Obiekt

The Aesthetics of Caprice: In the Circle of Visualization
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Sprawdź zasady wykorzystania w opisie publikacji.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Sprawdź zasady wykorzystania w opisie publikacji.

Tytuł: The Aesthetics of Caprice: In the Circle of Visualization

Inny tytuł:

Vol. 2 (2015) - Special Issue - English Edition

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. G. Bachelard, “Il mondo come capriccio e miniature,” ed. F. Conte (Milano: Claudio Gallone, 1997). ; 2. R. Barthes, Arcimboldo ou rhetotiqueur et magicien, in Oeuvres completes, vol. 3, ed. É. Marty (Paris: Seuil, 1995), 493–511. ; 3. H. Belting, An Anthropology of Images, (Princeton: Princeton University Press, 2011). ; 4. J. Błoński, Introduction to G. Bachelard, Wyobraźnia poetycka. Wybór pism, ed. H. Chudak, trans. H. Chudak and A. Tatarkiewicz (Warszawa: PIW, 1975). ; 5. Fr. X. J. Coleman, The Aesthetic Thought of the French Enlightenment (Pittsburgh: University of Pittsburgh Press, 1971). ; 6. G. Didi-Huberman, Ninfa Moderna. Essai sur le drapé tombé (Paris: Gallimard, 2002). ; 7. Dizionario enciclopedico dell’arte, ed. F. Caroli (Milan: Mondadori 2008). ; 8. Dizionario di estetica, ed. G. Carchia, et al (Rome, Bari: GLF Editori, 2005). ; 9. C. Eisler “La Tempesta di Giorgione. Il primo „capriccio” della pittura veneziana,” Arte Veneta 59 (2002): 84-97. ; 10. Enciclopedia dell’Arte Zanichelli (Bologna: Zanichelli, 2004). ; 11. R. Kanz, Die Kunst des Capriccio. Kreativer Eigensinn in Renaissance und Barok (Munich: Deutscher Kunstverlag, 2002). ; 12. J. Mukařovský, “Sémantický rozbor básnického díla: Nezvalův Absolutní hrobař,” in Kapitoly z české poetiky, vol. 2 (Prague: Svoboda, 1948). ; 13. E. Panofsky, “Die Perspektive als ‘symbolische Form’,” Vortrage der Bibliotek Warburg, vol. 4, (1924-1925), 258-330. ; 14. G. Poulet, “Piranèse et les poètes romantiques français”, La Nouvelle Revue Française 160 (1966), 660-671. ; 15. C. Ripa, Iconologia (Rome: Appresso Lepido Facij, 1593). ; 16. C. Ripa, Iconologia, trans. P. Tempest (London: Benjamin Motte, 1709). ; 17. “Scena e capriccio nelle tarsie del laboratorio di Ignazio e Ligi Ravelli ebanisti", Studi Piemontesi 26 (1997): 383-390. ; 18. G. Simmel, “Wenecja,” in Simmel, Most i drzwi. Wybór esejów, trans. M. Łukasiewicz (Warszawa: Oficyna Naukowa, 2006). ; 19. J. Starobinski, Wynalezienie wolności 1700-1789, trans. M. Ochab (Gdańsk: słowo/obraz terytoria, 2006). ; 20. Wł. Tatarkiewicz, History of Aesthetics, vol. 3, trans. Ch. A. Kisiel (The Hague: Mouton, 1974). ; 21. Wł. Tatarkiewicz, A History of Six Ideas: An Essay in Aesthetics, trans. Ch. Kasparek (The Hague: Njihoff, 1980). ; 22. “Trésor de Langue Francaise Informatisé,” http://atilf.atilf.fr. ; 23. J. Vojvodík, “Świat strachu i strach przed światem w czeskim surrealizmie lat trzydziestych i czterdziestych,” Teksty Drugie 6 (2007): 50-77.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

200

Strona końc.:

211

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:62214 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2015.en.2.13

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Badań Literackich PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-12-20

Data dodania obiektu:

2017-04-04

Liczba wyświetleń treści obiektu:

10

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/81570

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji