Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. Bal, Mieke (1991): Reading Rembrandt: Beyond the Word-Image, Cambridge University Press.
2. Bal, Mieke (2005): Dyskurs muzeum, przeł. M. Nitka, w: Muzeum sztuki. Antologia, red. M. Popczyk, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
3. Barad, Karen (2007): Meeting the Universe Halfway: Quantum Physics and the Entanglement of Matter and Meaning, Durham, North Carolina.
4. Boehm, Gotfried (2014): Opis obrazu. O granicach obrazu i języka, przeł. M. Łukasiewicz, w: tegoż, O obrazach i widzeniu. Antologia tekstów, red. D. Kołacka, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
5. Boehm, Gotfried; Mitchell, William John Thomas (2012): Zwrot obrazowy a zwrot ikoniczny: dwa listy, przeł. K. Gadowska, w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka, Kraków: Wydawnictwo Znak.
6. Bolter, Jay, David (2008): Eksplozja obrazów, przeł. J. Mach, w: Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
7. Bryl, Mariusz (2008): Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
8. Celiński, Piotr (2020): Obraz, zmysły i ciała. O wizualnej dynamice u progu biomediów, „Kwartalnik Filmowy” nr 111.
9. Charewicz-Jakubowska, Karolina (2016): Nimfa post/post/moderna. Dzia³ania obrazَw, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
10. Clark, Timothy James (2006): T. J. Clark with Kathryn Tuma, „The Brooklyn Rail”, November [online:] https://brooklynrail.org/2006/11/art/tj-clark
11. Debord, Guy (2006): Społeczeństwo spektaklu oraz Rozważania o społeczeństwie spektaklu, przeł. M. Kwaterko, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
12. Delany, Paul, Landow, P. George (2008): Zarządzanie cyfrowym słowem: tekst w epoce reprodukcji elektronicznej (fragmenty), przeł. A. Piskorz, w: Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
13. Didi-Huberman, Georges (2011): Przed obrazem. Pytanie o cele historii sztuki, przeł. B. Brzezicka, Gdańsk: Wydawnictwo słowo/obraz terytoria.
14. Drozdowski, Rafał; Frąckowiak, Maciej (2015): Smutek konkretu, w: Smutek konkretu. Materializacja idei / Dziury w całym, red. M. Frąckowiak, M. Roszkowska, B. Świątkowska, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
15. Dziadek, Adam (2004): Obrazy i wiersze. Z zagadnień interferencji sztuk w polskiej poezji współczesnej, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
16. Eagleton, Terry ( 2012): Koniec teorii, przeł. B. Kuźniarz, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
17. Eagleton, Terry (2015): Teoria literatury. Wprowadzenie, przeł. B. Baran, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
18. Fisher, Mark (2020): Realizm kapitalistyczny. Czy nie ma alternatywy? Przeł. A. Karalus, Warszawa: Instytut Wydawniczy Książka i Prasa.
19. Flusser, Villém (2018): Kultura pisma. Z filozofii słowa i obrazu, Przeł. P. Wiatr, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
20. Grochowski, Grzegorz (2006): Na styku kodów, „Teksty Drugie” nr 4;
21. Gryglicka-Dawidek, Małgorzata (2012): Historia tekstu wizualnego. Polska po 1967 roku, Kraków-Wrocław: Wydawnictwo Korporacja Ha!art.
22. Heller, Michał, Krajewski, Stanisław (2014): Czy fizyka i matematyka to nauki humanistyczne? Kraków: Copernicus Center Press.
23. Hermes: Literature, Science, Philosophy by Michel Serres (1983), red. J. V. Harari, D. F. Bell, The Johns Hopkins University Press.
24. Herrnstein Smith, Barbara (2004): Przygodności wartości, przeł. A. Preis-Smith, w: Kultura, tekst, ideologia. Dyskursy współczesnej amerykanistyki, red. A. Preis-Smith, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
25. Karpowicz, Agnieszka (2015): Procedura i proces. Piśmienna sztuka performance Jadwigi Sawickiej, „Teksty Drugie” nr 4.
26. Knorr-Cetina, Karin D. (1981): The Manufacture of Knowledge: An Essay on the Constructivist and Contextual Nature of Science, Oxford: Pergamon Press.
27. Krzykawski, Michał (2022): Na jakich warunkach może działać teoria krytyczna w technopresji? „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 2.
28. Książka obrazkowa. Wprowadzenie (2017), red. M. Cackowska, H. Dymel-Trzebiatowska, Hanna, J. Szyłak, Poznań: Fundacja Instytut Kultury Popularnej.
29. Latour, Bruno (2011): Nigdy nie byliśmy nowocześni. Studium z antropologii symetrycznej, przeł. M. Gdula, Warszawa 2011.
30. Latour, Bruno, Woolgar, Steve (2020): Życie laboratoryjne. Konstruowanie faktów naukowych, przeł. K. Abriszewski, P. G¹ska, M. Smoczyński, A. Zabielski, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
31. Leśniak, Andrzej (2013): Ikonofilia. Francuska semiologia strukturalna i obrazy, Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN.
32. Liberatura, e-literatura i …remiksy, remediacje, redefinicje (2012), red. M. Górska-Oleśnicka, Opole: Uniwersytet Opolski.
33. Literatura w kręgu sztuki: Tematy – konteksty – medialne transformacje (2016), red. S. Wysłouch, B. Przymuszała, Poznań: Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk.
34. Luhmann, Niklas (2008): Forma pisma, przeł. J. Mach, w: Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
35. Machtyl, Katarzyna (2016): Wymknąć się systemowi. Taktyki obrazów w semiotyce wizualności, w: Taktyki wizualne. Michel de Certeau i obrazy, red. K. Thiel-Jańczuk, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
36. Miessen, Markus (2013): Koszmar partycypacji, przeł. M. Choptiany, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
37. Między obrazem a tekstem (2009), red. A. Kwiatkowska, J. Jarniewicz, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
38. Mitchell, William John Thomas (1994): Picture theory: Essays on verbal and visual representation, Chicago-London: The University of Chicago Press.
39. Mitchell, William John Thomas (2009): Zwrot piktorialny, przeł. M. Drabek, „Kultura Popularna” nr 1.
40. Mitchell, William John Thomas (2013): Czego chcą obrazy? Pragnienia przedstawień, życie i miłości obrazów, przeł. Ł. Zaremba, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
41. Nacher, Anna (2016): Media lokacyjne. Ukryte życie obrazów, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
42. Nussbaum, Martha (2016): Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów, przeł. Ł. Pawłowski, Warszawa: Biblioteka Kultury Liberalnej.
43. Nycz, Ryszard (2005): O przedmiocie studiów literackich – dziś, „Teksty Drugie” nr 1-2.
44. Pawlicka, Urszula (2012): (Polska) poezja cybernetyczna. Konteksty i charakterystyka, Kraków: Wydawnictwo Korporacja Ha!art.
45. Przewodnik dla dryfujących. Antologia sytuacjonistycznych tekstów o mieście, red. M. Kwaterko, P. Krzeczkowski, Warszawa, brak daty wydania.
46. Rakoczy, Marta (2015), Performanse piśmienne, „Teksty Drugie” 2015, nr 4.
47. Rancière, Jacques (2007): Estetyka jako polityka, przeł. J. Kutyła, P. Mościcki, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
48. Rosińska, Monika, Szydłowska, Agata (2015): Tyrania innowacji, w: Smutek konkretu. Materializacja idei / Dziury w całym, red. M. Frąckowiak, M. Roszkowska, B. Świątkowska, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
49. Ruchome granice literatury: w kręgu teorii kulturowej (2009), S. Wysłouch, B. Przymuszała, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
50. Skórzyńska, Agata (2014): Performatywność miasta, w: Kulturowe studia miejskie. Wprowadzenie, red. E. Rewers, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
51. Szczęsna, Ewa (2018): Cyfrowa semiopoetyka, Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN.
52. Uniłowski, Krzysztof (2020): Krytyka po literaturze, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
53. Vaneigem, Raul (2004): Rewolucja życia codziennego, przeł. M. Kwaterko, Gdańsk: Wydawnictwo słowo/ obraz terytoria.
54. Wark, McKenzie (2014): Spektakl dezintegracji. Sytuacjonistyczne drogi wyjścia z XX wieku, przeł. K. Makaruk, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
55. Wenz, Karin (2008): Tekst w dobie jego reprodukcji elektronicznej, przeł. K. Krzemieniowa, w: Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
56. Wittgenstein, Ludwig, (1953): Dociekania filozoficzne, przeł. B. Wolniewicz, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
57. Zeidler-Janiszewska, Anna (2006): O tzw. zwrocie ikonicznym we współczesnej humanistyce, „Dyskurs”, t. 4;
58. Zeidler-Janiszewska, Anna (2006a): Visual Culture Studies czy antropologicznie zorientowana Bildwissenschaft? „Teksty Drugie” nr 4.
oai:rcin.org.pl:242296 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2024.3
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 3, 2024
Sep 24, 2024
21
https://rcin.org.pl/publication/279100
Edition name | Date |
---|---|
Kałuża A. - FILO-logia i ikono-FILIA. Jak ustanowićspołeczne uznanie dla filologii? | Oct 3, 2024 |
Mirocha, Łukasz
Jarecka, Urszula
Zeidler-Janiszewska, Anna
Zeidler-Janiszewska, Anna Pawluk, Rafał
Woźniak, Anna