Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Dyskursy pracy i zabawy w wysokobudżetowym segmencie gier wideo: fokalizacja i logika operacyjna

Twórca:

Felczak, Mateusz ORCID

Data wydania/powstania:

2017

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 3 (2017)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. F. Allison, Whose Mind is the Signal? Focalization in Video Game Narratives, “Proceedings of DiGRA 2015: Diversity of play: Games – Cultures – Identities”, http://www.digra.org/wp-content/uploads/digital-library/136_Allison_Whose-mind-is-the-signal_.pdf (20.07.2016).
2. L. Althusser,W imię Marksa, tłum. M. Herer, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
3. J. Arjoranta, Narrative Tools for Games: Focalization, Granularity, and the Mode of Narration in Games, „Games and Culture” 2015, s. 1–22.
https://doi.org/10.1177/1555412015596271
4. M. Bal, Narratologia. Wprowadzenie do teorii narracji, Wydawnictwo UJ, Kraków 2012.
5. R. Barthes, Światło obrazu. Uwagi o fotografii, przeł. J. Trznadel, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2008.
6. M. Consalvo, Cheating. Gaining Advantage in Videogames, The MIT Press, Cambridge 2007.
7. M. Fuller, Software Studies. A Lexicon, The MIT Press, Cambridge-Massachusetts 2008.
8. Galloway, The Interface Effect, Polity Press, Cambridge 2012.
9. M. Hitchens, A Survey of First-person Shooters and their Avatars, “Game Studies” vol 11 issue 3 December 2011.
10. D. Howarth, Dyskurs, przeł. A. Gąsior-Niemiec, Oficyna Naukowa, Warszawa 2008.
11. J. Huizinga, Homo Ludens. Zabawa jako źródło kultury, przeł. M. Kurecka, W. Wirpsza, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2007.
12. R. Klevjer, La via della pistola. L’estetica dei first person shooter in single player, w: Doom. Giocare in prima persona, red. M. Bittanti, S. Morris, Costa & Nolan, Milano 2006.
13. J. Kücklich, Precarious Playbour: Modders and the Digital Games Industry, “The Fiberculture Journal” issue 5.
14. Lund, Playing, Gaming, Working and Labouring: Framing the Concepts and Relations, “tripleC” 12(2) 2014.
15. J. Momro ,Widmontologie nowoczesności. Genezy, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa 2014.
16. M. Nitsche, Focalization in 3D Video Games, http://dm.lcc.gatech.edu/~nitsche/download/Nitsche_Focalization_05.pdf (20.07.2016)
17. S. de Paoli, Automatic-Play and Player Deskilling in MMORPGs, “Game Studies” vol 13 issue 1 September 2013.
18. N. Wardrip-Fruin, Expressive Processing: Digital Fictions, Computer Games, and Software Studies, The MIT Press, Cambridge 2012.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

3

Strona pocz.:

210

Strona końc.:

224

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:66256 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.3.12

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

22 gru 2022

Data dodania obiektu:

26 wrz 2018

Liczba pobrań / odtworzeń:

1125

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/85810

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji