Vol. 2 (2015) - Special Issue - English Edition
21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. H. Belting, An Anthropology of Images: Picture, Medium, Body, trans. Th. Dunlap, (Princeton: Princeton University Press, 2011).
2. R. Berger, “Restrukturyzacja mitu,” trans. B. Kita, in Pejzaże audiowizualne. Telewizja, wideo, komputer, ed. A. Gwóźdź (Kraków: Universitas, 1997).
3. G. Boehm, “Die Wiederkehr der Bilder,” in Was ist ein Bild?, ed. G. Boehm, (München: Wilhelm Fink Verlag, 1994).
4. E. Cassirer, The Warburg Years (1919-1933). Essays on Language, Art, Myth, and Technology, trans. S.G. Lofts (New Haven: Yale University Press, 2013).
5. R. Debray, “Narodziny przez śmierć,” trans. M. Ochab, in Wymiary śmierci, ed. St. Rosiek (Gdańsk: słowo/obraz terytoria, 2002).
6. G. Didi-Huberman, Confronting Images. Questioning the Ends of a Certain History of Art, trans. J. Goodman (University Park: The Pennsylvania State University Press, 2005).
7. D. Freedberg, Potęga wizerunków. Studia z historii i teorii oddziaływania, trans. E. Klekot (Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2005).
8. J. Habermas, Od wrażenia zmysłowego do symbolicznego wyrazu, trans. K. Krzemieniowa (Warszawa: Oficyna Naukowa, 2004).
9. T. Holert, “Kulturwissenschaft/Visual Culture,” in Bildwissenschaft. Disziplinen, Themen, Methoden, ed. K. Sachs-Hombach (Frankfurt a/M: Suhrkamp Verlag, 2005).
10. R. Kany, Mnemosyne als Programm. Geschichte, Erinnerung und die Andacht zum Unbedeutenden im Werk von Usener. Warburg und Benjamin, (Tübingen: Max Niemeyer, 1987).
11. J. Kmita, Konieczne serio ironisty. O przekształcaniu się problemów filozoficznych w kulturoznawcze,(Poznań: Wyd. Naukowe UAM, 2007).
12. J. M. Krois, „Cassirer und die Politik der Physiognomik,” in Der exzentrische Blick. Gespräch uber Physiognomik, ed. C. Schmölders (Berlin: Akademie Verlag, 1996).
13. W. J. Th. Mitchell, “The Iconic Turn,” in Picture Theory: Essays on Verbal and Visual Representation (Chicago: The University of Chicago Press, 1995).
14. W. J. Th. Mitchell “Showing Seeing. A Critique of Visual Culture,” in The Visual Culture Reader, ed. N. Mirzoeff (London: Routledge, 2002), 86-101.
15. J. Mittelstraß, Wissen und Grenzen. Philosophische Studien (Frankfurt a/M: Suhrkamp Verlag, 2001).
16. Neue Staaten – neue Bilder? Visuelle Kultur im Dienst staatlicher Selbstdarstellung in Zentral- und Osteuropa seit 1918, eds. A. Bartetzky, M. Dmitrieva und S. Troebst (Köln: Böhlau Köln, 2005).
17. B. Nicolescu, Manifesto of Transdisciplinarity, trans. K.-C. Voss (Albany: State University of New York Press, 2002).
18. J. Paech, “Telewizja jako forma symboliczna,” trans. K. Krzemieniowa, in Pejzaże audiowizualne. Telewizja, wideo, komputer, ed. A. Gwóźdź (Kraków: Universitas, 1997).
19. A. Rejniak-Majewska, T. Majewski, “Gra przemieszczonego: „The Play of the Unmentionable” Josepha Kosutha,” in Muzeum sztuki. Od Luwru do Bilbao, ed. M. Popczyk (Katowice: Muzeum Śląskie w Katowicach, 2006), 172-181.
20. I. Rogoff, “Studying Visual Culture,” in The Visual Culture Reader, ed. N. Mirzoeff (London, New York: Routledge, 1998).
21. W. Sauerländer, “Iconic turn? Eine Bitte um Ikonoklasmus,” in Iconic Turn. Die neue Macht der Bilder, eds. Ch. Maar, H. Burda (Köln: DuMont, 2005 ).
22. M. Seel, Aesthetics of Appearing, trans. J. Farrell, (Stanford, California: Stanford University Press, 2005).
23. M. Sommer, Zbieranie. Próba filozoficznego ujęcia, tłum. J. Merecki (Warszawa: Oficyna Naukowa, 2003).
24. J. Sójka Metody, paradygmaty, dyskursy. O swoistości badań kulturoznawczych. (Poznań, 25-26 Apr. 2006).
25. W. Toporow, „Tezy do prehistorii „portretu” jako szczególnej klasy tekstów,” trans. B. Żyłko, Teksty Drugie 1-2 (2004): 177-184.
26. J. Verwoert “Double Viewing: Versuch über die Bedeutung des » Pictorial Turn « für einen ideologiekritischen Umgang mit visuellen Medien – im Medium Videokunst,” in Person/Schauplatz, Hrsg. J. Huber (Wien: Springer, 2003).
27. J. A. Walker, S. Chaplin, Visual Culture: An Introduction, (Manchester: Manchester University Press, 1997).
28. S. Weigel, "Bildwissenschaft aus dem “Geiste wahrer Philologie,” in Schrift Bilder Denken. Walter Benjamin und die Künste, ed. D. Schöttker, (Frankfurt a/M 2004), 112-127.
29. L. Wiesing, Artifizielle Praesenz. Studien zur Philosophie des Bildes (Frankfurt a/M: Suhrkamp Verlag, 2005).
oai:rcin.org.pl:62213 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2015.en.2.14
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Rights Reserved - Restricted Access
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education
Oct 2, 2020
Apr 4, 2017
16
https://rcin.org.pl/publication/81571
Zeidler-Janiszewska, Anna
Zeidler-Janiszewska, Anna
Parszutowicz, Przemysław.
Parszutowicz, Przemysław.
Woźniak, Anna