Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Obraz jako sytuacja. Tragizm, podmiotowość i malarstwo według Barnetta Newmana

Twórca:

Rejniak-Majewska, Agnieszka ORCID

Data wydania/powstania:

2009

Typ zasobu:

Text

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 5 (2009)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Journal/Article

Bibliografia:

1. Barnett Newman. Selected Writings and Interviews, ed. by J.P. O'Neill, introd. by Richard Shiff, Knopf, New York 1990, s. 221.
2. P. Crowther, Barnett Newman and the Sublime, "Oxford Art Journal" 1984 nr 2 (vol. 7), s. 52-56.
3. S. Guilbaut, Jak Nowy Jork ukradł ideę sztuki nowoczesnej. Ekspresjonizm abstrakcyjny, wolność i zimna wojna, przeł. E. Mikina, Hotel Sztuki, Warszawa 1992, s. 292.
4. T. Hess, Barnett Newman, Museum of. Modern Art, New York, 1971, s. 73.
5. M. Leja, Barnett Newman Solo Tango, "Critical Inquiry" 1995 vol 21, s. 568.
6. M. Leja, Reframing Abstract Expressionism. Subjectivity and Painting in the 1940s., Yale University Press, New Haven-London 1993.
7. J.F. Lyotard, Newman. The Instant, w: The Lyotard Reader, ed. by A. Benjamin, Blackwell, Oxford 1991, s. 247.
8. J.F. Lyotard, Wzniosłość i awangarda, przeł. M. Bieńczyk, "Teksty Drugie" 1996 nr 2/3, s. 185.
9. B. Newman w: Jackson Pollock. An Artists’ Symposium, dyskusja "ARTnews" 1967, s. 192.
10. F. Nietzsche, Narodziny tragedii, albo Grecy i pesymizm, przekł. i wstęp B. Baran, Inter-Esse, Kraków 1994, s. 119.
11. R. Parker, A Cahier Leaf. Direct Painting, "It is" 1985 nr 1.
12. J. Rushing, Decade of Decision, "Art Journal" 1995 no 1 (vol. 54), s. 90.
13. J. Rushing, The Impact of Nietzsche and Northwest Coast Indian Art on Barnett Newman’s Idea of Redemption in the Abstract Sublime, "Art Journal" Fall 1988, s. 189.
14. I. Sandler, The New York School. The Painters and Scupltors of the Fifties, New York 1978, s. 46.
15. R. Shiff, Criticism at Odds with Its Art. Prophecy, Projection, Doubt, Paranoia, "Common Knowledge" 2003 no 3 (vol. 9), s. 455-456.
16. The School od New York, Perls Gallery, Beverly Hills, California 1951.
17. S. Zucker, Confrontations with Radical Evil. The Ambiguity of Myth and the Inadequacy of Representation, "Art History" 2001 no 3 (vol. 24).

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

5

Strona pocz.:

163

Strona końc.:

184

Szczegółowy typ zasobu:

Article : original article

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:50634 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Rights Reserved - Free Access

Zasady wykorzystania:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitalizacja:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Lokalizacja oryginału:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Open

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 gru 2022

Data dodania obiektu:

22 gru 2014

Liczba pobrań / odtworzeń:

2956

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/66407

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji