Obiekt

Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy z określonej puli adresów ip.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy z określonej puli adresów ip.

Tytuł: Czytanie sztuki?

Twórca:

Bal, Mieke ; Maryl, Maciej. Tł.

Data wydania/powstania:

2012

Typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1-2 (2012)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. E. van Alphen, Francis Bacon and the Loss of Self, London 1992, rozdz. 5.
2. M. Bal, N. Bryson, Semiotics and art history, "Art Bulletin" 1991 no 73 (2), s. 174-208.
3. M. Bal, Reading "Rembrandt". Beyond the word-image opposition, Cambridge 1991.
4. R. Barthes, Mit dzisiaj (1957), w: tegoż Mitologie, przeł. A. Dziadek, Warszawa 2008.
5. J.L. Borges, Pierre Menard, autor Don Kichota, przeł. A. Sobol-Jurczykowski, w: tegoż Fikcje, Warszawa 2003, s. 58-59.
6. G. Butler, Arnold Schwarzenegger. A portrait, New York 1990.
7. H.P. Chapman, Rembrandt's self-portraits, Princeton 1990. Death and dissymmetry. The politics of coherence in the Book of Judges, Chicago 1988.
8. J. Culler, Framing the sign. Criticism and its institutions, Norman 1988.
9. M. Foucault, "Panny Dworskie"("Las Meninas"), przeł. A. Tatarkiewicz, w: tegoż Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, t. 1, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000, s. 21-38.
10. Generations and geographies in the visual arts. Feminist readings, ed. G. Pollock, Routledge, London 1996, s. 24-41.
11. M. Jay, Downcast eyes. The denigration of vision in twentieth-century french thought, Cambridge 1993.
12. T. Komendziński, Znak i jego ciągłość: semiotyka C.S. Peirce'a między precepcją i recepcją, Toruń 1996.
13. L. Marin, Contrepoints, w: L'effet trompe-l'oeil dans l'art et la psychanalyse, red. R. Court i inni, Paris, s. 86.
14. L. Marin, The iconic text and the theory of enunciation. Luca Signorelli at Loreto (circa 1479-1484), "New Literary History" 1983 no 14(3), s. 253-296.
15. L. Marin, Towards a theory of reading in the visual arts. Poussin's "The Arcadian Shepherds", w: Calligram, ed. N. Bryson, Cambridge 1988, s. 63-90.
16. Ch.S. Peirce, Logic as semiotic. The theory of signs, w: Semiotics. An introductory anthology, ed. R.E. Innis, Bloomington 1984, s. 9-19.
17. G. Pollock, Avant-garde gambits, 1888-1893. Gender and the colour of art history, London 1992.
18. J. Rajchman, Foucault's art of seeing, "October" 1988 no 44 s. 89-117.
19. J. Searle, Las Meninas and the Paradoxes of Pictorial Representation, "Critical Inquiry" 1980 no 6, s. 486.
20. L. Steinberg, The sexuality of Christ in Renaissance and modern oblivion, New York 1983.
21. L. Steinberg, Velázquez. Las Meninas, "October" 1981 no 19, s. 45-54.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1-2

Strona pocz.:

39

Strona końc.:

58

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:47162 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Badań Literackich PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-12-20

Data dodania obiektu:

2014-07-25

Liczba wyświetleń treści obiektu:

175

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/63403

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Bal M. - Czytanie sztuki? 2018-12-20

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji