RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Dyskursy pracy i zabawy w wysokobudżetowym segmencie gier wideo: fokalizacja i logika operacyjna

Creator:

Felczak, Mateusz ORCID

Date issued/created:

2017

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 3 (2017)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. F. Allison, Whose Mind is the Signal? Focalization in Video Game Narratives, “Proceedings of DiGRA 2015: Diversity of play: Games – Cultures – Identities”, http://www.digra.org/wp-content/uploads/digital-library/136_Allison_Whose-mind-is-the-signal_.pdf (20.07.2016).
2. L. Althusser,W imię Marksa, tłum. M. Herer, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
3. J. Arjoranta, Narrative Tools for Games: Focalization, Granularity, and the Mode of Narration in Games, „Games and Culture” 2015, s. 1–22.
https://doi.org/10.1177/1555412015596271
4. M. Bal, Narratologia. Wprowadzenie do teorii narracji, Wydawnictwo UJ, Kraków 2012.
5. R. Barthes, Światło obrazu. Uwagi o fotografii, przeł. J. Trznadel, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2008.
6. M. Consalvo, Cheating. Gaining Advantage in Videogames, The MIT Press, Cambridge 2007.
7. M. Fuller, Software Studies. A Lexicon, The MIT Press, Cambridge-Massachusetts 2008.
8. Galloway, The Interface Effect, Polity Press, Cambridge 2012.
9. M. Hitchens, A Survey of First-person Shooters and their Avatars, “Game Studies” vol 11 issue 3 December 2011.
10. D. Howarth, Dyskurs, przeł. A. Gąsior-Niemiec, Oficyna Naukowa, Warszawa 2008.
11. J. Huizinga, Homo Ludens. Zabawa jako źródło kultury, przeł. M. Kurecka, W. Wirpsza, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2007.
12. R. Klevjer, La via della pistola. L’estetica dei first person shooter in single player, w: Doom. Giocare in prima persona, red. M. Bittanti, S. Morris, Costa & Nolan, Milano 2006.
13. J. Kücklich, Precarious Playbour: Modders and the Digital Games Industry, “The Fiberculture Journal” issue 5.
14. Lund, Playing, Gaming, Working and Labouring: Framing the Concepts and Relations, “tripleC” 12(2) 2014.
15. J. Momro ,Widmontologie nowoczesności. Genezy, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa 2014.
16. M. Nitsche, Focalization in 3D Video Games, http://dm.lcc.gatech.edu/~nitsche/download/Nitsche_Focalization_05.pdf (20.07.2016)
17. S. de Paoli, Automatic-Play and Player Deskilling in MMORPGs, “Game Studies” vol 13 issue 1 September 2013.
18. N. Wardrip-Fruin, Expressive Processing: Digital Fictions, Computer Games, and Software Studies, The MIT Press, Cambridge 2012.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

3

Start page:

210

End page:

224

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:66256 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.3.12

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Dec 22, 2022

In our library since:

Sep 26, 2018

Number of object content downloads / hits:

1125

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/publication/85810

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information