RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Dzieło sztuki jako źródło wiedzy w badaniach geograficznych = Work of arts as a source in geographical research

Creator:

Bański, Jerzy (1960– ) : Autor ORCID

Date issued/created:

2011

Resource type:

Text

Subtitle:

Przegląd Geograficzny T. 83 z. 2 (2011)

Publisher:

IGiPZ PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

24 cm

Type of object:

Journal/Article

References:

1. Bartnik R., 2009, Portret miasta. Lublin w malarstwie, rysunku i grafice 1618–1939, Muzeum Lubelskie, Lublin.
2. Bernat S., 2002, Geografia a dźwięk i muzyka, [w:] E. Orłowska (red.), Kultura jako przedmiot badań geograficznych, PTG, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław, t. II, s. 55–64.
3. Berry J., 1988, African cultural memory in New Orleans music, Black Music Research Journal, 8, s. 3–12.
4. Brouillette L., Feder S., 2010, Tracing Cultural Migration trough Music: An Inquiry Approach to Enhancing Global Understanding, Ohio Social Studies Review http://www.clta.uci.edu/Tracing_Cultural_Migration_through_Music_Brouillette&Feder.pdf (luty 2011).
5. Carles J.L., Barrino I.L., de Lucio J.V., 1999, Sound influence on landscape values, Landscape and Urban Planning, 43, 4, s. 191–200.
6. Carney G.O., 1998, Music geography, Journal of Cultural Geography, 18, s. 455–464.
7. Childs I.R.W., 1991, Japanese perception of nature in the Novel Snow Country, Journal of Cultural Geography, 11, 2, s. 1–19.
8. Crouch D, Toogood M., 1999, Everyday abstraction: geographical knowledge in the art of Peter Lanyon, Cultural Geographies, 6, 1, s. 72–89.
9. Fiona A., Mackenzie D., 2006, Against the tide: placing visual art in the Highlands and Islands, Scotland, Social and Cultural Geography, 7, 6, s. 965–985.
10. Guelke L., 1976, Cartographic communication and geographic understanding, The Canadian Cartographer, 13, 2, s. 107–122.
11. Holzer J., 1978, Świat zdeformowany. Dzieło literatury XX wieku jako źródło historyczne, [w:] Z. Stefanowska, J. Sławiński (red.), Dzieło literackie jako źródło historyczne, Czytelnik, Warszawa, s. 336.
12. Hawkins H., 2010, Turn your trash into... Rubbish, art and politics. Richard Wentworth’s geographical imagination, Social and Cultural Geography, 11, 8, s. 805–827.
13. Ingarden R., 1970, Przeżycie estetyczne, [w:] Dzieła filozoficzne. Studia z estetyki, t. 3, PWN, Warszawa, s. 97–102.
14. Jeffus S., Aramini J., 2008, Geography Through Art, Geography Matters, Nancy, KY.
15. Karan P.P., 1984, Landscape, religion and folk art in Mithila: An Indian cultural region, Journal of Cultural Geography, 5, 1, s. 85–101.
16. Kaufmann T., 2004, Toward a Geography of Art, University of Chicago Press, Chicago.
17. Lukinbeal Ch., 2005, Cinematic landscapes, Journal of Cultural Geography, 23, 1, s. 3–22.
18. Maternicki J., 1963, Literatura piękna w nauczaniu historii, PWN, Warszawa.
19. Morris E., 2005, The cultural geographies of Abstract Expressionism: painters, critics, dealers and the production of an Atlantic art, Social and Cultural Geography, 6, 3, s. 421–437.
20. Nash P.H., 1968, Music regions and regional music, The Deccan Geographer, 6, s. 1–24.
21. Olwig K., 1987, Art and the art of communicating geographical knowledge: the case of Pieter Brueghel, Journal of Geography, 86, 2, s. 47–51.
22. Orłowska E. (red.), 2002, Kultura jako przedmiot badań geograficznych, t. 1 i 2, PTG, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław.
23. Orneta A. G., Valdes C. M., 2007, Cinema and geography: Geographic space, landscape and territory in the film industry, Boletin de la Asociacion de Geografos Españoles, 45, s. 407–410.
24. Pocock D.C., 1989, Sound and the geographer, Geography, 74, s. 193–200.
25. Radomski A., 2001, Sztuka jako źródło do badania historii. Czy historiografia jest sztuką (na przykładzie literatury)?, Kultura i Historia, 1, UMCS, Lublin, s. 86–98.
26. Ratajski L., 1977, Straty i zyski informacji w przekazie kartograficznym, Polski Przegląd Kartograficzny, 9, 3, s. 97–104.
27. Robinson A.H., Pechenik B.B., 1975, The map as communication system, The Cartographic Journal, 12, s. 7–15.
28. Seemann J. 2009, Art, geographical knowledge and image reading: Vermeer’s “Geographer”, Pro-Posições, 20, 3, s. 43–60.
29. Storr R., 1994, Mapping, The Museum of Modern Art, New York.
30. Taylor D.R. (red.), 1983, Progress in Contemporary Cartography. Graphic Communication and Design in Contemporary Cartography, 2, John Wiley, New York.
31. Topolski J., 1978, Korzystanie ze źródeł literackich w badaniach historycznych, [w:] Z. Stefanowska, J. Sławiński (red.), Dzieło literackie jako źródło historyczne, Czytelnik, Warszawa, s. 7–30.
32. Waterman E., 2000, Sound escape: sonic geography remembered and imagined, Cultural Geographies, 7, 1, s. 112–115.

Relation:

Przegląd Geograficzny

Volume:

83

Issue:

2

Start page:

233

End page:

250

Detailed Resource Type:

Article

Format:

File size 0,9 MB ; application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:1848 ; 0033-2143 ; 10.7163/PrzG.2011.2.4

Source:

CBGiOS. IGiPZ PAN, call nos.: Cz.181, Cz.3136, Cz.4187 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Geography and Spatial Organization of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Central Library of Geography and Environmental Protection. Institute of Geography and Spatial Organization PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information