Press, Chicago–London 2001, s. 101.
4. M. Bal, Quoting Caravaggio: Contemporary Art, Preposterous History, University of Chicago Press, Chicago 2001.
5. E. Bloch, L’esprit de l’utopie, Gallimard, Paris 1977, s. 27.
6. M.A. Caws, The Eye in the Text: Essays on Perception, Mannerist to Modern, Princeton University Press, Princeton 1982, s. 7.
7. H. Cixous, Readings. The Poetics of Blanchot, Joyce, Kafka, Kleist, Lispector, and Tsvetayeva, University of Minnesota Press, Minneapolis 1991, s. 18.
8. M. Collomb, G. Raulet, Critique de l’ornement de Vienne à la postmodernité, ed. M. Collumb, G. Raulet, Meridiens Klincksieck, Paris 1992, s. 15.
9. G. Deleuze, F. Guattari, Kafka. Za menšinovou literaturu, Herrmann & synové, Praha 2001.
10. G. Deleuze, Le Pli: Leibniz et le baroque, Les Éditions de Minuit, Paris 1988, s. 82.
11. G. Didi-Huberman, Ce que nous voyons, ce qui nous regarde, Les Éditions de Minuit, Paris 1992, s. 183-200.
12. G. Didi-Huberman, Devant le temps, Éditions de Minuit, Paris 2000.
13. G. Didi-Huberman, Devant l’image, Éditions de Minuit, Paris 1990.
14. H. Focillon, La vie des formes. Suivi de éloge de la main, PUF, Paris 1981, s. 27.
15. O. Grabar, The Meditation of Ornament, Princeton University Press, Washington D.C. 1989, s. 224.
16. K. Harries, The Bavarian Rococo Church. Between Faith and Aestheticism, Yale University Press, New Haven–London 1983, s. 76.
17. F. Kafka, Proces, przeł. B. Schulz, PIW, Warszawa 1966, s. 219-246.
18. S. Kracauer, Ornament z ludzkiej masy, w: Wobec faszyzmu, wybór i wstęp H. Orłowski, PIW, Warszawa 1987, s. 14.
19. J. Le Rider, L’écriture à l’école de la peinture: Hofmannsthal et les couleurs, w: Critique de l’ornement de Vienne à la postmodernité, ed. M. Collomb, G. Raulet Meridiens Klincksieck, Paris 1992, s. 96.
20. A. Loos, Dámská módo, ty strašná kapitolo kulturních dìjin!, w: tegoż Øeèi do prázdna, Tichá Byzanc, Kutná Hora 2001, s. 84.
21. G. Lynn, Folds, Bodies and Blobs. Collected Essays, La Lettre volée, Bruxelles 2004, s. 138.
22. K. Malewicz, Od kubizmu i futuryzmu do suprematyzmu. Nowy realizm w malarstwie. w: Między sztuka? a komuna?. Teksty awangardy rosyjskiej 1910-1932, Universitas, Kraków 1998, s. 154.
23. A. Miller, Ornament a zloèin od Adolfa Loose k dnešku, Moravská galerie v Brnì, Brno 2008, s. 10.
24. J.W.T. Mitchell, Picture Theory: Essays on Verbal and Visual Representation, The University of Chicago Press, Chicago 1994, s. 31.
25. M. Nekula, „…v jednom poschodí vnitøní babylonské vìžì…”. Jazyky Franze Kafky, Nakladatelství Franze Kafky, Praha 2003.
26. N. Schor, The Reading in Detail. Aesthetics and the Feminine. Methuen, New York–London 1987.
27. M. Sevres, Le Parasite, B. Grasset, Paris 1980, s. 272.
28. K. Teige, Výtvarná práce sovìtského Ruska, w: tegoż Svìt stavby a básnì. Výbor z díla I, Odeon, Praha 1966, s. 284.
29. G. Vattimo, La fin de la modernité, Éditions du Seuil, Paris 1987, s. 91.
30. J. Vojvodíka, Imagines corporis. Tìlo v èeské modernì a avantgardì, Host, Brno 2006; przekład polski: Świat strachu i strach przed światem w czeskim surrealizmie lat 40. , przeł. H. Marciniak, „Teksty Drugie” 2007 nr 6.
31. J. Vojvodíka, Povrch, skrytost, ambivalence. Manýrismus, baroko a èeská avantgarda, Argo, Praha 2008.
32. W. Worringer, Abstrakce a vcítìní. Pøíspìvek k psychologii stylu, Triáda, Praha 2001, s. 104.
33. W. Worringer, Forms in Gothic, Shocken Books, New York 1967, s. 160.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

186

Strona końc.:

206

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:47658 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2020-10-02

Data dodania obiektu:

2014-09-12

Liczba wyświetleń treści obiektu:

493

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/65228

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji