Obiekt

Tytuł: Teatr piosenki

Twórca:

Piotrowski, Grzegorz

Data wydania/powstania:

2014

Typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2014)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. Ch. Aznavour, Kiedyś… Wspomnienia, słowo wstępne J. Rawik, przeł. A. Wiśniewski, Studio Emka, Warszawa 2005, s. 176-177. ; 2. G. Banaszak, Formy wspołczesnej kultury muzycznej, Instytut Kultury, Warszawa 1991, s. 103. ; 3. R. Barthes, Mit i znak. Eseje, wybór i wstęp J. Błoński, przeł. J. Błoński, PIW, Warszawa 1970, s. 83. ; 4. W. Berent, Prochno. Powieść, Czytelnik, Warszawa 1956, s. 138. ; 5. F. Caradec, A. Weill, Le cafe-concert (1848-1914), Fayard, Paris 2007, s. 7. ; 6. J. Cocteau, Kogut i arlekin. Zapiski wokoł muzyki, przedmowa G. Auric, przeł. A. Socha, C&D, Kraków 1995, s. 51-52. ; 7. C. Condemi, Les cafes-concerts. Histoire d’un divertissement (1849-1914), Quai Voltaire Histoire, Paris 1992. ; 8. J. Feschotte, Histoire du music-hall, Presses Universitaires de France, Paris 1965. ; 9. E. Fischer-Lichte, Estetyka performatywności, przeł. M. Borowski, M. Sugiera, Księgarnia Akademicka, Kraków 2008, s. 29-30. ; 10. K. Gajda, Piosenki w teatrze, czyli o „Galerii” Jacka Kaczmarskiego i Wojciecha Kościelniaka, w: W teatrze piosenki, red. I. Kiec, M. Traczyk, Poznańskie Studia Polonistyczne, Poznań 2005, s. 242 ; 11. M. Gołębiowski, Musical amerykański na tle kultury popularnej USA, PWN, Warszawa 1989, s. 57 ; 12. R. Jasiński, Zmierzch starego świata. Wspomnienia 1900-1945, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006, s. 363. ; 13. H. Knef, Wyrok, przeł. A. Holona, Pax, Warszawa 1980, s. 226. ; 14. R. Korona, Paryż, kompozycja i układ całości M. i A. Talarowie, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990, s. 102. ; 15. L. Kydryński, Znajomi z estrady, PWM, Kraków 1966. ; 16. B. Level, Le Caveau, societe bachique et chantante. A travers deux siecles, 1726-1939, Les Presses de l’Université de Paris-Sorbonne, Paris 1988. ; 17. D. Michalski, Z piosenką dookoła świata, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990, s. 130. ; 18. G. Piotrowski, Muzyka popularna jako sztuka performatywna, w: Zwrot performatywny w estetyce, red. L. Bieszczad, Libron, Kraków 2013, s. 158-160. ; 19. G. Piotrowski, Trenet Charles, w: Encyklopedia Muzyczna PWM. Część biograficzna pod red. E. Dziębowskiej, t. 11, PWM, Kraków 2009, s. 147. ; 20. G. Piotrowski, K. Szymański, Jak Pani nie wstyd (tak śpiewać)! Spektakl piosenki Anny Prucnal, w: Spojrzenie – spektakl – wstyd, red. nauk. J. Potkański, R. Pruszczyński, Elipsa, Warszawa 2011, s. 117. ; 21. G. Piotrowski, Syndrom Pogorelicia. O performatywności w muzyce, w: Performatywne wymiary kultury, red. K. Skowronek, K. Leszczyńska, Libron, Kraków 2012, s. 341-349. ; 22. A. Polikowskij, Ałła Pugaczowa – kakaja ona jest’, „Sputnik” 1984 nr 1, s. 101. ; 23. A. Pugaczowa, Izbrannoje, Art-Studija „Ałła” ABP 002. ; 24. A. Pugaczowa, Ja budu piet’ i nowoje, i staroje, i choroszo zabytoje staroje, zanotowała N. Podstieżonok, „Argumienty i Fakty” 1998 nr 3, s. 19. ; 25. A. Pugaczowa, Wierzę piosence, rozmowę przeprowadził A. Ciesielski, „Życie Warszawy” 1980 nr 87, s. 3. ; 26. A. Pugaczowa, Wyśpiewać siebie, oprac. A.P. Wojciechowski, „Jazz” 1979 nr 8, s. 14.26. A. Pugaczowa, Wyśpiewać siebie, oprac. A.P. Wojciechowski, „Jazz” 1979 nr 8, s. 14. ; 27. Z. Raszewski, Teatr w świecie widowisk. Dziewięćdziesiąt jeden listow o naturze teatru, Krąg, Warszawa 1991, s. 46. ; 28. F. Razzakow, Ałła Pugaczowa: po stupieniam sławy. Samaja połaja biografija wielikoj piewicy, Jauza, Moskwa 2004, s. 245-246. ; 29. I. Santor, Z Ireną Santor, rozmowę przeprowadziła M. Hagowska, „Synkopa” 1979 nr 72, s. 2. ; 30. H. H. Stuckenschmidt, Schonberg, przeł. S. Haraschin, wyd. 2, PWM, Kraków 1987, s. 49.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

357

Strona końc.:

379

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:59862 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-12-20

Data dodania obiektu:

2016-10-11

Liczba wyświetleń treści obiektu:

330

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/79678

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Piotrowski G. - Teatr piosenki 2018-12-20

Obiekty

Podobne
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji