Obiekt

Visual Culture Studies or an Anthropologically Oriented Bildwissenschaft? On the Directions of the Iconic Turn in the Cultural Sciences
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Sprawdź zasady wykorzystania w opisie publikacji.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Sprawdź zasady wykorzystania w opisie publikacji.

Tytuł: Visual Culture Studies or an Anthropologically Oriented Bildwissenschaft? On the Directions of the Iconic Turn in the Cultural Sciences

Inny tytuł:

Vol. 2 (2015) - Special Issue - English Edition

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. H. Belting, An Anthropology of Images: Picture, Medium, Body, trans. Th. Dunlap, (Princeton: Princeton University Press, 2011). ; 2. R. Berger, “Restrukturyzacja mitu,” trans. B. Kita, in Pejzaże audiowizualne. Telewizja, wideo, komputer, ed. A. Gwóźdź (Kraków: Universitas, 1997). ; 3. G. Boehm, “Die Wiederkehr der Bilder,” in Was ist ein Bild?, ed. G. Boehm, (München: Wilhelm Fink Verlag, 1994). ; 4. E. Cassirer, The Warburg Years (1919-1933). Essays on Language, Art, Myth, and Technology, trans. S.G. Lofts (New Haven: Yale University Press, 2013). ; 5. R. Debray, “Narodziny przez śmierć,” trans. M. Ochab, in Wymiary śmierci, ed. St. Rosiek (Gdańsk: słowo/obraz terytoria, 2002). ; 6. G. Didi-Huberman, Confronting Images. Questioning the Ends of a Certain History of Art, trans. J. Goodman (University Park: The Pennsylvania State University Press, 2005). ; 7. D. Freedberg, Potęga wizerunków. Studia z historii i teorii oddziaływania, trans. E. Klekot (Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2005). ; 8. J. Habermas, Od wrażenia zmysłowego do symbolicznego wyrazu, trans. K. Krzemieniowa (Warszawa: Oficyna Naukowa, 2004). ; 9. T. Holert, “Kulturwissenschaft/Visual Culture,” in Bildwissenschaft. Disziplinen, Themen, Methoden, ed. K. Sachs-Hombach (Frankfurt a/M: Suhrkamp Verlag, 2005). ; 10. R. Kany, Mnemosyne als Programm. Geschichte, Erinnerung und die Andacht zum Unbedeutenden im Werk von Usener. Warburg und Benjamin, (Tübingen: Max Niemeyer, 1987). ; 11. J. Kmita, Konieczne serio ironisty. O przekształcaniu się problemów filozoficznych w kulturoznawcze,(Poznań: Wyd. Naukowe UAM, 2007). ; 12. J. M. Krois, „Cassirer und die Politik der Physiognomik,” in Der exzentrische Blick. Gespräch uber Physiognomik, ed. C. Schmölders (Berlin: Akademie Verlag, 1996). ; 13. W. J. Th. Mitchell, “The Iconic Turn,” in Picture Theory: Essays on Verbal and Visual Representation (Chicago: The University of Chicago Press, 1995). ; 14. W. J. Th. Mitchell “Showing Seeing. A Critique of Visual Culture,” in The Visual Culture Reader, ed. N. Mirzoeff (London: Routledge, 2002), 86-101. ; 15. J. Mittelstraß, Wissen und Grenzen. Philosophische Studien (Frankfurt a/M: Suhrkamp Verlag, 2001). ; 16. Neue Staaten – neue Bilder? Visuelle Kultur im Dienst staatlicher Selbstdarstellung in Zentral- und Osteuropa seit 1918, eds. A. Bartetzky, M. Dmitrieva und S. Troebst (Köln: Böhlau Köln, 2005). ; 17. B. Nicolescu, Manifesto of Transdisciplinarity, trans. K.-C. Voss (Albany: State University of New York Press, 2002). ; 18. J. Paech, “Telewizja jako forma symboliczna,” trans. K. Krzemieniowa, in Pejzaże audiowizualne. Telewizja, wideo, komputer, ed. A. Gwóźdź (Kraków: Universitas, 1997). ; 19. A. Rejniak-Majewska, T. Majewski, “Gra przemieszczonego: „The Play of the Unmentionable” Josepha Kosutha,” in Muzeum sztuki. Od Luwru do Bilbao, ed. M. Popczyk (Katowice: Muzeum Śląskie w Katowicach, 2006), 172-181. ; 20. I. Rogoff, “Studying Visual Culture,” in The Visual Culture Reader, ed. N. Mirzoeff (London, New York: Routledge, 1998). ; 21. W. Sauerländer, “Iconic turn? Eine Bitte um Ikonoklasmus,” in Iconic Turn. Die neue Macht der Bilder, eds. Ch. Maar, H. Burda (Köln: DuMont, 2005 ). ; 22. M. Seel, Aesthetics of Appearing, trans. J. Farrell, (Stanford, California: Stanford University Press, 2005). ; 23. M. Sommer, Zbieranie. Próba filozoficznego ujęcia, tłum. J. Merecki (Warszawa: Oficyna Naukowa, 2003). ; 24. J. Sójka Metody, paradygmaty, dyskursy. O swoistości badań kulturoznawczych. (Poznań, 25-26 Apr. 2006). ; 25. W. Toporow, „Tezy do prehistorii „portretu” jako szczególnej klasy tekstów,” trans. B. Żyłko, Teksty Drugie 1-2 (2004): 177-184. ; 26. J. Verwoert “Double Viewing: Versuch über die Bedeutung des » Pictorial Turn « für einen ideologiekritischen Umgang mit visuellen Medien – im Medium Videokunst,” in Person/Schauplatz, Hrsg. J. Huber (Wien: Springer, 2003). ; 27. J. A. Walker, S. Chaplin, Visual Culture: An Introduction, (Manchester: Manchester University Press, 1997). ; 28. S. Weigel, "Bildwissenschaft aus dem “Geiste wahrer Philologie,” in Schrift Bilder Denken. Walter Benjamin und die Künste, ed. D. Schöttker, (Frankfurt a/M 2004), 112-127. ; 29. L. Wiesing, Artifizielle Praesenz. Studien zur Philosophie des Bildes (Frankfurt a/M: Suhrkamp Verlag, 2005).

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

212

Strona końc.:

235

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:62213 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2015.en.2.14

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Badań Literackich PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-12-20

Data dodania obiektu:

2017-04-04

Liczba wyświetleń treści obiektu:

8

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/81571

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji