Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Filozofia a problem uchodźców w Niemczech

Twórca:

Hudzik, Jan P. ORCID

Data wydania/powstania:

2017

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 2 (2017)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. Adorno Th. W., Minima moralia. Refleksje z poharatanego życia, przeł. M. Łukasiewicz, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1999.
2. Arendt H., My, uchodźcy, przeł. H. Bortnowska, w: Pisma żydowskie, przeł. M. Godyń i in., Biblioteka Kwartalnika Kronos, Warszawa 2012.
3. Arystoteles Etyka nikomachejska, przeł. D. Gromska, PWN, Warszawa 1982.
4. Arystoteles Metafizyka, przeł. K. Leśniak, PWN, Warszawa 1983.
5. Derrida J., Wrogościnność, przeł. A. Dwulit, w: Wrogościnność. Podejmowanie obcych. Katalog wystawy, Muzeum Sztuki w Łodzi 2010, s. 6-23.
6. Geyer Ch., Migration als Reflexzonenmassage, „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, 31.01.2016.
7. Horkheimer M., Adorno Th. W., Dialektyka Oświecenia. Fragmenty filozoficzne, przeł. M. Łukasiewicz, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 1994.
8. Hornuff D., Intellektuelle, traut euch was!, „Deutschlandradio Kultur”, Montag, 11 April 2016.
9. Hütt H., Die Heimatvertriebenen, „Die Zeit” 3. Februar 2016.
10. Kant I., Co to jest Oświecenie?, przeł. A. Landman, w: Przypuszczalny początek historii i inne pisma historiozoficzne, przeł. M. Żelazny i in., COMER, Toruń 1995.
11. Kant I., Do wiecznego pokoju. Projekt filozoficzny, przeł. M. Żelazny, w: I. Kant O porzekadle: To może być słuszne w teorii, ale nic nie jest warte w praktyce. Do wiecznego pokoju. Projekt filozoficzny, COMER, Toruń 1995.
12. Kant I., Krytyka czystego rozumu, t. 2, przeł. R. Ingarden, PWN, Warszawa 1986.
13. Lévinas E., Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, przeł. M. Kowalska, PWN, Warszawa 1998.
14. Liebsch B., Flüchtlingshilfe: Unser Land überrascht sich selbst, „Die Zeit” 18 September 2015.
15. Liebsch B., Spielräume einer Kultur der Gastlichkeit. Zwischen Ethik, Recht und Politik, „Philosophische Rundschau” 2015 Nr. 62.
16. MacIntyre A., Czyja sprawiedliwość? Jaka racjonalność?, przeł. A. Chmielewski i in., Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
17. MacIntyre A., Dziedzictwo cnoty. Studium z teorii moralności, przeł. A. Chmielewski, PWN, Warszawa 1996.
18. MacIntyre A., Moral Philosophy and Contemporary Social Practice: What Holds Them Apart?, w: The Tasks of Philosophy. Selected Essays, Vol. 1, Cambridge University Press, Cambridge 2006.
19. MacIntyre A., Some Enlightenment Projects Reconsidered, w: Ethics and Politics. Selected Essays, Vol. 2, Cambridge University Press, Cambridge 2006.
20. Markwardt N., Willkommen in Panikland, „Die Zeit” 28 Januar 2016.
21. Münkler H., Wie ahnungslos kluge Leute doch sein können, „Die Zeit”, 20. Februar 2016, Nr. 7.
22. Nassehi A., Die letzte Stunde der Wahrheit: Warum rechts und links keine Alternativen mehr sind und Gesellschaft ganz anders beschrieben werden muss, Murmann Publishers, Hamburg 2015. Cytat z e-publikacji na stronie http://www.amazon.de/letzte-Wahrheit-Alternativen-Gesellschaft-beschrieben/dp/3867743770#reader_B00U1ORQZC (1.03.2016).
23. Nassehi A., Jenseits der Reflexe, „Zeit Online”, 11. März 2016.
24. O kondycji Niemiec. Tożsamość niemiecka w debatach intelektualistów po 1945 roku, wyb. i oprac. J. Jabłkowska, L. Żyliński, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2008.
25. Philosophen über Flüchtlingskrise: Das Ende der Lebenslüge, z Wolframem Eilenbergerem rozmawia Annette Langer, „Der Spiegel” 11 Januar 2016.
26. Schröder Ch., Botho Strauß, Rüdiger Safranski, Peter Sloterdijk. Deutsche Denker gegen Angela Merkel, „Tagesspiegel” 01.02.2016.
27. Sloterdijk P. „Es gibt keine moralische Pflicht zur Selbstzerstörung”, „Cicero. Magazin für Politische Kultur”, 28. Januar 2016.
28. Taylor Ch., Was ohne Deutung bleibt, ist leer, „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, 16.01.2016.
29. Was bleibt von Immanuel Kant? Philosophinnen und Philosophen aus aller Welt erklären, was der deutsche Denker uns heute bedeutet, „Zeit Online” 17. Dezember 2015 Nr. 49.
30. Weiß V., Neue Rechte: Ab wann ist konservativ zu rechts? „Die Zeit” 19 Februar 2016.
31. Welzer H., Deutschland, ein Sehnsuchtsland, „Der Spiegel” 2015 Nr. 38.
32. Wir dürfen Kant nicht missverstehen, z filozofem Rainerem Forstem rozmawia Thomas Assheuer, „Zeit Online” 17. Dezember 2015 Nr. 49.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

280

Strona końc.:

300

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:64839 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.2.16

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

21 wrz 2021

Data dodania obiektu:

1 mar 2018

Liczba pobrań / odtworzeń:

1054

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/84102

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji