21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. Barnett Newman. Selected Writings and Interviews, ed. by J.P. O'Neill, introd. by Richard Shiff, Knopf, New York 1990, s. 221.
2. P. Crowther, Barnett Newman and the Sublime, "Oxford Art Journal" 1984 nr 2 (vol. 7), s. 52-56.
3. S. Guilbaut, Jak Nowy Jork ukradł ideę sztuki nowoczesnej. Ekspresjonizm abstrakcyjny, wolność i zimna wojna, przeł. E. Mikina, Hotel Sztuki, Warszawa 1992, s. 292.
4. T. Hess, Barnett Newman, Museum of. Modern Art, New York, 1971, s. 73.
5. M. Leja, Barnett Newman Solo Tango, "Critical Inquiry" 1995 vol 21, s. 568.
6. M. Leja, Reframing Abstract Expressionism. Subjectivity and Painting in the 1940s., Yale University Press, New Haven-London 1993.
7. J.F. Lyotard, Newman. The Instant, w: The Lyotard Reader, ed. by A. Benjamin, Blackwell, Oxford 1991, s. 247.
8. J.F. Lyotard, Wzniosłość i awangarda, przeł. M. Bieńczyk, "Teksty Drugie" 1996 nr 2/3, s. 185.
9. B. Newman w: Jackson Pollock. An Artists Symposium, dyskusja "ARTnews" 1967, s. 192.
10. F. Nietzsche, Narodziny tragedii, albo Grecy i pesymizm, przekł. i wstęp B. Baran, Inter-Esse, Kraków 1994, s. 119.
11. R. Parker, A Cahier Leaf. Direct Painting, "It is" 1985 nr 1.
12. J. Rushing, Decade of Decision, "Art Journal" 1995 no 1 (vol. 54), s. 90.
13. J. Rushing, The Impact of Nietzsche and Northwest Coast Indian Art on Barnett Newmans Idea of Redemption in the Abstract Sublime, "Art Journal" Fall 1988, s. 189.
14. I. Sandler, The New York School. The Painters and Scupltors of the Fifties, New York 1978, s. 46.
15. R. Shiff, Criticism at Odds with Its Art. Prophecy, Projection, Doubt, Paranoia, "Common Knowledge" 2003 no 3 (vol. 9), s. 455-456.
16. The School od New York, Perls Gallery, Beverly Hills, California 1951.
17. S. Zucker, Confrontations with Radical Evil. The Ambiguity of Myth and the Inadequacy of Representation, "Art History" 2001 no 3 (vol. 24).
oai:rcin.org.pl:50634 ; 0867-0633
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
13 gru 2022
22 gru 2014
2562
https://rcin.org.pl/publication/66407
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Rejniak-Majewska A. - Obraz jako sytuacja. Tragizm, podmiotowość i malarstwo według Barnetta Newmana | 13 gru 2022 |
Rejniak-Majewska, Agnieszka Pytalski, Jan
Szewczyk-Haake, Katarzyna
Śniecikowska, Beata
Mikołajczyk, Iwona
Rejniak-Majewska, Agnieszka
Rejniak-Majewska, Agnieszka
Rejniak-Majewska, Agnieszka
Pomóż nam ulepszyć RCIN — wypełnij krótką anonimową ankietę!!!
Szanowni Państwo,
Wiedza o tym, kto korzysta z serwisu RCIN, jakie treści chcą znaleźć użytkownicy, co powinniśmy poprawić jest dla nas ważna, ponieważ pomoże nam lepiej odpowiedzieć na Państwa potrzeby. Odpowiedź na 6 krótkich pytań zajmie minutę. Podobną ankietę przeprowadziliśmy 7 lat temu. Państwa odpowiedzi bardzo nam pomogły. Z góry dziękujemy za poświęcony nam czas.
Zespół Wsparcia Merytorycznego RCIN