Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Barokowy komplement

Twórca:

Hanusiewicz, Mirosława

Data wydania/powstania:

2003

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2003)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. Albertus Magnus, Mitieralium libri quinque, w: Opera omnia, vol. V, éd. A. Borgnet, Parisii 1890, s. 45.
2. Cały świat nie pomieściłby ksiąg. Staropolskie opowieści i przekazy apokryficzne, wyd. W.R. Rzepka, W. Wydra, wstęp M. Adamczyk, Warszawa-Poznań 1996, s. 134-135.
3. D. Chemperek. „Umysł przecię z swojego toru nie wybiega". O poezji medytacjynej Daniela Naborowskiego, Lublin 1998, s. 45-46.
4. B. Chmielowski, Nowe Ateny albo Akademia wszelkiej sciencyi pełna [...]. wybór i oprac. M. i J.J. Lipscy, Kraków 1968, s. 321-333.
5. E. Duperray, L'or des mots. Une lecture de Pétrarque et du mythe littéraire de Vaucluse des origines a l'orée du Xxe siècle. Histoire du pétrarquisme en France, Paris 1997, s. 54-55.
6. H. Dziechcińska, Kobieta w życiu i literaturze XVI i XVII wieku, Warszawa 2001, s. 14-18.
7. B. Falęcka, Sztuka tworzenia. Podmiot autorski w poezji kunsztownej polskiego baroku, Wrocław 1983, s. 21, 54, 87.
8. L. Felici, Introduzione, w: Poesia italian del Seicento, wyd. L. Felici, Editione Garzanti 1978, s. XXIIIn.
9. L. Forster, The Icy Fire. Five Studies in European Petrarchism, Cambridge 1969, s. 2-3.
10. D. Gostyńska, Poeta, paradoksy i panny, w: Czytanie Jana Andrzeja Morsztyna, red. D. Gostyńska, A. Karpiński, Wrocław 2000, s. 77-85.
11. D. Gostyńska, Retoryka iluzji. Koncept w poezji barokowej. Warszawa 1991, passim.
12. D. Gostyńska, Retoryka z piekłą rodem, w: Retoryka antyczna i jej dziedzictwo, Warszawa 1976, s. 144-148.
13. R. Grześkowiak, Dwa anonimowe poematy o piersiach z XVII i XVIII w. „Barok. Historia - Literatura - Sztuka" 6: 1999 z. 2 (12), s. 202-217.
14. R. Grześkowiak, Poeta i piersi. "Jedyna inamoratów kontenteca [...] piersi"-anonimowy poemat z XVIII w: „Morze zjawisk. Pismo Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego" 2/3: 2003, s. 7-24.
15. M. Hanusiewicz, Ciało jako symbol w Kazaniach o Maryi Pannie Czystej Jana z Szamotuł Paterka, w: Literatura i kultura polskiego średniowiecza. Człowiek wobec świata znaków i symboli, red. P. Buchwald-Pelcowa, J. Pelc, Warszawa 1995, s. 207-221.
16. M. Hanusiewicz, Miłość i śmiech, czyli o dolegliwościach melancholii miłosnej, w: Prawda natury-prawda sztuki. Studia nad znaczeniem reprezentacji natury, red. R. Kasperowicz, E. Wolicka, Lublin 2002, s. 87-102
17. M. Hanusiewicz, Święte i zmysłowe w poezji religijnej polskiego baroku, Lublin 1998, s. 244-270.
18. Cz. Hernas, Wśród rękopisów saskich początków, „Pamiętnik Literacki" 44: 1953 z. 3-4, s. 238-251.
19. J. Kotarska, Antypetrarkizm w poezji staropolskiej. Rekonesans, w: Literatura staropolska i jej związki europejskie, red. J. Pelc, Wrocław 1973.
20. J. Kotarska, Erotyk staropolski. Inspiracje i odmiany, Wrocław 1980, s. 192-193.
21. J. Kotarska, „Nad blask brylantów, pereł miganie". Wśród symboli szlachetnych kamieni i klejnotów, w: tejże, Theatrum mundi. Ze studiów nad poezją staropolską, Gdańsk 1998, s. 153-178.
22. J. Kotarska, Poetyka popularnej liryki miłosnej XVII wieku w Polsce, Gdańsk 1970, s. 62-63.
23. J.A. Morsztyn, Utwory zebrane, oprac. L. Kukulski, Warszawa 1971.
24. Z. Morsztyn, Muza domowa, t. I-II, wyd. J. Dürr-Durski, Warszawa 1954.
25. D. Naborowski, Poezje, wyd. ]. Dürr-Durski, Warszawa 1961.
26. Poetyka okresu renesansu. Antologia, wybór, wstęp i opracowanie E. Sarnowska-Temeriusz, Wrocław 1982, s. 112-134.
27. W. Potocki, Dzieła, t. III, oprac. L. Kukulski, Warszawa 1987.
28. Publius Ovidius Naso, Kunszt miłosny, przeł. J. Rościszewski, Warszawa 1922, s. 46-47.
29. A. Saunders, The Sixteenth-Century Blason Poétique, Bern 1981, s. 10-12.
30. A.M. Schmidt, Blasons du corps feminin, w: Poètes du XVIe siècle, texte établi et présenté par A.M. Schmidt, Paris 1953 s. 293.
31. K. Twardowski, Lekcyje Kupidynowe, wyd. R. Grześkowiak, Warszawa 1997.
32. S. Twardowski, Nadobna Paskwalina, wyd. J. Okoń, Wrocław 1980.
3. Wilhelm z Lorris, Jan z Meun, Powieść o róży, Wybór, tłum. i wstęp M. Frankowska-Terlecka, T. Giermak-Zielińska, Warszawa 1997, s. 60-61.
34. D.B. Wilson, Descriptive Poetry in France from Blason to Baroque, Manchester 1967, s. 1-10.
35. Sz. Zimorowic, Roksolanki to jest ruskie panny, wyd. R. Grześkowiak, Warszawa 1999.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

7

Strona końc.:

22

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:53772 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2020-10-02

Data dodania obiektu:

2015-05-11

Liczba wyświetleń treści obiektu:

3 294

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/70107

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Hanusiewicz M. - Barokowy komplement 2020-10-02
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji