Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: (Nie)chronologie choroby. Punktowa obecność obrazu-bólu w "Miłości" Michaela Hanekego

Twórca:

Porzuczek, Sebastian

Data wydania/powstania:

2018

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2018)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. G. Agamben, Nagość, w: tegoż, Nagość, przeł. K. Żaboklicki, Wydawnictwo WAB, Warszawa 2010.
2. E. van Alphen, W pułapce wizerunków, przeł. R. Sendyka, „Teksty Drugie” 2009, nr 5.
3. M. Bal, Afekt jako siła kulturowa, w: Historie afektywne i polityki pamięci, red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa 2015.
4. M. Bal, A gdyby tak? Język afektu, przeł. M. Maryl, „Teksty Drugie” 2007, nr 1-2.
5. R. Barthes, Fragmenty dyskursu miłosnego, przeł. M. Bieńczyk, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2011.
6. R. Barthes, Sade, Fourier, Loyola, przeł. R. Lis, Wydawnictwo KR, Warszawa 1996.
7. R. Barthes, Światło obrazu. Uwagi o fotografii, przeł. J. Trznadel, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2008.
8. C. Caruth, Traumatic Awakenings (Freud, Lacan, and the Ethics of Memory), w: tejże, Unclaimed Experience. Trauma, Narrative, and the History, The Johns Hopkins University Press, Baltimore 1996.
9. E. Cioran, Brewiarz zwyciężonych, przeł. I. Kania, Wydawnictwo Aletheia, Kraków 2016.
10. E. Cioran, Zeszyty 1957-1972, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2016
11. G. Deleuze, Kino. 1. Obraz-ruch. 2. Obraz-czas, przeł. J. Margański, Słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2008.
12. G. Deleuze, Logika wrażenia, przeł. M. Kędzierski, „Kwartalnik Artystyczny” 2005, nr 4.
13. G. Deleuze, Największy film irlandzki („Film” Becketta), w: tegoż, Krytyka i klinika, przeł. B. Banasiak, P. Pieniążek, Łódź 2016, s. 44.
14. J. Derrida, Fora. „Kanciaste” słowa Nicolasa Abrahama i Márii Török, „Teksty Drugie” 2016, nr 2.
15. G. Didi-Huberman, Obrazy mimo wszystko, przeł. M. Kubiak Ho-Chi, Kraków 2012.
16. Every Film Rapes the Viewer. SPIEGEL Interview with Director Michael Haneke, w: http://www.spiegel.de/international/spiegel/spiegel-interview-with-director-michael-haneke-every-film-rapes-the-viewer-a-656419.html [dostęp: 10 listopada 2017].
17. J. Falkowska, Pocałunek śmierci. Przestrzeń pozakadrowa w filmach Michaela Hanekego, Aleksandra Sokurowa i Andrzeja Wajdy, „Kwartalnik Filmowy” 2014, nr 87-88
18. M. Foucault, Narodziny kliniki, przeł. Paweł Pieniążek, Wydawnictwo KR, Warszawa 1999.
19. E. Grosz, Protetyczne przedmioty, przeł. M. Szcześniak, w: Antropologia kultury wizualnej, red. I. Kurz, P. Kwiatkowska, Ł. Zaremba, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012.
20. M. Jakubowska, Teoria kina Gillesa Deleuze’a. Filozoficzna diagnoza kultury wizualnej XX wieku, Rabid, Kraków 2003.
21. I. Kurz, Potworność. O Michaelu Hanekem, w: http://www.dwutygodnik.com/artykul/4135-potwornosc-o-michaelu-hanekem.html [dostęp: 10 listopada 2017].
22. E. Lévinas, Bóg, śmierć i czas, przeł. J. Margański, Znak, Kraków 2008.
23. E. Lévinas, Całość i nieskończoność, przeł. M. Kowalska, PWN, Warszawa 2002.
24. C. S. Lewis, Smutek, przeł. J. Olędzka, Wydawnictwo Esprit, Kraków 2009, s. 80.
25. A. Łebkowska, Zdarzenie – afekt – twórczość, w: Kultura afektu – afekty w kulturze. Humanistyka po zwrocie afektywnym, red. R. Nycz, A. Łebkowska, A. Dauksza, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa 2015.
26. A. Margalit, Emocje przypomniane, przeł. T. Kunz, w: Historie afektywne i polityki pamięci, red. E. Wichrowska, A. Szczepan-Wojnarska, R. Sendyka, R. Nycz, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa 2015.
27. M. Oleszczyk, „Miłość”, reż. Michael Haneke (recenzja), w: http://www.dwutygodnik.com/artykul/4067-milosc-rez-michael-haneke.html [dostęp: 10 listopada 2017].
28. E. Scarry, The Body in Pain. The Making and Unmaking of the World, Oxford University Press, Oxford 1985.
29. M. Schoenfeldt, Aesthetics and Anesthetics: the Art of Pain Management in Early Modern England, w: The Sense of Suffering: Constructions of Physical Pain in Early Modern Culture, red. J. F. van Dijkhuizen, K. Enenkel, Boston: Brill 2009.
30. S. Sikora, O „Miłości” Michaela Hanekego trochę inaczej. Aporie cielesności, „Kwartalnik Filmowy” 2013, nr 83-84.
31. T. Sobolewski, Haneke z "Miłością", bez litości, w: http://wyborcza.pl/piatekekstra/1,129155,12783019,Haneke_z__Miloscia___bez_litosci.html [dostęp: 10 listopada 2017].
32. S. Sontag, Widok cudzego cierpienia, przeł. S. Magala, Karakter, Kraków 2010.
33. R. Syska, Filmowy neomodernizm, Wydawnictwo Avalon, Kraków 2014.
34. R. Syska, Narracja i produkcja znaczeń w filmowym neomodernizmie, „Images” 2013, nr 21-22.
35. E. Walker, Hearing the silences (as well as the music) in Michael Haneke’s films, w: "Music and the Moving Image” 2010, Vol. 3, nr 3.
36. C. Wheatley, Michael Haneke’s Cinema. The Ethic of the Image, Berghahn Books 2009.
37. K. Wojnowski, Estetyka zakłócenia. Kino Michaela Hanekego, Księgarnia Akademicka, Kraków 2012.
38. V. Woolf, O chorowaniu, w: tejże, Eseje wybrane, przeł. M. Heydel, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2015.
39. A. Zawadzki, Symploke jako figura Platońskiej mimesis, „Wielogłos” 2007, nr 1.
40. K. Ziarek, Ethos codzienności: Heidegger o poezji i języku, „Sztuka i Filozofia” 1999, nr 16.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

321

Strona końc.:

342

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:66741 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2018.1.18

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

9 lis 2018

Liczba pobrań / odtworzeń:

964

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/86754

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji