Obiekt

Tytuł: Sociological contexts of literature

Twórca:

Bazarnik, Katarzyna ; Barys, Arthur. Tł.

Data wydania/powstania:

2016

Typ zasobu:

Text

Inny tytuł:

Vol. 2 (2016) - Special Issue - English Edition

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Eng. text

Bibliografia:

1. L. Adrabińska-Pacuła et al., Po polsku. Literatura, język, komunikacja. Podręcznik do języka polskiego dla gimnazjum, kl. III (Warszawa: Wydawnictwa Szkolne PWN, 2011). ; 2. S. Balbus, “Zagłada gatunków,” in Polska genologia literacka, ed. D. Ostaszewska and R. Cudak (Warszawa: PWN, 2007). ; 3. A. Bawarshi, “The Ecology of Genre,” in Ecocomposition: Theoretical and Pedagogical Approaches, ed. S. I. Dobrin and Ch. R. Weisser (Albany: State University of NY Press, 2001). ; 4. K. Bazarnik, Joyce and Liberature (Prague: Litteraria Pragensia, 2011). ; 5. K. Bazarnik, “Liberatura, czyli o powstawaniu gatunków (literackich),” in Od liberatury do e-literatury, ed. E. Wilk and M. Górska-Olesińska (Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2011). ; 6. K. Bazarnik, “Liberatura: ikoniczne oka-leczenie literatury,” in Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Gryglicka (Kraków: Korporacja Ha!art, 2005), 31–33. ; 7. K. Bazarnik Liberature. A Book-Bound Genre (Kraków: Wydawnictwo UJ, 2016). ; 8. K. Bazarnik, “Liberature: A New Literary Genre?,” in Insistent Images. Iconicity in Language and Literature, ed. E. Tabakowska et al. (Amsterdam–Philadelphia: John Benjamins, 2007). ; 9. K. Bazarnik and Z. Fajfer, Liberature (Kraków: Artpartner, 2005). ; 10. K. Bazarnik and Z. Fajfer, (O)patrzenie (Kraków: Korporacja Ha!art, 2003). ; 11. Ch. Bazerman, “Systems of Genres and the Enactment of Social Intentions,” in Genre and the New Rhetoric, ed. A. Freedman and P. Medway (London: Taylor & Francis, 1994; e-book 2005), 67-85. ; 12. Th. O. Beebee, The Ideology of Genre. A Comparative Study of Generic Instability (University Park: Pennsylvania State University Press, 1994). ; 13. P. Bourdieu, The Rules of Art: The Genesis and Structure of the Literary Field, trans. S. Emanuel (Stanford: Stanford University Press, 1995). ; 14. U. Eco, “Intertextual Irony and Levels of Reading,” in On Literature, trans. M. McLaughlin (Orlando: Harcourt, 2005), 222–223. ; 15. Z. Fajfer, “Ars numerandi,” in ten letters/ dwadzieścia jeden liter (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010). ; 16. Z. Fajfer, “Liberatura. Aneks do słownika terminów literackich,” Dekada Literacka 5–6 (1999): 8–9; reprinted in Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999-2010 [Liberature or Total Literature], ed. and trans. K. Bazarnik (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010), 23–28. ; 17. Z. Fajfer, “Liberum veto? Odautorski komentarz do tekstu Liberatura. Aneks do słownika terminów literackich,” in Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Gryglicka (Kraków: Korporacja Ha!art, 2005). ; 18. Z. Fajfer and K. Bazarnik, Oka-leczenie (Kraków: prototype edition, 2000; Kraków: Korporacja Ha!art, 2009). ; 19. J. Frow, Genre (London-New York: Routledge, 2014). ; 20. M. Głowiński, “Gatunek literacki i problemy poetyki historycznej,” in Polska genologia literacka, ed. D. Ostaszewska and R. Cudak (Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007). ; 21. K. N. Hayles, Writing Machines (Cambridge, MA and London: MIT Press, 2002). ; 22. G. Jankowicz et al., Literatura polska po 1989 w świetle teorii Pierre’a Bourdieu. Raport z badań (Kraków: Korporacja Ha!art, 2014). ; 23. W. Kalaga, “Tekst hybrydyczny. Polifonie i aporie doświadczenia wizualnego,” in Kulturowe wizualizacje doświadczenia, ed. W. Bolecki and A. Dziadek (Warszawa: IBL and ”Centrum Międzynarodowych Badań Polonistycznych,” 2010). ; 24. H. Kenner, Flaubert, Joyce, and Beckett: The Stoic Comedians (Boston: Beacon Press, 1962). ; 25. D. Korwin-Piotrowska, Poetyka. Przewodnik po świecie tekstów (Kraków: Wydawnictwo UJ, 2011). ; 26. J. Kutnik, The Novel as Performance. The Fiction of Ronald Sukenick and Raymond Federman (Carbondale and Edwardsville: Southern Illinois University Press, 1986). ; 27. C. D. Malmgren, Fictional Spaces in the Modernist and Postmodernist American Novel (Lewisburg: Bucknell University Press, 1985). ; 28. H. Markiewicz, “Jeszcze o budowie dzieła literackiego w związku z artykułem prof. R. Ingardena,” Pamiętnik Literacki 2 (1964): 429–434. ; 29. H. Markiewicz, “Sposób istnienia i budowa dzieła literackiego,” Pamiętnik Literacki 2 (1962): 331–352. ; 30. G. Maziarczyk, The Novel as Book: Textual Materiality in Contemporary Fiction in English (Lublin: Wydawnictwo KUL, 2013). ; 31. J. J. McGann, The Textual Condition (Princeton: Princeton University Press, 1991). ; 32. D. F. McKenzie, Bibliography and the Sociology of Texts (Cambridge: Cambridge University Press, 1999). ; 33. D. F. McKenzie, “The Book as an Expressive Form,” in Bibliography and the Sociology of Texts (Cambridge: Cambridge University Press, 1999), 9-30. ; 34. C. Miller, “Genre as Social Action,” in Genre and the New Rhetoric, ed. A. Freedman and P. Medway (London: Taylor & Francis, 1994; e-book 2005). ; 35. L. Onak, “cierniste diody,” Techsty (2014), accessed February 1, 2015, http://techsty. art.pl/cierniste_diody/index.html. ; 36. A. Przybyszewska, Liberackość dzieła literackiego (Łódź: Wydawnictwo UŁ, 2015). ; 37. A. Przybyszewska, “Liberatura/Literatura totalna,” in Słownik rodzajów i gatunków literackich, ed. G. Gazda (Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012), 521–526. ; 38. R. Queneau, Sto tysięcy miliardów wierszy, trans. J. Gondowicz (Kraków: Korporacja Ha!art, 2008). ; 39. E. Ranocchi, “Liberatura między awangarda a tradycją. Bilans pierwszego dziesięciolecia,” in Od liberatury do e-literatury, ed. M. Górska-Olesińska (Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2012). ; 40. V. Shklovsky, “Art as Technique,” in Russian Formalist Criticism: Four Essays, trans. L. T. Lemon and M. J. Reis (Lincoln: University of Nebraska Press, 1965). ; 41. S. Skwarczyńska, “Problem ekspresywności czynników pozajęzykowych na gruncie wypowiedzenia ustnego i pisemnego,” in Wstęp do nauki o literaturze, vol. 2 (Warszawa: PAX, 1954). ; 42. Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej, ed. E. Malinowska et al. (Kraków: Universitas, 2013). ; 43. J. Swales, Genre Analysis: English in Academic and Research Settings (Cambridge: Cambridge University Press, 1990). ; 44. K. de Tollenaere and J. Eerdrekens, “The Hybrid Book Genre of Word & Image Narratives: Results of an Artistic Research Project,” in Incarnations of Textual Materiality: From Modernism to Liberature, K. Bazarnik and I. Curyłło-Klag (Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishers, 2014).

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

223

Strona końc.:

241

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:64457 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2016.en.2.15

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

eng

Język streszczenia:

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-12-20

Data dodania obiektu:

2018-02-13

Liczba wyświetleń treści obiektu:

46

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/83932

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji