Obiekt

Tytuł: Norwid a sprawa chińska. O konieczności współpracy. Rec.: Krzysztof Andrzej Jeżewski, Cyprian Kamil Norwid a myśl i poetyka Kraju Środka, Warszawa 2011

Twórca:

Zemanek, Bogdan

Data wydania/powstania:

2016

Typ zasobu:

Recenzje

Inny tytuł:

Wiek XIX, Rok IX (LI) 2016

Wydawca:

Zarząd Główny Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza ; Instytut Badań Literackich

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

24 cm ; Tekst pol., streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Wiek XIX. Rocznik Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie".

Bibliografia:

1. J.M. Amiot, Mémoires concernant l’histoire: les sciences, les arts, les mœurs, les usages, &c. des Chinois, t. 1, Nyon 1776, s. 235. ; 2. Z. Benedyktowicz, Portrety „obcego”: od stereotypu do symbolu, Kraków 2000. ; 3. Chinese Theories of Literature, Chicago 1975. ; 4. P. Chlebowski, Romantyczna silva rerum. O Norwidowym „Albumie Orbis”, Lublin 2009, s. 45 n. ; 5. J. Chmielewski, Kleczkowski, Michał Aleksander, w: Polski Słownik Biograficzny, t. 12, Kraków, 1990, s. 559–560. ; 6. Z. Chojnowski, Co ma Norwid do Chin, „Forum Akademickie” 2012, nr 5: https://forumakademickie.pl/recenzje/co-ma-norwid-do-chin/ [dostęp: 2016–11–20]. ; 7. Z. Dambek, Norwid i Chińczycy, w: O historyczności, red. K. Meller, K. Trybuś. Poznań 2006, s. 269–277. ; 8. U. Eco, R. Rorty, J. Culler, Ch. Brooke-Rose, Interpretacja i nadinterpretacja, przeł. T. Biedroń, Kraków 2008. ; 9. Estetyka chińska. Antologia, red. A. Zemanek, Kraków 2007. ; 10. H. Hur, Staging Modern Statehood: World Exhibitions and the Rhetoric of Publishing in Late Qing China, 1851–1910 [komputeropis rozprawy doktorskiej, University of Illinois, 2012, url: https://www.ideals.illinois.edu/bitstream/handle/2142/31036/Hur_Hyungju.pdf.]. ; 11. K.A. Jeżewski, Cyprian Kamil Norwid a myśl i poetyka Kraju Środka, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011, ss. 128. ; 12. F. Julien, Pochwała nieokreśloności: zapiski o myśli i estetyce Chin, przeł. B. Szymańska i A. Śpiewak, Kraków 2006. ; 13. E. Kajdański, Długi cień Wielkiego Muru Polacy. Jak Polacy odkrywali Chiny, Warszawa 2005. ; 14. E. Kajdański, Michał Boym. Ambasador Państwa Środka, Warszawa 1999. ; 15. A. Komorowska, Esej sinologiczny o Norwidzie, „Studia Norwidiana” 2011, t. 29, s. 269–282. ; 16. J.Y. Liu, The Art of Chinese Poetry, Chicago, 1962. ; 17. E. Miner, Comparative Poetics: An Intercultural Essay on Theories of Literature, Princeton 1990. ; 18. Mozi, The ethical and political works of Motse, transl. W. P. Mei, Probsthain 1929, księga 6, rozdz. 3, url=http://ctext.org/mozi/simplicity-in-funerals-iii [dostęp: 2016–11–20]. ; 19. C.K. Norwid, Pisma wszystkie, oprac. J.W. Gomulicki, Warszawa 1973, t. 7, s. 245, 247. ; 20. S. Owen, Poezja w tradycji chińskiej, w: Estetyka chińska, s. 121–137. ; 21. S. Owen, Traditional Chinese Poetry and Poetics: Omen of the World, Madison 1985. ; 22. Poésies de l’époque des Thang, przekł. i oprac. markiz d’Hervey de Saint-Denys, Paris 1862. ; 23. J.H. Retinger, Polacy w cywilizacjach świata: do końca wieku XIX, Warszawa 1937. ; 24. M. Richardson, Enough Said: Reflections on Orientalism, „Anthropology Today” 1990 (august), 6(4). ; 25. P. Rivet, Charles-Félix-Hyacinthe Gouhier, comte de Charencey, „Journal de la Société des Américanistes” 1919, vol. 1, s. 625–629. ; 26. E. Said, Orientalizm, przeł. W. Kalinowski, Warszawa 1991. ; 27. E. Skalińska, „Chiński Norwid” a myśli i poetyka norwidologii polskiej. Recenzja książki Krzysztofa Andrzeja Jeżewskiego „Cyprian Norwid a myśl i poetyka Kraju Środka”, „Colloquia Litteraria” 2014, nr 2, s. 69–76. ; 28. J. Spence, God’s Chinese Son, New York 1996. ; 29. Ta Tsing Leu Lee; Being the Fundamental Laws and a Selection of the Supplementary Statutes of the Penal Code of China, George Thomas Staunton (tłum.), London 1810. ; 30. The Columbia History of Chinese Literature, ed. by V. H. Mair, New York 2001, s. 278. ; 31. W.A., The Costume of China, illustrated in forty-eight coloured engravings, London 1805. ; 32. L. Yang, D. An, Handbook of Chinese mythology, Santa Barbara 2005. ; 33. F. Youlana, Krótkiej historii filozofii chińskiej, przeł. M. Zagrodzki, Warszawa 2001.

Zeszyt:

9

Strona pocz.:

605

Strona końc.:

619

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:68709 ; 2080-0851 ; 10.18318/wiekxix.2016.33

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.1269 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2020-07-18

Data dodania obiektu:

2019-02-22

Liczba wyświetleń treści obiektu:

152

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/81656

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji