Obiekt

“Realism,” Embodied Subjects, Projection of Empathy
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.

Tytuł: “Realism,” Embodied Subjects, Projection of Empathy

Twórca:

Pijarski, Krzysztof ; Koschalka, Benjamin Tł.

Data wydania/powstania:

2015

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Vol. 2 (2015) - Special Issue - English Edition

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. Ch. Baudelaire, “The Universal Exhibition of 1855,” in Baudelaire. Selected Writings on Art & Artists, trans. P. E. Charvet (Cambridge: University of Cambridge Press, 1972).
2. B. Buchloh; see his “From Faktura to Factography,” October 30 (1984, Autumn): 102-106.
3. W. Benjamin, The Arcades Project, trans. H. Eiland and K. McLaughlin (Cambridge, MA–London: Belknap Press).
4. S. Cavell, The Claim of Reason: Wittgenstein, Skepticism, Morality, and Tragedy, (New York–Oxford: Oxford University Press, 1999).
5. S. Cavell, “A Matter of Meaning It,” in Must We Mean What We Say? (Cambridge: Cambridge University Press, 1976).
6. S. Cavell, The World Viewed. Reflections on the Ontology of Film, (Cambridge, MA–London, 1979).
7. T. J. Clark, Farewell to an Idea: Episodes from a History of Modernism (New Haven–London: Yale University Press, 1999).
8. T. J. Clark, Image of the People. Gustave Courbet and the 1848 Revolution (Berkeley–Los Angeles: University of California Press, 1999).
9. G. Courbet, Exhibition and Sale of Forty Paintings and Four Drawings by Gustave Courbet (“The Realist Manifesto”), Paris 1855, quoted at http://www.musee-orsay.fr/en/collections/courbet-dossier/courbet-speaks.html, accessed August 30, 2015.
10. J. Crary, Suspensions of Perception: Attention, Spectacle, and Modern Culture (Cambridge, MA: MIT Press, 2001).
11. J. Crary, Techniques of the Observer. On Vision and Modernity in the 19th Century (Cambridge, MA–London: MIT Press, 1990).
12. Critical Realism in Contemporary Art. Around Allan Sekula’s Photography, ed. H. van Gelder and J. Baetens (Leuven: Leuven University Press, 2006).
13. M. Fried, Courbet’s Realism (Chicago–London: University of Chicago Press, 1992).
14. M. Fried, Four Honest Outlaws: Sala, Ray, Marioni, Gordon (New Haven: Yale University Press, 2011).
16. M. Fried, Menzel’s Realism: Art and Embodiment in Nineteenth-Century Berlin (New Haven–London: Yale University Press, 2002).
17. M. Fried, Realism. Writing, and Disfiguration. On Thomas Eakins and Stephen Crane (Chicago/London: University of Chicago Press, 1987).
18. M. Fried, “Thoughts on Caravaggio,” Critical Inquiry 24, (1997): 13-56.
19. C. Greenberg, Modernist Painting, in Greenberg, The Collected Essays and Criticim. Volume 4. Modernism With a Vengeance - 1957-1969, ed. J. O’Brian (University of Chicago Press, 1993).
20. S. Guilbaut, How New York Stole the Idea of Modern Art, trans. A. Goldhammer (Chicago: University of Chicago Press, 1985).
21. Gustave Flaubert – George Sand Correspondence (Paris: Flammarion, 1981).
22. I. Kurz, “Między szokiem a rozproszeniem. Przygody obserwatora w nowoczesnym świecie,” in Zawieszenia percepcji (afterword in the Polish edition of Suspensions of Perception; Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2009).
23. D. LaCapra, Madame Bovary on Trial (Ithaca–London: Cornell University Press, 1982).
24. K. Marx, Early Writings, trans. R. Livingstone and G. Benton (London: Penguin Books, 1975).
25. K. Marx, Grundrisse: Foundations of the Critique of Political Economy, trans. M. Nicolaus (New York: Vintage Books, 1973).
26. Michael Fried in Conversation with Stephen Shore, in Stephen Shore (London: Phaidon, 2007).
27. K. Pijarski, (Po)nowoczesne losy obrazów. Sekula / Struth (Łódz: Wydawnictwo PWSFTviT, 2013).
28. J. Rancière, “From Politics to Aesthetics?,” Paragraph 28, 1 (2005): 13-25.
29. J. Rancière, “Notes on the Photographic Image,” Radical Philosophy 156 (2009): 8-15.
30. Ch. Rosen, H. Zerner, Romanticism and Realism: The Mythology of Nineteenth-Century Art (New York: Viking, 1984).
31. S. Wilson, “‘La Beauté Révolutionnaire’? Réalisme Socialiste and French Painting 1935-1954,” Oxford Art Journal 3 (2) (2008): 61-69.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

147

Strona końc.:

167

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:62217 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2015.en.2.10

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Badań Literackich PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Dostęp:

Zamknięty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2020-10-02

Data dodania obiektu:

2017-04-04

Liczba wyświetleń treści obiektu:

6

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/81567

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji