Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Dzieło utopijne, historia odczarowana? O Niewidzialnym arcydziele Hansa Beltinga

Twórca:

Rejniak-Majewska, Agnieszka ORCID

Data wydania/powstania:

2005

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 6 (2005)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. Ch. Baudelaire, Malarz życia nowoczesnego, przeł. J. Guze, przedm. Cz. Miłosz, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1998, s. 13.
2. H. Belting, Art History after Modernism, transl. C. Saltzwedel, M. Cohen, The University of Chicago Press, Chicago-London, s. 183.
3. H. Belting, Bild und Kult - Eine Geschichte des Bildes vor dem Zeitalter der Kunst, Munich 1990.
4. H. Belting, Das Ende der Kunstgeschichte, Verlag C.H. Beck, Munchen 1983.
5. H. Belting, Das Ende der Kunstgeschichte. Eine Revision nach zehn Jahren, Munchen 1995, s. 193.
6. H. Belting, The Invisible Masterpiece, transl. H. Atkins, Reaktion Books Ltd., London 2001.
7. H. Belting, Likeness and Presence. A History of the Image before the Era of Art, transl. E. Jephcot, The University of Chicago Press, Chicago-London 1994, s. 459.
8. H. Belting, Obraz i jego media. Próba antropologiczna, oraz Miejsce obrazów, przeł. M. Bryl, „Artium Quaestiones” 2000 nr XI.
9. H. Belting, Das unsichtbare Meisterwerk.: Die modernen Mythen der Kunst, Verlag C.H. Beck, Munchen 1998.
10. W. Benjamin, The Concept of Criticism in German Romanticism, w: tegoż, Selected Writings, t. 1., ed. M. Jennings, Harvard University Press-Cambridge Mass., London 1996.
11. W. Benjamin, Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej, przeł. J. Sikorski, w: tegoż, Twórca jako wytwórca, wyb. H. Orłowski, wstęp J. Kmita, Poznań 1975, s. 98-99.
12. M. Bryl, Historia sztuki na przejściu od kontekstowej Funktiongeschichte ku antropologicznej Bildwissenchaft (casus Hans Belting), „Artium Quaestiones” nr XI 2000.
13. T.J. Clark, The Conditions of Artistic Creation, „Times Literary Supplement” 24 maja 1974.
14. Critical Terms for Art History, ed. R. Nelson, R. Schiff, The University of Chicago Press, Chicago-London 2003, s. XVI.
15. A. Danto, After the End of Art. Contemporary Art and the Pale of History, Princeton University Press 1997.
16. H. Fischer, L'histoire de l’art est terminee, Paris 1979.
17. S. Freud, Leonarda da Vinci wspomnienia z dzieciństwa, w: tegoż, Poza zasadą przyjemności, przeł. J. Prokopiuk, PWN, Warszawa 2000.
18. M. Proust, W poszukiwaniu straconego czasu, t. V: Uwięziona, przeł. T. Żeleński (Boy), PIW, Warszawa 1974, s. 199-201.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

6

Strona pocz.:

177

Strona końc.:

191

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:52514 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 gru 2022

Data dodania obiektu:

17 mar 2015

Liczba pobrań / odtworzeń:

1428

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/71642

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji