Obiekt

Tytuł: Barokowy komplement

Twórca:

Hanusiewicz, Mirosława

Data wydania/powstania:

2003

Typ zasobu:

Artykuł

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2003)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm

Bibliografia:

1. Albertus Magnus, Mitieralium libri quinque, w: Opera omnia, vol. V, éd. A. Borgnet, Parisii 1890, s. 45. ; 2. Cały świat nie pomieściłby ksiąg. Staropolskie opowieści i przekazy apokryficzne, wyd. W.R. Rzepka, W. Wydra, wstęp M. Adamczyk, Warszawa-Poznań 1996, s. 134-135. ; 3. D. Chemperek. „Umysł przecię z swojego toru nie wybiega". O poezji medytacjynej Daniela Naborowskiego, Lublin 1998, s. 45-46. ; 4. B. Chmielowski, Nowe Ateny albo Akademia wszelkiej sciencyi pełna [...]. wybór i oprac. M. i J.J. Lipscy, Kraków 1968, s. 321-333. ; 5. E. Duperray, L'or des mots. Une lecture de Pétrarque et du mythe littéraire de Vaucluse des origines a l'orée du Xxe siècle. Histoire du pétrarquisme en France, Paris 1997, s. 54-55. ; 6. H. Dziechcińska, Kobieta w życiu i literaturze XVI i XVII wieku, Warszawa 2001, s. 14-18. ; 7. B. Falęcka, Sztuka tworzenia. Podmiot autorski w poezji kunsztownej polskiego baroku, Wrocław 1983, s. 21, 54, 87. ; 8. L. Felici, Introduzione, w: Poesia italian del Seicento, wyd. L. Felici, Editione Garzanti 1978, s. XXIIIn. ; 9. L. Forster, The Icy Fire. Five Studies in European Petrarchism, Cambridge 1969, s. 2-3. ; 10. D. Gostyńska, Poeta, paradoksy i panny, w: Czytanie Jana Andrzeja Morsztyna, red. D. Gostyńska, A. Karpiński, Wrocław 2000, s. 77-85. ; 11. D. Gostyńska, Retoryka iluzji. Koncept w poezji barokowej. Warszawa 1991, passim. ; 12. D. Gostyńska, Retoryka z piekłą rodem, w: Retoryka antyczna i jej dziedzictwo, Warszawa 1976, s. 144-148. ; 13. R. Grześkowiak, Dwa anonimowe poematy o piersiach z XVII i XVIII w. „Barok. Historia - Literatura - Sztuka" 6: 1999 z. 2 (12), s. 202-217. ; 14. R. Grześkowiak, Poeta i piersi. "Jedyna inamoratów kontenteca [...] piersi"-anonimowy poemat z XVIII w: „Morze zjawisk. Pismo Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego" 2/3: 2003, s. 7-24. ; 15. M. Hanusiewicz, Ciało jako symbol w Kazaniach o Maryi Pannie Czystej Jana z Szamotuł Paterka, w: Literatura i kultura polskiego średniowiecza. Człowiek wobec świata znaków i symboli, red. P. Buchwald-Pelcowa, J. Pelc, Warszawa 1995, s. 207-221. ; 16. M. Hanusiewicz, Miłość i śmiech, czyli o dolegliwościach melancholii miłosnej, w: Prawda natury-prawda sztuki. Studia nad znaczeniem reprezentacji natury, red. R. Kasperowicz, E. Wolicka, Lublin 2002, s. 87-102 ; 17. M. Hanusiewicz, Święte i zmysłowe w poezji religijnej polskiego baroku, Lublin 1998, s. 244-270. ; 18. Cz. Hernas, Wśród rękopisów saskich początków, „Pamiętnik Literacki" 44: 1953 z. 3-4, s. 238-251. ; 19. J. Kotarska, Antypetrarkizm w poezji staropolskiej. Rekonesans, w: Literatura staropolska i jej związki europejskie, red. J. Pelc, Wrocław 1973. ; 20. J. Kotarska, Erotyk staropolski. Inspiracje i odmiany, Wrocław 1980, s. 192-193. ; 21. J. Kotarska, „Nad blask brylantów, pereł miganie". Wśród symboli szlachetnych kamieni i klejnotów, w: tejże, Theatrum mundi. Ze studiów nad poezją staropolską, Gdańsk 1998, s. 153-178. ; 22. J. Kotarska, Poetyka popularnej liryki miłosnej XVII wieku w Polsce, Gdańsk 1970, s. 62-63. ; 23. J.A. Morsztyn, Utwory zebrane, oprac. L. Kukulski, Warszawa 1971. ; 24. Z. Morsztyn, Muza domowa, t. I-II, wyd. J. Dürr-Durski, Warszawa 1954. ; 25. D. Naborowski, Poezje, wyd. ]. Dürr-Durski, Warszawa 1961. ; 26. Poetyka okresu renesansu. Antologia, wybór, wstęp i opracowanie E. Sarnowska-Temeriusz, Wrocław 1982, s. 112-134. ; 27. W. Potocki, Dzieła, t. III, oprac. L. Kukulski, Warszawa 1987. ; 28. Publius Ovidius Naso, Kunszt miłosny, przeł. J. Rościszewski, Warszawa 1922, s. 46-47. ; 29. A. Saunders, The Sixteenth-Century Blason Poétique, Bern 1981, s. 10-12. ; 30. A.M. Schmidt, Blasons du corps feminin, w: Poètes du XVIe siècle, texte établi et présenté par A.M. Schmidt, Paris 1953 s. 293. ; 31. K. Twardowski, Lekcyje Kupidynowe, wyd. R. Grześkowiak, Warszawa 1997. ; 32. S. Twardowski, Nadobna Paskwalina, wyd. J. Okoń, Wrocław 1980. ; 3. Wilhelm z Lorris, Jan z Meun, Powieść o róży, Wybór, tłum. i wstęp M. Frankowska-Terlecka, T. Giermak-Zielińska, Warszawa 1997, s. 60-61. ; 34. D.B. Wilson, Descriptive Poetry in France from Blason to Baroque, Manchester 1967, s. 1-10. ; 35. Sz. Zimorowic, Roksolanki to jest ruskie panny, wyd. R. Grześkowiak, Warszawa 1999.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

7

Strona końc.:

22

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:53772 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-12-20

Data dodania obiektu:

2015-05-11

Liczba wyświetleń treści obiektu:

2 372

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/70107

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Hanusiewicz M. - Barokowy komplement 2018-12-20
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji